[PC] FTL: Faster than Light

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xgn.nl/images/articles/original/2012/40180--bezig-ftl-faster-than-light-nu-verkrijgbaar-op-steam-en-gog.jpg
Faster than Light is een indie game die vrij recent is uitgekomen. En is te koop op de website voor ~7,50 euro.

In de game ben je een kapitein van een ruimteschip, in mijn geval "the Bottle XII". Je onderschept een belangrijk bericht van de rebellen en die moet je naar de Federatie brengen! Om bij het eindpunt te komen moet je door 8 verschillende zonnestelsels navigeren. Elk zonnestelsel heeft andere events, soms moet je een rebellenschip vernietigen voor het de floot kan vertellen waar je bent. Soms kom je een spacestation tegen dat wordt aangevallen door piraten en soms gebeurd er niets... De game is grafisch niet spectaculair en het wordt een stuk leuker wanneer je je fantasie er wat bij gaat gebruiken.

Tijdens je ruimtereis kan je nieuwe crew-leden inhuren, nieuwe wapens kopen, je ruimteschip upgraden etc etc. Elk potje vergt een andere tactiek want je kan nooit dezelfde items kopen (door de events, shops verschillen ook etc).

De uitdaging in de game is dus het einde halen. Ik heb nu al een behoorlijk aantal potjes gespeeld en ik ben maar één keer tot het einde gekomen op easy en dat eindige niet goed...

Afbeeldingslocatie: http://media.indiedb.com/images/games/1/19/18105/FTLGame_2012-06-28_17-03-11-23.png

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
In mijn laatste potje, kwam the Bottle XII tot sector 5. Maar daar strandde ik hopeloos. Ik had al een vrij goed schipje opgebouwd met een goede crew. Ik had een Zoltan zodat ik kon zien waar de vijand zijn crew had op het schip, 3 humans die de piloot, wapen en engine room bezitten en 2 mantis die ik constant op de vijand zijn schip kon teleporten! Har har har!

Helaas ging het mis toen ik net mijn teleporter had gebruikt en er een seconde later een direct hit van een missile op kwam waardoor die defect raakte. Snel heb ik mijn 2 humans gepakt om het te repareren maar op dat moment verscheen er een droid van de vijand in mijn schip die vrij snel mijn Zoltan afmaakte. Mijn mantis waren goed op dreef om de crew van de vijand af te maken maar ik had al snel door dat mijn teleporter niet op tijd klaar zou zijn om hun weer terug te beamen.

Einde mantis attack crew dus. Een goed gemikte raket van mij sloopte het wapen systeem van de tegenstander maar ik was helaas vergeten dat mijn lasers nog aan het schieten waren waardoor het schip met mijn Mantis verdween in de duisternis...

Vanaf dat moment was het een neerwaartse spiraal, geen stores om mijn schip te repareren, nieuwe wapens kopen etc. Constant kon ik net mijn hoofd boven water houden tot ik een ion storm terecht kwam die mijn C02 motor vernietigde en mijn deurensysteem kapot maakte waardoor ik het niet meer kon repareren. Een langzame, eenzame dood was de toekomst van mijn team want ik had ze in verschillende kamertjes ;(

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Geweldig leuk spelletje! In 15 uur 1x uitgepseeld. Erg leuk. Al heb ik het nu wel door wat het een stuk makkelijker maakt. Tot de tijd dat je het nog niet echt door hebt hoe het werkt blijft het flink uitdagend.

Overigens grootste tip: Fix snel een teleporter. Een schip bemanning om leggen levert je zoveel meer loot op. Gecombineerd met een breach bomb wordt het kinderspel.

Maar de lol van dit spel komt ook vaak van het vechten tegen het onvermijdelijke einde.

Overigens, speel het spel gewoon op normaal. Das veel leuker.

[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 10-10-2012 00:54 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:05

mrc4nl

Procrastinatie expert

nou ik heb het spel net gekocht via steam om te proberen en het is geinstaleerd, maar ik krijg de melding:
dit spel is momenteel niet beschikbaar (unspecified error)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Lijkt me een probleem van Steam. Even rebooten etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

MrVegeta schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:15:
Lijkt me een probleem van Steam. Even rebooten etc?
het probleem zal wel bij steam liggen, reboot helpt niet.
morgen maar eens weer proberen

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:13
Ik kwam in mijn eerste potje meteen in de laatste sector. Daar werd ik overigens wel afgeslacht. Tot dan toe lost ik indrigers namelijk op door zuurstof uit het schip te laten. Zet je crew in de medibay en het probleem is snel opgelost.

Helaas bleken de vijanden in de laatste sector niet menselijk te zijn en deze molden vrolijk alles waaronder de O2 generator waardoor uiteindelijk mijn crew doodging. Verlaten van de medibay om dit te repareren duurde te lang :+ . Aangezien je niet kunt saven is het dan meteen game over.

Tweede potje was de game eigenlijk niet zo interessant meer. Met de Engi Cruiser gaat het allemaal wel erg makkelijk. Dit schip heeft meteen een drone en een augment waardoor je aan het eind van de battle een refund krijgt. Na 3 sectoren zat ik al op 60+ missiles en 50+ drone parts. Bovendien kun je met het standaard Ion Blast II canon (4 sec charge oid) vrij snel de wapensystemen van de tegenstander uitschakelen.

Spel gaat helaas niet diep genoeg. Combat is eigenlijk altijd hetzelfde. Schiet op wapens, als die kapot zijn de shield generator. Tegen die tijd is je tegenstander wel dood. De random events zijn op kans gebaseerd dus die voegen ook niet veel toe (ben je bijvoorbeeld ineens een crew member kwijt). Niet echt een top game wat mij betreft.

ps pas op met crashes, zodra de game stard wordt continue.sav verwijderd. Deze wordt pas teruggeplaatst als je netjes met je spel stopt. Backups maken voor je de game start.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 10-10-2012 01:56 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tijdje terug van GoG gekocht, (yay for DRM free!) erg leuk spelletje.

Zag dat er geen forum thread voor was hier, maar wegens tijdbebrek (zie FLT) niet aangemaakt.

Het is een erg leuk spelletje en het is uiteindelijk best wel wat dieper dan op het eerste gezicht doet overkomen, maar inderdaad na een tijdje heb je gewoon door wat de beste aanpak is. Wiki's lezen verkort dan ook behoorlijk je speelplezier, het zelf dingen uitzoeken en trail-and-error moet je wel bevallen zeg maar.

Ik heb volgens mij 5 van de 8 schepen vrijgespeeld en een 4-tal "b-layouts" eindbaas ook twee keer verslagen inmiddels, hoewel geloof ik niet op "normal".

Mij valt toch wel op dat net als bij iedere andere rogue-like geluk toch wel een factor speelt. Leren spelen en de juiste doorloop snelheid aanhouden is erg belangrijk, maar ik heb wel games gehad dat ik "perfect" speelde maar gewoon niet alle benodigheden tegen was gekomen om de baas te kunnen verslaan.

Na een tijdje weet je ook wel welke gear / upgrades essentieel zijn, maar ze dan ook weten te bemachtigen op het juiste moment ingame is toch niet altijd even gemakkelijk.

Ik had eigenlijk verwacht dat het schip dat je unlocked na het uitspelen extreem goed zou zijn, maar dat valt eigenlijk ook wel mee. Het spel is echt netjes gebalanced. Zelfs als je alles maxed ben je nog niet echt té sterk. Eigenlijk is dat precies waar je heen moet als je kans wilt maken op het einde. Andere schepen is toch wel een andere speelstijl, hoewel je enigszins flexibel bent met een aantal van de schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Probeer de engi cruiser eens en zet er 3 drones op. Die drones schieten de schields neer en blazen rooms op. Flink overpowered :+ .

[ Voor 27% gewijzigd door sdk1985 op 10-10-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

sdk1985 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:47:
Probeer de engi cruiser eens en zet er 3 drones op. Die drones schieten de schields neer en blazen rooms op. Flink overpowered :+ .
Drones zijn sterk, maar je bent niet opeens untouchable... Je hoeft maar één torpedo te vangen van de eindbaas en je gaat het loodje leggen.

Daarnaast kan je nog steeds geboard worden en dan heb je ook een probleem als je maar weinig crew hebt, om maar een zijstraat te noemen.

Er is trouwens nog wel één ding dat totaal niet lekker werkt en dat is die antipersonel / fire beams. Leuk concept, maar niet krachtig genoeg. Een schip van de tegenstander innemen door boarding / uitmoorden van het personeel is toch te lastig / teveel werk. Terwijl het toch een leuke afwisseling had kunnen zijn.

Ondanks dat er volgens mij geen bugs (meer?) zijn, gaan ze eigenlijk nog ooit met updates komen? Ik zit volgens mij op 1.0.1.3 oid, vanaf 1.0.0.7 toen ik em kocht, maar goed. Ze zouden misschien toch nog wel wat aan de balance kunnen doen.

Hoe dan ook, ik kan zonder 4 super-wapens + drone gebruik toch erg lastig langs de eindbaas komen. Maar alles daarvoor is vaak erg goed te doen. Je zult alleen gewoon minstens xxxxx geld moeten verzamelen en dus langzaam aan goed moeten verkennen om je schip iedere keer te maxen (soms kom ik met m'n best doen niet eens aan de helft...) en je moet het geluk hebben dat je de juiste gear kunt kopen / vinden / krijgen.

Maar ik ben het er niet mee eens dat de Engi + drones = instant win is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hm, net op normal eindelijk bij de eindbaas gekomen en dan ook nog verslaan met 1 hull balkje voor mijn the Bottle XIII. Knalt die opeens snel ergens anders heen. Ben ik weer bij hem, ga ik naar zijn schip met nog 1 beurt over "too bad! you lost". Beetje suf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:42
Ik heb hem zelf voor 10 dollar (iets minder als 8 euro) gekocht gewoon op http://www.ftlgame.com/ in plaats van 10 euro op Steam. En je krijgt ook gewoon een Steam key!

Ondertussen 13 uur game time erop zitten, waarin ik slechts 1 schip unlocked heb (de Engi cruiser). Spijtig dat extra schepen unlocken zo moeilijk is (vaak een schip met specifieke uitrusting naar specifieke gebieden gaan en daar random chance events mee maken).
Voor de rest een erg leuk en uitdagend spel!

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Wat een geniale game is dit! ben al helemaal verslaafd. :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Arrgh zo oneerlijk soms :p. Wordt ik door 4 Mantis geboard :') slopen al mijn wapens. Ben ik van 30 hull naar 1 hull gegaan. Daarna 2 erg spannende gevechten gehad en geen één store gevonden om mijn hull wat te fixen. Had vet goed schipje :( 2 x lasers + FTL ignite, dus kon meteen al schilden en wapens uitschakelen voordat zij uberhaupt konden schieten. En dan 4 mantis :') Arrgh!

/me Doet nieuw potje starten

Dit lijkt me co-op trouwens ook erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb de torrent maar aangeslingerd aangezien steam niet mee wil werken.
maar goed, mijn bevindingen:
1. je word de hele tijd opgejaargd door de rebellen, niet even rustig aan de sector verkennen.
2.je moet het maar net treffen met shops, of je hebt geen geld(scrap), of je hebt er een nodig maar ze zijn nergens te bekennen, als je fuel bijna op is bijv.
3.geluk is de sleutel, ik krijg niet de indruk dat je als een baas door het spel heen kan komen, vanwege dikke skills. (of ik mis gewoon de skill ,mn beste score is 640 :'))

verslaafd? nee dus :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
De eerste zoveel potjes voelen inderdaad oneerlijk aan (later ook nog enigszins) maar dat is ook wel wat de charme van het spel. Je wordt inderdaad opgejaagd maar er zijn wel stukjes waardoor je iets rustiger kan aandoen. En dat je wordt opgejaagd is juist goed want er staat een bepaalde druk op waardoor het spannend en dus leuk wordt. Anders maakt het niet uit hoe lang het duurt.

Elke sector heeft één of meerder shops (kan me niet herinneren dat ik niet eentje kon vinden als ik die nodig had). Dat je te weinig fuel hebt heb je aan jezelf te danken, je moet altijd minimaal 10 á 15 in voorraad hebben. En je moet natuurlijk zoveel mogelijk events doen om scrap etc te verzamelen.

Geluk is niet helemaal de sleutel, er bestaan verschillende tactieken die je kan toepassen. Als je in het begin met drones gaat werken kan je dat gaan opbouwen, als je vroeg een teleporter kan kopen kan je daarmee werken etc. Natuurlijk speelt geluk wel wat mee, anders was het allemaal voorspelbaar en dus saai (imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
djunicron schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:08:
[...]

Daarnaast kan je nog steeds geboard worden en dan heb je ook een probleem als je maar weinig crew hebt, om maar een zijstraat te noemen.

Er is trouwens nog wel één ding dat totaal niet lekker werkt en dat is die antipersonel / fire beams. Leuk concept, maar niet krachtig genoeg. Een schip van de tegenstander innemen door boarding / uitmoorden van het personeel is toch te lastig / teveel werk. Terwijl het toch een leuke afwisseling had kunnen zijn.
Ik heb het spel op mijn 8ste try uitgespeeld voor het eerst op normal met primair boarding weapons. Kan je vertellen dat ze echt prima werken. Sterker nog nog. Ik vindt boarding weapons echt rete-OP als je eenmaal de timing goed hebt sloop je elk schip in no time. De eindbaas was een lachertje (als in serieus), ik was er een beetje in teleurgesteld eigelijk dat ik na al die moeite zo'n relatief zwakke boss kreeg. Maar goed ik zou zeggen probeer het is anders dan je nu doet met anti crew weapons, want voor mij was het de oplossing om het spel voor de eerste keer uit te spelen op normal.

[ Voor 27% gewijzigd door Postius op 11-10-2012 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Boarding bij de eindbaas is de truck blijkbaar om 1 crewmember levend te laten. Anders schakelt hij over naar AI. Cloaking vind ik persoonlijk geweldig, zeker als je dan een upgrade kunt kopen waardoor je cloaked kan schieten.

Geluk speelt inderdaad mee, maar daarom is het ook een rogue-like spel. In ieder geval zijn 10 dollar meer dan waard.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Inderdaad, geluk is best een factor, maar de claim dat er géén skill bij komt kijken is ook onzin.

Je moet je route goed kiezen, wel binnen als buiten de sector, je moet je scrap goed investeren, zorgen dat je je crew niet kwijt raakt maar inderdaad afhankelijk van je gear verlopen veel gevechten steeds hetzelfde.

Ik zal nog eens met boarding aan de gang gaan, toch wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:04
7 uur gespeeld: twee keer uitgespeeld op normal.
Daarmee frustreer ik mijn vriendin (een beetje) en een goede vriend (ENORM), die echt niet verder dan sector 3 komen :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik begin het door te krijgen, vooral het upgraden van je shield kan erg van pas komen.
droids doe ik weinig mee

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Oh en verken iedere sector zoveel je kan. En je hebt MINIMAAL 1 droid nodig om het spel te kunnen uitspelen. ZOnder minimaal 1 anti rocket drone haal je de laatste sectoren niet eens denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik begin het te begrijpen :P, shield upgraden en de de reactor+wapens ook
ik heb het nu uitgespeeld op easy, helaas het laatste level niet gewonnen. ik snapte het niet met die basis.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
djunicron schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:08:
[...]

Drones zijn sterk, maar je bent niet opeens untouchable... Je hoeft maar één torpedo te vangen van de eindbaas en je gaat het loodje leggen.

Ondanks dat er volgens mij geen bugs (meer?) zijn, gaan ze eigenlijk nog ooit met updates komen? Ik zit volgens mij op 1.0.1.3 oid, vanaf 1.0.0.7 toen ik em kocht, maar goed. Ze zouden misschien toch nog wel wat aan de balance kunnen doen.

Hoe dan ook, ik kan zonder 4 super-wapens + drone gebruik toch erg lastig langs de eindbaas komen. Maar alles daarvoor is vaak erg goed te doen. Je zult alleen gewoon minstens xxxxx geld moeten verzamelen en dus langzaam aan goed moeten verkennen om je schip iedere keer te maxen (soms kom ik met m'n best doen niet eens aan de helft...) en je moet het geluk hebben dat je de juiste gear kunt kopen / vinden / krijgen.

Maar ik ben het er niet mee eens dat de Engi + drones = instant win is...
Je ontvangt geen missile want de drone schiet die voor je neer ;). Kwestie van 1 defensive en 2 offensive drones pakken (of andersom als je veel missiles verwacht).

Heb je bij de eindbaas gebruik gemaakt van je emp guns etc? Natuurlijk eerst wapen control uitschakelen :+ .

Het is met name de refund augment die OP is. Drone parts zijn vrij duur, maar met die augment blijven ze alleen maar oplopen. Missiles heb je de eerste sectoren ook niet nodig want de drones schieten het schild voor je neer. Die hoef je later dus ook niet meer bij te kopen.

Dit gaat niet eens soepel (random youtube)
YouTube: FTL : Faster Than Light - Flagship Kill Third Form Rebel Flagship (Boss) with the Engi ship

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 12-10-2012 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Huh!? Die video is wel vreemd... Ik ontvang namelijk bij die baas regelmatig 4-8 raketten achter elkaar. Inderdaad, met 2 defence II drones kan je dan 3~4 stuks tegenhouden, maar meer ook niet. Ook de bursts in de laatste fase zijn een stuk minder gevaarlijk dan ik ze ervaar...

Maar goed, zeker een weekje niet meer gespeeld, ga nog eens kijken. Op normal uitspelen moet toch een keer lukken. Mijn huidige strategie voor easy is gewoon hameren: zware missle uit cloak / teleport bomb op de schilden, daarna 3x burst erop. Drie salvo's en je hebt em binnen. De 2e drone fase is dan nog het moeilijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
djunicron schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:45:
Huh!? Die video is wel vreemd... Ik ontvang namelijk bij die baas regelmatig 4-8 raketten achter elkaar. Inderdaad, met 2 defence II drones kan je dan 3~4 stuks tegenhouden, maar meer ook niet. Ook de bursts in de laatste fase zijn een stuk minder gevaarlijk dan ik ze ervaar...

Maar goed, zeker een weekje niet meer gespeeld, ga nog eens kijken. Op normal uitspelen moet toch een keer lukken. Mijn huidige strategie voor easy is gewoon hameren: zware missle uit cloak / teleport bomb op de schilden, daarna 3x burst erop. Drie salvo's en je hebt em binnen. De 2e drone fase is dan nog het moeilijkst.
Je kan die raketten vrij makkelijk disablen + ze kunnen niet gerepaired worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:57
Zondag heb ik dit spel binnengehengeld en daarmee mijn hele dag gevuld. Ik ben in Easy tot nu toe maar één keer bij de eindbaas gekomen en dat was nog geen succes. Toch, ik vind het spel vermakelijk genoeg om bij elke tegenslag opnieuw te proberen. Als het weekend weer geen goed weerbeeld heeft, weet ik waar ik mijn tijd mee kan vullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je kunt je er aardig mee vermaken idd, lekker verslavend.
Heb het zelf anderhalve week geleden ook gekocht :)

Met de Kestrel A en het Engi A schip heb ik de game op Easy al wel uitgespeeld. En met de Kestrel A op Normal ook een paar keer best ver weten te komen, waaronder een keer bij de laatste sector.

Nu probeer ik het Zoltan schip en daar heb ik best moeite mee... Zijn er hier mensen die met dat schip succes hebben? Wat is een strategie om te proberen? Want je moet een beetje het geluk hebben dat je iets krijgt om enemy shield mee te slopen, anders wordt je Halberd Beam waardeloos...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
Ik heb met het Zoltan schip op normal weten uit te spelen.
Tot en met sector 5 of 6 kan je prima met je Leto en je Halberd Beam uit de voeten.
De halberd beam doet ook nog damage als er 1 shield online is en bijna altijd heb ik voor sector 5 wel een andere laser weten te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Erg leuk spelletje, is de €8,10 zeker waard (10 dollar via site, met steamactivatie, te belaten via Paypal)... ik bak er nog weinig van en heb al stomme fouten gemaakt :)

*Vergeten de luchtsluizen weer dicht te doen
*2 manntjes geteleoprt naar onbemand enemy ship... (gingen dood door geen zuurstof)
*vergeten terug te schieten
*ik werd geboard en had dat niet door

Maar na een paar potjes begin je het wel beter te begrijpen :)

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Laatst online: 30-06 20:29
*wapen verkopen zodat je net een nieuw beter wapen kan kopen en dan van uhm ah 4 power ik heb nog maar maximaal 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
djunicron schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:45:

De 2e en 3e fase zijn eigenlijk niet zo heel lastig, Ik upgrade altijd mijn engine voor de extra evasion, in combinatie met de cloak heb ik dan 100% evasion, daarmee kan ik makkelijk de bursts van raketten/lasers ontwijken. Daarnaast inderdaad 1 of 2 defence drones _/-\o_

Laatste playthrough maakte ik erg veel gebruik van die teleporterende bom. Vooral op het einde is het handig om de wapens ermee uit te schakelen, die zijn immers onbereikbaar voor alle bemanning die niet in die specifieke kamer staat en de bom heeft geen last van die enorme schilden (aangezien hij daar dus doorheen teleporteerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-08 07:01
(jarig!)
Woohoo _/-\o_

Kestrel A 'Snoepje XIX' heeft net het het flaggenschip vernietigd. Ging eigenlijk heel makkelijk.

Ik ging zo makkelijk door de sectoren heen, en dan heb je bakken met geld om te investeren.

Mijn grote voordeel was dit keer dat ik vrij snel 2x de 'Burstlaser II' had equipped. Gebruiken 2x2 power. Het grote voordeel is da je na 12 seconden 2x 3 schoten kan vuren. In combinatie met 1 missile (die altijd net even daarvoor vuurt) haal je daarmee al heel snel de meeste schiden omlaag.

Zijn de schilden eenmaal omlaag dan richt je de ene Burstlaser op de wapens en met de andere blijft de op de schilden schieten. Het andere schip krijgt zijn schilden dan nooit meer omhoog en de wapens blijven ook lekker offline omdat tegen die continue salvo's gewoon niet te repareren valt. Is die situatie eindelijk bereikt ga je lekker achteroverhangen en wachten. 8)

Vervolgens je missile lekker gereed houden. Wil hij zijn FTL laden schiet je daar een missile op. Mist die, dan heb je altijd nog de mogelijkheid om één of beide burstlasers op de FTL te richten.

Krijg je een boardingparty direkt iedereen naar de voorkant van het schip bij de schilden en de medicalbay. Al het lucht uit de achterkant van het schip laten. De lucht is heel snel weg en de AI komt dan naar jou toe. Vechten rondom de medbay kun je dan niet meer verliezen.

Mijn tactiek voor het vlaggenschip. Veel de spatie gebruiken voor het nodige micromanagement.
1 defence drone ingezet, en alle wapens op zijn schilden. Dit gecombineerd met volle schilden en engines.
En wat er ook gebeurd, alle reparaties naar de schilden. Zodra deze weg zijn en al die drones zich op je gaan botvieren is het gauw gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Bovenstaande: True story.

Inderdaad één van de gemakkelijkste methoden om zo te winnen, hoewel zelfs dan geluk nog wel een factor blijft.

Trouwens al weer tijden niet aangeraakt dit spelletje. Het is z'n geld wel waard, maar het is niet echt een heel houdbare Rogue-like blijkt maar weer. (in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:27
FTL is momenteel in de aanbieding bij steam, 40% korting op zowel de game als de soundtrack!

Link: FTL Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Beste is om het via de website van FTL zelf te kopen. Daar kost ie 6$ en gaat de opbrengst direct naar de developers. Maar ik moet zeggen dat het een geweldige game is.

Het einde nog niet gehaald maar een leuke tip die ik kan geven is als je de ion blast II hebt. Eerste schip dat je kan unlocken heeft deze aan boord. Is om je shields te upgraden naar twee en dan een zwak ship alleen met je ion blast aan te vallen. Met twee shields kan je zonder problemen damage nemen zonder dat je hull beschadigt raakt. Op deze manier kan je het gevecht eeuwig laten duren en lekker experience voor je crew verzamelen.

Dit werkt natuurlijk het best aan het begin. Oh ja, het werkt niet zo best tegen rockets :(

[ Voor 63% gewijzigd door CapTVK op 09-12-2012 18:50 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-08 07:01
(jarig!)
Tip: als je al vroeg in het spel een Drone Recovery Arm of Repairdrone krijgt moet je zorgen dat je de ander ook in het bezit krijgt.

De Repairdrone repareert 3 tot 5 health. Indien je na een gevecht dit reparatieproces inzet en na de 2e keer jumped dan krijg je met zekerheid de repairdrone terug. Resultaat: 2 gratis repairs per jump.
Je kunt natuurlijk gokken op 3x maar soms stopt hij na 3x repairen.

Is natuurlijk een afweging wanneer je dit doet. Later in de game, of als je al een goede upgrade hebt en weinig damage te verduren krijgt, is het de investering natuurlijk niet meer ward.

Verder: een reapairdrone kost 8 scrap en repareert minimaal 3 health. Repair kost 3 scrap per health.
Dus, als je het kunt,koop drones en laat deze het werk doen. Pure winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 01:03

Dreanor

Joene

Heb vanochtend FTL gekocht in de steam sale. Leuk "nerd" spelletje alleen soms erg oneerlijk.

Waar ik mij voornamelijk aan erger, is dat je soms tegenover schepen komt te staan waar jij elk schot mist. Moeilijke gameplay of sterke schepen vind ik niet erg, maar 90% mis rate is gewoon kunstmatig, op een zeer zwakke en slechte manier, het spel moeilijk/onmogelijk maken.

Afgezien van de misrate is het erg vermakelijk gezien ik alweer 2 uur kwijt ben aan dit simpele, kleine spelletje. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valianttttt
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 18:57
Ik zat al lang op de 50%/75% sale te wachten om dit te kopen, maar heb ik uiteraard gekocht gisteren meteen(met Orcs Must Die 2) en het maakt mij verwachtingen waar(4 uur al).

Soms een beetje moeilijk maar wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Dreanor schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:35:
Heb vanochtend FTL gekocht in de steam sale. Leuk "nerd" spelletje alleen soms erg oneerlijk.

Waar ik mij voornamelijk aan erger, is dat je soms tegenover schepen komt te staan waar jij elk schot mist. Moeilijke gameplay of sterke schepen vind ik niet erg, maar 90% mis rate is gewoon kunstmatig, op een zeer zwakke en slechte manier, het spel moeilijk/onmogelijk maken.

Afgezien van de misrate is het erg vermakelijk gezien ik alweer 2 uur kwijt ben aan dit simpele, kleine spelletje. :P
Dan moet je target fire doen op de cockpit of de engines als dat niet lukt dan teleport je gewoon een paar man naar hun toe en knal je ze engines daar helemaal kapot. :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Echt geweldig spel dit. Ik heb het ondertussen een tijdje opzij gezet. Tijden een eerdere sale gekocht op de makers website, dan krijg je een DRM vrij versie en een Steam key. Is me gelukt de cruiser te unlocken van die Rock creatures op een of andere manier, daar kijk ik zeker naar uit :)

Death count? Zo hoog dat ik het me niet eens meer herinner xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Het is wel jammer dat er geen mp/co-op in zit. Lijkt me ook tof om samen te werken. Crewleden heen en weer transporteren. Droids naar andere schepen sturen om te redden. Combinatie aanvallen maken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 11:14
Ik vind het een tof spel, ben nog niet heel ver gekomen maar mijn tactiek is op moment de oxygen tanks.. dan sterven ze wel af xD

Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:16
Vandaag eindelijk het spel uitgespeeld.

De beste crew die er is (wat mij betreft):
1x Rockman, 1xSlug, 1xEngi, 2xMantis, 3xZoltan

Rockman/Slug/Engi voor de blauwe opties die dat biedt bij de verschillende encounters.
Mantis als two-man strike team.
En dan 3x Zoltan, om Engines, Shield en Weapons van energie te voorzien.

Als weapons had ik 1xBurstlaser II, 1xHulllaser I, 1xBurstlaser III
Als je die opspaart, schiet je 3+2+5 lasers in een keer. Gegarandeerd de schilden neer en een willekeurig iets uitgeschakeld.

Verder Defense Drone I en II en maximale schilden. Engines tot je niet meer +5 evasion per extra krijgt.
En natuurlijk van al de rest minimaal 2 om de blauwe opties te unlocken.

Eindgevecht was een eitje. Er kwam niets door de schilden en defense drones heen :P

Spacegoat XXXIV met 4428 punten klaar.

Heeft me wel *(^#$$^ veel tijd gekost de afgelopen week :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Het frustrerende is vooral de andere schepen unlocken. Daarnet had ik kans op het unlocken van de Crystal Cruiser: random drop van de quest starter, vrij snel deel 2 voltooid in een Engi homeworld maar uiteraard kom je daarna Rock homeworld niet meer tegen voor deel 3..

Ook de Rock Cruiser heb ik eens verkloot (was mijn eigen schuld, niet goed gelezen wat ik moest doen).

Ik heb dus enkel de Kestrel en de Engi Cruiser na 24 uur played time volgens Steam :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het is een aardig spelletje en een voordeel is dat het ook op langzamere computers werkt.
Het hele spel is puur geluk en daardoor maakt het eigenlijk niet zoveel uit hoe goed je zelf speelt.
Strategie? niet van toepassing, domweg door een veldje heen klikken en kijken wat je aantreft (aan loot en vijanden)

[ Voor 48% gewijzigd door Fietsbel op 03-02-2013 22:49 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FTL komt met een gratis update:

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
"And introducing"

MrVegeta: "Motherfucking co-op!"

"FTL On the iPad

MrVegeta: "what?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Leuk, iets om naar uit te kijken. Ik heb me vroeger goed geamuseerd met het spel, maar op de duur heb je het wel gezien. Goed excuus om het nog een keertje onder het stof uit te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik ben helaas zwaar verslaafd aan het spel, maar ik zou het eigenlijk ook wel op een ander platform spelen als PC. Android hoor ik niks over , dus ik verwacht daar geen release voor.

Heeft iemand ervaringen met FTL op een windows tablet. Ik wil graag weten of het speelbaar is met touch controls.

Ervaringen met de IOS versie hoor ik ook graag.

De html5 versie ben ik ook niet geinteresseerd in aangezien dat alleen op een fatsoenlijke PC werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40
Ervaringen met een Windows tablet heb ik niet. Wel heb ik ervaringen met iOS.

Ik heb het spel pas vrij laat aangeschaft, de iOS versie was toen al enige tijd uit en die heb ik ook als eerste aangeschaft. Later heb ik de PC versie erbij gekocht toen deze (inclusief soundtrack) in de aanbieding was.

Het spel is heel goed speelbaar op iOS. De interface is daar duidelijk op aangepast.

Bijvoorbeeld het toekennen van vermogen aan diverse systemen:
Op de PC gaat dat met de linker- en rechtermuistoets.
Op de iPad simpelweg door op het icoon omhoog of omlaag te vegen.

Hetzelfde geldt voor het laden van de wapens.

Het verplaatsen van mannetjes: werkt hetzelfde als op de PC.
Meerdere mannetjes selecteren: dat gaat door er een veegbeweging over te maken.

Wellicht dat het bedienen op de PC iets sneller gaat, omdat je ook van sneltoetsen op het toetsenbord gebruik kan maken. Maar verder is het heel goed speelbaar.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Weet iemand of je nog ergens een licentie kan krijgen voor de webversie? Dat was blijkbaar alleen bij de Humble Bundle...

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Heb je al in de Humble store zelf gekeken?

O ja als het goed is staat het ook in de Mozilla Firefox store.

[ Voor 46% gewijzigd door it0 op 07-11-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Ik heb hem na een flinke dosis youtube video's bekijken ook maar aangeschaft voor de volle mep van ongeveer 8 euro. Geweldige game, dit had ik veel eerder moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Helemaal eens ! Ik zocht ook een spelletje wat even lekker tussendoor kan.

FTL is zo'n spelletje waarbij je binnen een half uurtje een behoorlijke voortgang kunt maken, en heeft dat "ah nog 1 stapje verder, en dan stop ik" (om vervolgens weer een half uur te spelen).

Het enige wat ik jammer vind is dat er geen modus is zonder de Rebel Fleet. Ik had graag een "very easy" modus gehad en dan werkelijk alles bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mogelijk vinden mensen die FTL leuk vinden Tharsis ook wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Zonder rebel fleet lijkt me niks, want dan is gelijk de doel van het spel weg. Maar iets makkelijk mag eigenlijk wel.

Ik heb al heel veel potjes erop zitten, maar ik heb nog nooit gewonnen en zelfs het aantal keren dat tot sector 8 ben gekomen is op één hand te tellen.

Wel is het mij gelukt de Bravais vrij te spelen via de hidden sector. Als ik de verhalen op internet mag geloven schijnt dat zeer moeilijk te zijn omdat de kans heel klein is dat je juiste omstandigheden zich voortdoen.

Van het weekend ben ik begonnen aan "Out there - Omega edition". Ook een soortgelijk spelletje, waarbij niet alleen strategie komt kijken, maar ook geluk een grote rol speelt en dood ook echt dood is.

Verwijderd

Zeg het maar als er een nieuwere draad is voor FTL die ik niet heb gevonden.
Ik ben een week geleden begonnen met dit onverwacht verslavende spel te spelen en ik heb het al veel te veel gespeeld in die week tijd. Ik heb nu best wel een aardig potje, denk ik, waarin ik het nodige geluk heb gehad en ik zou graag met jullie de strategie discussiëren aangezien dit spel om het verstandig besteden van schaars metaal gaat, eens zien wat de beste strategie is.

De situatie nu.
Net de jump naar het 3de level gemaakt.
Schip: Kestrel
Upgrades schip: 2 schilden (4 streepjes), 3 evade, 2 piloot, 2 medbay, 2 piloot, 2 sensoren, 1 deur, 1 O2, 4 wapens en 12 power bars (dus nog 3 van 25 te gaan en dan ga ik 30 moeten betalen)
Wapens: Artemis, 2 burst lasers Mark 2, heavy laser 1, ion bomb, Artemis. 2 burst laser Mark 2, ion bomb (22 seconde maar 4 schade en slechts 1 power bar, in combinatie met goede evade wellicht interessant).
Crew: 6. Piloot, motor, wapens, schild, deur en camera.Piloot, motor en wapens halverwege geel (of goud?), schild over de helft groen.
Scrap: 38
Fuel: 6 (kwetsbaar, snel een winkel vinden en leegkopen of een deal maken met een vijand als die veel fuel aanbiedt)
Hull: 6 streepjes schade.

Alle wapens had ik gekregen van de vijanden. Ik had 1 Burst laser Mark 2 verkocht, 3 leek mij overdreven hoe mooi het wapen ook is aangezien een variatie in wapens ook handig is, de heavy laser werkt enkel als de schilden zijn uitgeschakeld maar met de 2 burst lasers en een ionenbom (trager, mogelijk schade aan het schip maar wel nodig omwille van defense drones en evade bij de vijand) zou dat snor moeten zitten en dan kan je met de heavy laser (slechts 1 power bar) direct de wapens of het schild goed uitschakelen terwijl de ionenbom in 1 keer het schild uitschakelt als het nodig is, of genoeg beschadigt dat ik de wapens kan uitschakelen.

Wat nu?
Eerst en vooral ga ik denk ik risicomijdend spelen wat betreft de keuzes waarbij je een crew member kan verliezen. Typisch neem ik het risico in het eerste level of als ik in het derde level nog steeds 3 bemanningsleden heb (no guts, no glory) maar 6 lijkt me prima.
Voor zo ver ik het begrijp wil je per se aan het begin van level 4 het derde schild erbij hebben (en het daarbij laten aangezien meer investeren in evade nuttiger is dan het 4de schild). Ik denk dat het het verstandigst is om eerst het schild of de wapens te upgraden. Welke van de twee het eerst? Het schild voor het geval je in een meteorietenstorm terecht komt of de wapens voor het geval je 3 schilden of 2 schilden met evade en een repair drone of iets dergelijks tegenkomt?
De extra wapenbar en het extra schild zou ik in principe in dit level moeten halen als ik niet veel pech heb. Na deze twee upgrades een extra streepje voor zuurstof en de deuren (als buffer voor het geval de vijand het uitschakelt) of toch eerst meer investeren in evade?

Wat is de beste strategie voor de lange termijn investeringen bij de shops?
De Halberd Beam of pike beam als ik geluk heb? De Halberd Beam past nog net qua aantal power bars als ik de wapens upgrade naar 8. Maar het is erg duur (wapens upgrade).
Cloak (nodig voor de eindbaas?)?
Drones met 1 drone voor de aanval en 1 voor de verdediging en eventueel zo'n drone recovery arm? Wat zien jullie als de prioriteit tussen deze 3 investeringen en dit natuurlijk in balanse met de andere systeemupgrades (vooral de motor, deuren en zuurstof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 15:13
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:40:
Zeg het maar als er een nieuwere draad is voor FTL die ik niet heb gevonden.
Ik ben een week geleden begonnen met dit onverwacht verslavende spel te spelen en ik heb het al veel te veel gespeeld in die week tijd. Ik heb nu best wel een aardig potje, denk ik, waarin ik het nodige geluk heb gehad en ik zou graag met jullie de strategie discussiëren aangezien dit spel om het verstandig besteden van schaars metaal gaat, eens zien wat de beste strategie is.

De situatie nu.
Net de jump naar het 3de level gemaakt.
Schip: Kestrel
Upgrades schip: 2 schilden (4 streepjes), 3 evade, 2 piloot, 2 medbay, 2 piloot, 2 sensoren, 1 deur, 1 O2, 4 wapens en 12 power bars (dus nog 3 van 25 te gaan en dan ga ik 30 moeten betalen)
Wapens: Artemis, 2 burst lasers Mark 2, heavy laser 1, ion bomb, Artemis. 2 burst laser Mark 2, ion bomb (22 seconde maar 4 schade en slechts 1 power bar, in combinatie met goede evade wellicht interessant).
Crew: 6. Piloot, motor, wapens, schild, deur en camera.Piloot, motor en wapens halverwege geel (of goud?), schild over de helft groen.
Scrap: 38
Fuel: 6 (kwetsbaar, snel een winkel vinden en leegkopen of een deal maken met een vijand als die veel fuel aanbiedt)
Hull: 6 streepjes schade.

Alle wapens had ik gekregen van de vijanden. Ik had 1 Burst laser Mark 2 verkocht, 3 leek mij overdreven hoe mooi het wapen ook is aangezien een variatie in wapens ook handig is, de heavy laser werkt enkel als de schilden zijn uitgeschakeld maar met de 2 burst lasers en een ionenbom (trager, mogelijk schade aan het schip maar wel nodig omwille van defense drones en evade bij de vijand) zou dat snor moeten zitten en dan kan je met de heavy laser (slechts 1 power bar) direct de wapens of het schild goed uitschakelen terwijl de ionenbom in 1 keer het schild uitschakelt als het nodig is, of genoeg beschadigt dat ik de wapens kan uitschakelen.

Wat nu?
Eerst en vooral ga ik denk ik risicomijdend spelen wat betreft de keuzes waarbij je een crew member kan verliezen. Typisch neem ik het risico in het eerste level of als ik in het derde level nog steeds 3 bemanningsleden heb (no guts, no glory) maar 6 lijkt me prima.
Voor zo ver ik het begrijp wil je per se aan het begin van level 4 het derde schild erbij hebben (en het daarbij laten aangezien meer investeren in evade nuttiger is dan het 4de schild). Ik denk dat het het verstandigst is om eerst het schild of de wapens te upgraden. Welke van de twee het eerst? Het schild voor het geval je in een meteorietenstorm terecht komt of de wapens voor het geval je 3 schilden of 2 schilden met evade en een repair drone of iets dergelijks tegenkomt?
De extra wapenbar en het extra schild zou ik in principe in dit level moeten halen als ik niet veel pech heb. Na deze twee upgrades een extra streepje voor zuurstof en de deuren (als buffer voor het geval de vijand het uitschakelt) of toch eerst meer investeren in evade?

Wat is de beste strategie voor de lange termijn investeringen bij de shops?
De Halberd Beam of pike beam als ik geluk heb? De Halberd Beam past nog net qua aantal power bars als ik de wapens upgrade naar 8. Maar het is erg duur (wapens upgrade).
Cloak (nodig voor de eindbaas?)?
Drones met 1 drone voor de aanval en 1 voor de verdediging en eventueel zo'n drone recovery arm? Wat zien jullie als de prioriteit tussen deze 3 investeringen en dit natuurlijk in balanse met de andere systeemupgrades (vooral de motor, deuren en zuurstof).
Dat mensen dit spel nog steeds spelen. Is dit trouwens met de uitbreiding of zonder? Ik denk zonder want ik zie niks nieuws.

Heb je de Final Boss al een keer gehad of nog nooit?

In principe, 3 shields zijn genoeg.
Pilot upgrade ik nooit, die is met 6 man toch altijd 100% bemand.
Med-bay upgraden doe ik ook niet altijd maar is soms wel nuttig.

Doors upgraden hangt af van je crew. Als je Rockmen of Mantis hebt dan zijn invasies over het algemeen geen probleem.

Je wapens zien er goed uit 2x Burst Lasers Mark 2 zijn al 6 schoten in 1 keer.
Daarnaast zou je ION bomb al genoeg wapens moeten hebben. Een Pike Beam erbij en klaar. Meer damage ga je niet nodig hebben. Verkoop de rest van je wapens want die heb je niet in principe niet nodig.

Voor de boss fight is Cloak héél handig, maar Cloak is ook héél duur. Een Missile Defense Mark 1 drone is noodzakelijk. Ook Teleport lvl 1 is héél handig maar niet per sé noodzakelijk. Engines upgraden naar 5 of 6 is ook héél handig, dan heb je geen Cloak nodig.

Maar goed, als je de boss fight nog nooit gedaan hebt ga het hoogst waarschijnlijk niet redden. Er zijn wat cruciale dingen waar je op letten en als je die mist heb je een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanthian schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:17:
[...]

Dat mensen dit spel nog steeds spelen.
Nog steeds? :?
Ik ben 1-2 weken geleden begonnen met het spel te spelen. Ik start altijd later met single-player spellen, dan kost een licentie minder.
Wellicht een reden dat developers multiplayer zo pushen.
Is dit trouwens met de uitbreiding of zonder?
Zonder, eerst het spel op de gewone manier spelen voordat ik de rest erbij haal.
Heb je de Final Boss al een keer gehad of nog nooit?
Ik heb het eerder gehaald, toen was ik kansloos in de gevechten in het laatste level aangezien het schip te zwak was.
Pilot upgrade ik nooit, die is met 6 man toch altijd 100% bemand.
Er zijn 2 goede redenen om de piloot te upgraden:
- buffer als het beschadigd geraakt, geen evasion zonder dat het systeem werkt
- de kans is groot dat je ergens in het spel schade mijdt, een dubbele snelheid van de rebels mijdt of een bemanningslid krijgt, het is een onderschatte upgrade.
Med-bay upgraden doe ik ook niet altijd maar is soms wel nuttig.
Je krijgt met een beetje geluk een extra bemanningslid en je voorkomt dat je een bemanningslid verliest. in sommige scenarios.
Doors upgraden hangt af van je crew.
Gedaan om brandversprijding te vertragen en om indringers alvast wat te laten stikken alvorens je ze uitschakelt met melee, wat natuurlijk weer nadelig is voor als je zou gaan boarden met een teleporter.
Je wapens zien er goed uit 2x Burst Lasers Mark 2 zijn al 6 schoten in 1 keer.
Daarnaast zou je ION bomb al genoeg wapens moeten hebben. Een Pike Beam erbij en klaar.
Inmiddels verder gespeeld, ik ben nu in het laatste level. Ik heb helaas geen laser-wapen kunnen kopen, ik heb in het op een na laatste level 2/3 gevechten moeten laten lopen en teveel geld moeten besteden aan het repareren van de hull en het kopen van brandstof en raketten. Vooral omdat ik moest wennen aan het combineren van die wapens (timing en wanneer te schakelen tussen ionenbom en een ander wapen, beide tegelijkertijd kon niet).
Ik heb wel een long range scanner, een pre-igniter en een cloak. En Rock plating (en het schip unlocked). Getwijfeld over dat ding waarmee je extra scrap krijgt, die had ik in het derde/vierde level kunnen kopen. Het levert meer op maar de vraag was voor mij of dat je op tijd bepaalde upgrades zou kunnen kopen als je daarin zou investeren.
Een Missile Defense Mark 1 drone is noodzakelijk.
Pech mee gehad. Wel een attack drone. Tenzij ik nog een winkel tegenkom in het laatste level kan ik die niet kopen. Ik heb 135 scrap en nog 1 repair te gaan waar ik wat extra krijg, ik kan dus nog wat investeren in upgrades of een teleport om de missile-wapen uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:58
Ja hoezo dat mensen t spel nog spelen? FTL is gewoon een 10/10 indie game :P

Ik pak het zo af en toe op en speel het dan een aantal dagen back to back, en dan laat ik het weer ff zitten. Maar het is verreweg de beste indie game die ik in een lange tijd heb gespeeld. Zelfs de gemiddelde triple A game kan niet aan de kwaliteit van FTL komen O-)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:36:
Het is bijzonder verslavend voor een spel wat je in Flash zou kunnen maken en wat op een computer van 20 jaar geleden had kunnen draaien (desnoods met wat optimalisatie). Er zit trouwens wel een rare bug in, ik kreeg het laatste potje een deal voorgesteld waarbij ik enkel verlies (raketten en drones in het rood), dat lijkt me een foutje in de randomizer die 1 positief getal hoort op te leveren en volgens mij ook dusdanig dat je er qua scrap op vooruit gaat indien je meer nodig hebt van hetgeen wat positief is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
kevz schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:36:

Ik pak het zo af en toe op en speel het dan een aantal dagen back to back, en dan laat ik het weer ff zitten. Maar het is verreweg de beste indie game die ik in een lange tijd heb gespeeld. Zelfs de gemiddelde triple A game kan niet aan de kwaliteit van FTL komen O-)
Helemaal eens! ik zoek nog naar vergelijkbare verslavende spellen maar laatste waar ik hetzelfde gevoel bij had was kingdoms

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:29

Aight!

'A toy robot...'

Laatst even gedownload nadat ik op youtube een filmpje heb gezien. Wat een vette game zeg, mega verslavend.

Maar wat ben ik slecht, ik krijg die eindbaas maar niet dood. Ja de eerste keer, maar daarna komt ie terug :P
Probeer altijd transport te doen, vindt het geniaal om zo de schepen over te nemen :D

Heb pas de eerste 2 schepen geunlocked helaas... en speel zelf op easy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:18
xxxMaverick schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:13:
[...]

Helemaal eens! ik zoek nog naar vergelijkbare verslavende spellen maar laatste waar ik hetzelfde gevoel bij had was kingdoms
De makers van FTL hebben nieuwe game dit jaar: Into the Breach.
Soort advance wars - pacific rim mix.
Vind hem zelf erg vermakelijk en het werd van het weekend ook bijna weer licht buiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik heb het gezien. Ik moet alleen nog even tijd vinden om hem te gaan spelen.

Enig nadeel is dat hij momenteel alleen nog voor Windows beschikbaar is. Hopelijk komt hij ook naar de Mac en iPad, net als FTL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:26
Ben zelf ook enthousiast bezig, vroeg me al af wanneer er een topic voor zou komen. Ondanks dat het iedere keer dezelfde werelden zijn is het me nog niet gaan vervelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:40
Jeroen O schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:47:
Ik heb het gezien. Ik moet alleen nog even tijd vinden om hem te gaan spelen.

Enig nadeel is dat hij momenteel alleen nog voor Windows beschikbaar is. Hopelijk komt hij ook naar de Mac en iPad, net als FTL.
Inmiddels is Into the Breach uit voor Mac! Uitstekende game!

[ Voor 9% gewijzigd door M617573 op 19-08-2018 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik heb het gezien ja. Maar evengoed bedankt voor de tip.

FTL is trouwens ook nog steeds verslavend. Met het mooie weer van een paar weken geleden is het een ideaal spel om ‘s avonds in de tuin op de iPad te spelen.

Op de iPad heb ik nu eindelijk alle A-layouts vrijgespeeld. Nu alle B- en C-layouts nog. En natuurlijk een keer winnen. Dat is me ook nog nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Jeroen O schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:01:
Ik heb het gezien ja. Maar evengoed bedankt voor de tip.

FTL is trouwens ook nog steeds verslavend. Met het mooie weer van een paar weken geleden is het een ideaal spel om ‘s avonds in de tuin op de iPad te spelen.

Op de iPad heb ik nu eindelijk alle A-layouts vrijgespeeld. Nu alle B- en C-layouts nog. En natuurlijk een keer winnen. Dat is me ook nog nooit gelukt.
Waar loop je steeds op vast bij de endgame? Probeer eens met het transporteren van je poppetjes, zo ging bij mij het makkelijkst.

En defense drone mk1 is ook wel handig!

Vindt het jammer dat je erna niet meer verder kan met je schip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:40
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog nooit het einde heb gehaald. Gaat altijd wel iets mis op het einde. Zal die transporten eens proberen. Heb het idee dat met ITB ze alle minder goeie dingen van FTL hebben opgelost. Zoals bijvoorbeeld de randomness die er af en toe in zit. ITB voelt veel gebalanceerder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Aight! schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:52:
[...]

Waar loop je steeds op vast bij de endgame? Probeer eens met het transporteren van je poppetjes, zo ging bij mij het makkelijkst.

Om één of andere reden gaat er bij het eindgevecht teveel mis waardoor mijn schip teveel schade oploopt en je systemen daardoor ook niet meer werken. En dan is het einde zoek.

Ik heb al diverse tutorials en youtube filmpjes gezien die precies uitleggen wat je moet doen. Lijkt simpel, maar in de praktijk valt het toch tegen. Hoewel ik laatst een gevecht had waarbij ik met bijna geen schade tot fase 3 kwam (en zonder transporter). Helaas ging het daar toch weer fout.

Misschien moet ik toch meer blijven oefenen en nieuwe dingen proberen. Ik merk wel dat ik steeds beter ben gaan spelen. Als ik sector 1 overleef redt ik het meestal wel tot sector 8. Daarbij heb ik soms echt een goed schip met de juiste uitrusting en win ik ieder gevecht zonder problemen. Maar de eindbaas blijft een apart geval.

Een transporter probeer ik altijd wel te bemachtigen, maar soms lukt het niet. Dan wordt hij niet aangeboden of is net het geld op als je er wel één tegen komt. Of je hebt weer geen geschikte crew om mee te vechten.

Aan de andere kant, ook als je niet wint blijft het een leuk en interessant spel omdat geen één potje hetzelfde is.

We blijven het gewoon proberen :P

Verwijderd

Aight! schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:52:
[...]

Het lastigste in het spel vind ik dat je nogal veel pech kan hebben met de winkels. Mogelijk is dat met de 'advanced edition' minder het geval (ik weet het niet) maar als je het basisspel speelt dan kan je zomaar hebben dat je vanaf level 4 geen goede wapens meer tegenkomt. Je moet ze dus in de eerste 3 levels kopen als je geen surrender hebt met een goed wapenaanbod. Maar je moet ook je schild op level 3 hebben in de 3de ronde, je moet als het even kan ook je motor cockpit upgraden om de schade te beperken van raketten en geteleporteerde explosieven.
Je kan natuurlijk altijd nog iets ervan maken door inderdaad bijvoorbeeld de teleporter te gebruiken. Misschien is het wel goed dat je op die manier wordt gestimuleerd om verschillende speelstijlen uit te proberen in functie van wat je toevallig tegenkomt, zolang je maar altijd kan winnen ongeacht hoeveel pech je hebt.

Ik heb overigens wel het einde gehaald. Als je de juiste upgrades hebt dan kan er weinig mis gaan. Ik ben er niet goed genoeg in geworden dat ik elke keer het einde kan halen, ongeacht welke kaarten ik krijg. Momenteel ben ik Starcraft 2 aan het spelen. Ik denk dat ik bezwijk en dat ik in ieder geval 2 DLC's ga kopen, ik heb twijfels over Nova Covert Ops (nogal kort).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2018 21:45 ]

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb inderdaad meteen de Advanced edition gespeeld, dus weet niet hoe vanilla werkt.

In het begin kwam ik ook echt niet ver en had ik een slechte tactiek. Maar tegenwoordig lukt het wel beter (ik speel wel op easy :P).

Het leukste vindt ik met het teleporteren van je crew om de schepen over te nemen, je vindt meestal dan ook extra dingen en meer 'schrap'.

Alleen jammer dat je niet verder kan dan de baas, lijkt me wel cool om een beetje door te gaan met je schip. Had een tijdje dat ik echt verslaafd was en ook andere layout's vrij probeerde te spelen, maar na 150+ uur vond ik het wel goed geweest hahaha.

Best handig dat je op steam ziet hoeveel uur je ergens al in hebt zitten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroen O
Afgelopen week is er een kleine update uitgekomen op Steam waardoor het spel nu voorzien is van Steam achievements.

Deze zijn hetzelfde als de in-game achievements, dus het spel even opstarten is voldoende om de achievements te synchroniseren met Steam.

Deze update was van tevoren aangekondigd, waardoor ik opeens zin kreeg om het spel weer eens te gaan spelen. Dat heeft geresulteerd dat ik eindelijk na 172 potjes (116 op de iPad en 56 op de PC) een keer de eindbaas heb verslagen. Weliswaar op easy, maar toch voelt het als een hele overwinning.

Voor sommige mensen zal dit niet zo bijzonder zijn, echter las ik op het forum op Steam dat er meer mensen zijn die hier mee worstelen en maar niet kunnen winnen.

De overwinning heb ik gehaald met de Kruos, ook wel bekend als de Lanius layout A.
Het eerste wat ik gedaan heb, is zo snel mogelijk naar 2 Shields en daarna naar 3 Shields.
Als extra systemen heb ik een transporter en een drone control system gekocht. Voor die laatste heb ik een defense drone MK2 en een combat drone MK2 kunnen bemachtigen.

Verder gedurende het spel zoveel mogelijk upgraden, waardoor ik bij de eindbaas 4 Shields had, volledig geüpgraded reactor, drone en weapons. Als wapens had ik twee verschillende lasers, een Flak en een ion bomb. En natuurlijk een knokploeg bestaande uit twee lanius, die erg efficiënt bleken doordat ze de zuurstof uit de ruimte verdrijven, waardoor de tegenstanders snel dood gaan.

In de eerste fase van de eindbaas, heb ik de gehele crew omgebracht (op één na), waardoor het in fase 2 en 3 het alleen een kwestie was van het schip slopen. De eerste twee fases ben ik vrijwel zonder schade doorgekomen. De derde helaas niet helemaal, maar gelukkig maakte dat verder niet meer uit.

En als bonus ook nog eens de Lanius-B vrijgespeeld.

* Jeroen O heeft een productieve avond gehad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Up!

Geweldige cult game nu pas ontdekt.

Bijzonder lastig en verslavend. En nu in de aanbieding op Steam voor 2,50 :)

[ Voor 18% gewijzigd door CR2032 op 02-02-2022 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Het blijft inderdaad een mooi spel. Ik speel op de iPad geregeld nog een potje.

Pagina: 1