• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-06 10:15
Beste medetweakers,

Op dit moment heb ik het volgende systeem:
- Intel Core 2 Duo E8200
- MSI Neo2-FIR
- 2GB DDR2 800Mhz RAM
- Asus EAH4850 Videokaart
- Cooler Master 400W voeding
(- SATA-schijven/DVD-RW)

Nu zit ik te twijfelen op dit moment wat ik zal upgraden, ik heb op het moment niet het geld om meteen alles nieuw aan te schaffen, ik wil of CPU+RAM+MOBO vervangen, door AM3+ platform met Phenom II X4 965 BE proc. Of een nieuwe videokaart HD7770 (misschien een Nvidia in diezelfde prijsklasse).

De vraag is dus wat lijkt jullie het beste?

Mvg,
Jeroen

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 22:38

M2M

medicijnman

Misschien is het een handig idee om te vertellen wat je normaliter doet met je pc?

-_-

• TheUninvited
Ik gebruik hem vooral om te gamen en programmeren. Let wel ik gebruik maar een 1440x900 scherm dus mijn grafische eisen zijn betreft dat niet zo hoog. Het is ook een beetje een hobby pc waarmee ik vanalles test.

• M2M

M2M

medicijnman

En hoeveel heb je te besteden?

-_-

• TheUninvited
200 euro max voor upgrade van moederbord,cpu,ram en 150 euro max voor een videokaart. Maar zoveel heb ik in totaal niet beschikbaar nog. Studiefinanciering is maar een keer per maand helaas :P Maar wil dus eigenlijk weten wat het beste is om eerst te upgraden. En wat ook daadwerkelijk verschil gaat maken.

• M2M

M2M

medicijnman

Dingen die momenteel nog limiterende factoren in je PC zijn, zijn je geheugen, de processor en de videokaart.

Het verstandigste is nog 2GB bij te prikken (en daarbij zorg te dragen dat het nog steeds dual channel blijft)

een 2e hands quad core voor socket 775 op de kop te tikken, even dubbel checken op de website van de fabrikant of die nog op je moederbord zou passen

En een andere videokaart aanschaffen. Kijk 2e hands naar een AMD 68xx of 58xx of vanaf de 560TI reeks van Nvidia. Dan haal je de meeste bang uit je buck.

-_-

• TheUninvited
Ik zal eens rondkijken op marktplaats :)

• M2M

M2M

medicijnman

of hier: http://tweakers.net/aanbod/

Ga uit van 70% van de nieuwprijs van producten die nog in de pricewatch zitten en kies voornamelijk voor mensen met veel (goede) beoordelingen.

-_-

• TheUninvited
Heb nog eens zitten kijken, en dit setje leek me ook wel wat om mee te beginnen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial Ballistix BLE2CP2G3D1608CE1TX0CEU€ 13,95€ 13,95
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 83,70€ 83,70
1Asrock 960GM-GS3 FX€ 37,95€ 37,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 135,60

En dan later nog uitbreidden met bijvoorbeeld een HD7770 voor een stille/lichte game pc.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee