sitecom 300n wireless router

Pagina: 1
Acties:

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hallo,
Ik heb een sitecom 300n en ik wil mijn pc's en printers vaste ip adressen geven.
Voor mijn pc die via ethernet kabel aan de router verbonden zit is dit geen probleem.
Printer via ethernet met vast ip adres is ook geen probleem.
Maar zodra ik iets wirelessp robeer toe te voegen aan de static dhcp lijst krijg ik de error: invalid value
En wordt er niks toegevoegd. Of dit nou een pc of een printer is maakt niks uit.

Zie ik nou een instelling over het hoofd, of kan die router geen statische adressen uitdelen aan draadloze apparatuur? (wat wel heel belachelijk zou zijn). of is dit een firmware bug oid?
Versies van mijn router zijn:

System
Model : WL-366
Hardware version : V1.0
Boot code version : 1.03
Runtime code version : 2.00.00

edit:ik zie net dat de titel de inhoud niet dekt, zou daar iets van kunnen worden gemaakt in de trend van: sitecom 300n static dhcp wifi werkt niet

[ Voor 8% gewijzigd door blacknoise op 09-10-2012 18:55 ]

Verwijderd

En dat doe je via Status > Current DHCP Status

vinkje zetten bij "Enable Static DHCP IP"

en dan de gegevens kopieeren van het overzicht.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Geef anders eens een screenshot van wat je probeert in te vullen en de foutmelding. Op deze manier is het nog een beetje vaag.

• blacknoise
@ fridgeman,
Dat je static dhcp moet enabelen voordat het werkt is mij wel duidelijk hoor en ook dat je de gegevens in moet vullen maarja daar krijg ik dus die invalid value te zien. En dan copy paste ik dus het ip en mac uit de dynamische dhcp lijst.

@keypunchie
Ik upload later wel een screenshot, maar t is simpel: bij ip vul ik 192.168.0.105 in (ip wat een bepaalde laptop bijv op dat moment heeft gekregen van de dynamische dhcp)
bij mac vul ik bijv AC:43:G9:14:31:5E in. Ik heb het ook in proberen te vullen zonder : maar dat wou niet baten
Bij naam vul ik gewoon een naam in bijv laptop, simpel zonder spaties om dat uit te sluiten.
Daarna klik ik op add en zegt ie: invalid value

Verwijderd

En het IP adres dat je vast toewijst, maakt dat deel uit van de DHCP pool?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 20:17 . Reden: gare sitecom bagger ]

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12 18:09
Ik heb zelf ook een Sitecom 300N gehad.
Er staat of boven of onderaan Allowed of Denied bij.

Zet EERST alle IPadressen in de lijst met het gekleurde balletje bij Allowed.
Daarna vink je pas Enabled aan.

Dan moet hij zeker werken

Verwijderd

Heb je een PS3 aan je netwerk hangen?

Ik heb deze router ook en ik ben erachter gekomen dat de verbinding tussen de PS3 en de Sitecom 300 de ip-table blokkeert wanneer je vaste ip's wil toewijzen. De PS3 even loskoppelen van het netwerk tijdens het toewijzen en mijn probleem was opgelost.

• blacknoise
@ ict had jij misschien andere firmware? ik zie namelijk geen allowed staan, iig niet in het dhcp menu
@mozzy, ik heb geen ps3 eraan hangen. Wel een hp 1025nw printer, het uitzetten had geen effect

Nu wordt het nog raarder.. iemand heeft hier een mobiel, een nokia c3-00 en die kan ik dus wel toevoegen aan de statische dhcp lijst.. en dan copy paste ik ook het mac adres en typ ik het ip over op dezelfde manier als dat ik de laptops en printer probeer toe te voegen.. en bij de telefoon zegt ie dus niet invalid value...

Eerst dacht ik dat de router problemen had met mac adressen via wifi, maar die telefoon zit ook op wifi.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:35

lordsnow

I know nothing

Kan het zijn dat het MAC dat je zojuist WEL kon toevoegen begint met 00, en de MAC adressen die je NIET kan toevoegen alle beginnen met iets anders dan 00?

• blacknoise
Nee dat is het ook niet, het adres van de printer begint met EC
Ik heb de router gister gereboot, en de printer de hele dag van het stroom gehad. Vandaag weer aangesloten en de wifi uit en aan gezet. nu heeft hij zich opnieuw aangemeld via wifi met een nieuw ip.

Als ik nu het ip en het mac adres probeer toe te voegen zegt ie invalid value.

Vreemd genoeg kan ik nu de laptops waarvan hij gister ook invalid value zei, WEL toevoegen.
Nu heb ik dus alle pc's hier op een vast ip gezet, en moet alleen het belangrijkste , de printer nog.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:41

Reptile209

- gers -

Moet je het te koppelen apparaat niet een IP geven dat buiten de normale DHCP-pool valt? Als DHCP bijvoorbeeld .100 tot en met .150 gebruikt, kies je voor een statisch-dynamisch adres bijvoorbeeld .10. En anders vrees ik dat je toch even met wat screenshots op de proppen moet komen... :)

Zo scherp als een voetbal!

• blacknoise
Ik heb een ip buiten de dchp scope van de router geprobeerd, eindigend op 201, hij kwam wel in de dhcp tabel te staan met de goeie mac en ip, maar de router zei wederom invalid value.
Ik heb nu wat screenshots gemaakt.
het klopt dat de static dhcp uit staat, dit is omdat ik ook heb geprobeerd om toe te voegen met die optie uit, maar het maakte geen verschil.

1 zo ziet de dhcp pagina eruit
2 dit vul ik in in de dhcp static tabel
3 deze error message krijg ik

Ik zie net dat er in het link popup/ adware komt te staan, ik heb hier zelf geen last van met mijn adblock plus als jullie liever hebben dat ik het ergens anders upload (zoja roept u maar welke site) dan maak ik wel even een account ergens anders aan.

Afbeeldingslocatie: http://img42.imagevenue.com/loc24/th_968150537_sitecom1_122_24lo.JPG
Afbeeldingslocatie: http://img234.imagevenue.com/loc157/th_968152359_sitecom2_122_157lo.JPG
Afbeeldingslocatie: http://img46.imagevenue.com/loc473/th_996815480_sitecom3_122_473lo.JPG
Pagina: 1