Goed, moederborden met HDMI / VGA zijn niet zo moeilijk te vinden. Voor audio / video zoals je het nu omschrijft, heb je ook geen wonderbaarlijk snel systeem nodig.
Een externe geluidskaart is natuurlijk altijd te overwegen, die hebben toch wat minder ruis op de lijn. In mijn ervaring is iedere geluidskaart met 48Khz /24bit prima, zolang er goede ASIO drivers voor zijn. Iedere Intel of AMD CPU van de afgelopen 3 generaties voldoet prima om dat te kunnen bufferen als je kaart dat nog niet zelf kan.
Begin eens met een normale onboard realtek kaart. Die zijn zeker niet perfect, maar misschien al goed genoeg.
CPU, bord, geheugen zou ik zo invullen:
pricewatch: Intel Core i3 2130 Boxed (<- snel zat, genoeg videokracht voor 1080p video)
pricewatch: Asrock H77M (HDMI + redelijke geluidskaart, gunstige prijs, compact)
pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
(8GB is voldoende voor behoorlijke audiobewerking + opname van video, dit geheugen werkt prima en past altijd met koelers)
Beetje stille kast zou ik erbij pakken en ik zou een stillere koeler gebruiken dan wat je van Intel krijgt zeker als je em in de woonkamer neer ga zetten. Ik ben zelf voor woonkamer platte / compacte kastjes wel altijd tevreden over deze:
pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B
Wat een kastje betreft zou ik dus kijken naar een liggend model, maar daar zal je zelf even naar moeten zoeken:
http://tweakers.net/price...Yv1xuS6WgnzMoqh-aV43AeX4B
SSD / HDD uit de guide die MicGlou postte erbij en draaien maar lijkt mij. De voeding uit uit de 500-600 PC van Antec zou prima moeten zijn hierbij, tenzij je er nog veel andere spullen bij gaat doen in de kast.
===
Ondanks dit alles, blijft het mij opvallen dat dit systeem erg dicht tegen die van €380 uit de BBG aan zit. Ik zou het zelf iets luxer inrichten dus, maar als je het geld liever in meer audio apparatuur steekt, zou ik voor de G620 en het H61 bord gaan. Iets minder luxe, maar zeker niet verkeerd.