Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[wordpress] audiofile in een post integreren

Pagina: 1
Acties:

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
een wordpressprobleempje hier waar ik al een week naar aan het zoeken ben en maar niet opgelost krijg.

gewenste situatie: invoegen van een audiofile in een post. Ik hoef niet perse een audiobutton oid. te zien, als het ding maar automatisch afspeelt. Bestandsformaat maakt me niets uit, het gaat toch eigen audio worden (kan het zelf wel omzetten desgewenst naar mp3/wav/welkformatdanook)

gebruikte stuff: laatste wordpressversie, zelf gehost, autofocus pro theme.

huidige status: welke audiotags ik ook gebruik of welke plugin, ik krijg helemaal niets te zien of ik krijg een link naar de file. Ik heb al de hele rits plugins ervoor geprobeerd, maar het lijkt mij toch dat wordpress dit standaard moet ondersteunen ? Er zijn geen errormeldingen of wat dan ook en de pagina's bouwen correct op. Ik heb ook zitten controleren met diverse browsers (Safari, chrome, onder osx en windows, Internet Exploder ook, enz.).
Van wat ik uitgezocht heb zou [audio src=""] en [audio <url>] moeten werken, maar helaas niet. Uploaden van content en inserten vanuit de medialibrary werkt ook niet, het wordt dan een gewone link, waar het conform diverse posts op wordpress gewoon een player zou moeten geven op die pagina.

Testpost: http://www.pictureplease.nl/?p=206

Als iemand de gouden tip heeft, eeuwige lof, hulde en respect. Ik weet even niet of er nog meer relevante info nodig is, maar indien zo, duikel ik nog wel meer logfiles op waar mogelijk.

------------

update: met de htmlcode erin zetten werkt het wel, al is dit dus gewoon totaal onpraktisch te noemen om posts te maken. De opties waar ik nu op vast zit is
- alle plugins werken gewoon niet (onwaarschijnlijk, dan waren horde mensen aan het miepen erover)
- de theme blokkeert het (onwaarschijnlijk, bij andere themes hou ik dezelfde problemen en met zelf de htmlcode erin gooien werkt het wel)

[ Voor 12% gewijzigd door polthemol op 09-10-2012 20:11 . Reden: aanvulling info ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Heb je de plugin MP3 scraper al eens geprobeerd? Wordt niet echt meer ontwikkeld maar kan je wel helpen. Deze plugin herkent zelf MP3 links en zet er een soort play button voor.

http://wordpress.org/extend/plugins/mp3-scraper/

[ Voor 15% gewijzigd door Loadichus op 10-10-2012 15:32 . Reden: link ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:02

TheNephilim

Wtfuzzle

Doormiddel van de Shortcut API kun je zelf een shortcut maken, bijvoorbeeld [audio id="<#attachment_ID>"] om audio toe te voegen.

Je geeft gewoon HTML terug in je code, terwijl je die audio tag gebruikt in je posts.

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
TheNephilim schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:11:
Doormiddel van de Shortcut API kun je zelf een shortcut maken, bijvoorbeeld [audio id="<#attachment_ID>"] om audio toe te voegen.

Je geeft gewoon HTML terug in je code, terwijl je die audio tag gebruikt in je posts.
ideaal, deze ideetjes eens proberen :) Ik had mijn zoektocht ondertussen al gestaakt en me maar neergelegd bij html5tag met de hand erin gooien, maar er eigenlijk nooit bij stilgestaan om een eigen shortcut te maken ervoor.

• Loadichus
polthemol schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:45:
[...]

ideaal, deze ideetjes eens proberen :) Ik had mijn zoektocht ondertussen al gestaakt en me maar neergelegd bij html5tag met de hand erin gooien, maar er eigenlijk nooit bij stilgestaan om een eigen shortcut te maken ervoor.
Werkte de plugin niet? Heb deze zelf ook nog even getest.
Wellicht dat het schrijven van je eigen tag wel beter is.
Je bent in ieder geval niet afhankelijk van een plugin.

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Loadichus schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

Werkte de plugin niet? Heb deze zelf ook nog even getest.
Wellicht dat het schrijven van je eigen tag wel beter is.
Je bent in ieder geval niet afhankelijk van een plugin.
heb die nog niet kunnen testen (Beide niet), maar ik dacht dat ik hem al geprobeerd had eerst. Beide voorstellen staan in ieder geval op mijn todolist voor dit weekend, dus ik laat nog wel wat weten.

• rik024
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10-2022
Ben benieuwd, heb hier zelf ook al eens mee geworsteld..

Rik - Slaapshopper

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
en gelukt. Het probleem bleek na onderzoek te zijn dat de plugins niet samenwerken met de theme die ik gebruik. Doordat ze nog waren ingeladen werkte het handmatig koppelen ook niet (user error, maar sssht ;) )

http://www.pictureplease.nl/?p=309 het resultaat.

Eigen plugin maken voor shortcut is nog niet gelukt, maar gezien het geringe extra typewerk heeft dat een erg lage prioriteit gekregen :)

• Loadichus
Welke plugin heb je nu gebruikt? Had zelf nog wat getest met de plugin die ik je gelinked had maar deze is niet meer compatible met de laatste versie van WP

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
geen meer, doe het met de hand, dat is na wat pogingen het meest betrouwbare gebleken.

Toch dank voor de adviezen, heeft geholpen met het vinden van de oorzaak.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Overigens is het bij het onderzoeken van een probleem in WordPress altijd verstandig om de volgende stappen te doorlopen:

1. Alle plugins deactiveren en 1-voor-1 aanzetten;
2. Thema terugzetten naar TwentyTen en wederom activeren;

Meestal kom je er bij 1. al achter dat één van de plugins het probleem is. Kijk bij het selecteren van een plugin altijd goed naar het moment waarop deze als laatste is bijgewerkt en of deze een hoge score heeft qua sterren.
Pagina: 1