DVI-HDMI kabel naar LCD-tv maar geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb een ATI radeon 4850 HD aangesloten op mijn Samsung LE32C530 middels een dvi-hdmi kabel. DVI zend geen geluidssignaal mee en heb daarom een audiokabel Jack-RCA ernaast aangesloten. Beeld is verder prima, maar ik krijg geen geluid uit mijn tv. Klopt deze set-up of heb ik iets verkeerd gedaan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:44

FeaR

In GoT we trust

Kon je met een HD4000 serie niet toch geluid over DVI - HDMI krijgen als je het speciale verloopje gebruikte wat bij de kaart zat?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
Dat verloopstukje heb ik zojuist gevonden, wist niet eens dat ik die had. Echter heb ik, zoals aangegeven, een dvi-hdmi kabel gekocht en kan daarom dat verloopstukje niet proberen. Is er los van de mogelijkheid dat het verloopstukje eventueel kan bieden ook nog een andere oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Afbeeldingslocatie: http://www.vandenborre.be/WEB/images/products/superzoom/samsung_le32c530_140473_3.jpg

Die TV heeft wel een jack audio in, voor PC/DVI.

Lijkt me dat je dit op de TV moet instellen.

wat zegt de handleiding van je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
De handleiding zegt bij het troubleshoot gedeelte:

"If you are using a DVI to HDMI cable, a separate audio cable is required."

Er staat niet bij vermeld welke audio-ingang gebruikt moet worden. Ik heb dus en jack-rca kabel gekocht en gebruik dan ook de tulp-aansluitingen die je in je plaatje hierboven ziet (audio R-L). Maar jij denkt, of weet, dat ik een jack-jack kabel nodig heb en die dan moet aansluiten op de pci.dvi audio in poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Pagina 22 van deze handleiding http://downloadcenter.sam...N68-02542F-00L04-0304.pdf zegt van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr210
Ahhhh!! Ja die handleiding heb ik inderdaad gedownload... heb ik volledig overheen gekeken. Nou dan maar een jack-jack kabel proberen, helaas moet ik zo'n lange eerst nog aanschaffen :).

Thanks voor de input Fridgeman!
Pagina: 1