Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan741
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-04 16:59
hallo,
ik heb nu een aantal maanden een nieuwe laptop met de volgende specs:
Asus K55VD
Intel Core i7
RAM: 8 GB (was eerst 4, uit laten breiden bij aankoop tot 8)
Videokaart: Nvidia GeForce 610M 2GB (volgens de verpakking en sticker op de laptop)
Windows 7 64 bit
Bios: onbekend, zegt niets over een videokaart, dus ik heb hier geen keuzes.

Mijn laptop geeft namelijk de Nvidiakaart niet weer, maar alleen de Intel Graphics. Direct na de aanschaf gaf de laptop namelijk in het systeemoverzicht een Nvidia kaart met 2 gb eigen geheugen, en 2gb "gejat" van het RAM. Nu kan ik nergens, behalve in apparaatbeheer, iets terug vinden van de Nvidia kaart. Ook heb ik al een aantal maal geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren via Nvidia, en hierop kreeg ik een foutmelding.

Ik ben al een aantal keer terug naar de winkel geweest, maar deze stelde mij stees maar even gerust. Wel hebben zij voor mij ook nog opnieuw de drivers geprobeerd te installeren en zijn ze terug gegaan naar de fabrieksinstellingen en Windows opnieuw geïnstalleerd, dit hielp echter niets.

Na wat zoeken op internet kon ik geen soortgelijke problemen vinden. Wel heb ik verschillende manieren gezien om de videokaart te vinden in de software, en allen geven aan dat de Intel de videokaart is. Langzaam begin ik te denken dat de winkel, die goed aangeschreven staat in de regio, geen verstand van dit soort problemen heeft.

Kunnen jullie mij geruststellen dat het inderdaad geen probleem is dat de software bepaalde hardware niet aangeeft, of is dit een serieus probleem en moet ik hiermee (weer) naar de winkel (en kunnen jullie hiervoor argumenten geven waarmee ik een poot heb om op te staan ). Ik ben niet van plan om de laptop open te halen, omdat ik bang ben dat de garantie dan moeilijk gaat doen.

Ook heb ik in verschillende "energiebeheer schema's" deze informatie opgezocht op de laptop, maar altijd blijft hier Intel uit komen. Ook zie ik bij Dxdiag bij videoadapter n.v.t. staan en bij het openen van het Nvidia configuratiescherm krijg ik de melding "u gebruikt momenteel geen beeldscherm dat is aangesloten op de nvidia gpu", nadat een kennis er nog even mee bezig is geweest.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en dat dit probleem zo snel mogelijk weg is. Wanneer ik iets niet duidelijk heb opgeschreven hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:17

D4NG3R

kiwi

:)

Welke i7 zit er in dat systeem, aangezien de HD4000 graphics van de nieuwste IB lijn sneller zijn dan de GT610M :P .

Maaruhm: Deze videokaart word geactiveerd wanneer er grafisch wat meer word vereist. Of je hier vrolijk van moet worden weet ik niet, aangezien de HD4000 graphics ~5% sneller zijn.

Probeer via het apparaatbeheer eens de nieuwste drivers te selecteren en te installeren?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07 19:34

Nemesizz

Untouchable

Dat de drivers van de nVidia site niet werken kan soms gebeuren, bepaalde OEM's (fabrikant van de laptop zeg maar, Asus, Sony, Dell enz enz) hebben af en toe een of ander foefje inzitten dat ze alleen drivers van de OEM slikken (dus van de site van Asus, Sony, Dell enz enz) en niet van de chipfabrikant (dit geval nVidia, maar ook AMD/Ati).

Soms is het werkend te krijgen door wat dingen aan te passen in de driver, of custom drivers te nemen.

Dat je nVidia GPU niet gezien word/niet werkt kan ook gebeuren als je op de accu werkt en niet aan de netadapter zit. In de meeste gevallen word dan de nVidia (of in het geval van een Radeon, de Radeon) chip uitgeschakeld en gaat ie over op een low-power onboard chip.

Kan ook zijn dat het dikke pech is en dat er iets mis is met het MXM slot of de videokaart zelf.
Kun je niet bij een game ofzo kiezen voor (rechtermuis knop op de EXE) en dan "Snelle nVidia kaart gebruiken" kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:58

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Voor laptops moet je vaak een "modded inf" hebben. De drivers van NVIDIA zijn universeel en werken dus voor elke kaart die ze uitgebracht hebben alleen hebben ze de inf file welke de compatibiliteit bepaald aangepast zodat fabrikanten zoals ASUS mensen hun "eigen" drivers moet laten downloaden.

http://forums.laptopvideo...64bit-nvidia-quadrotesla/

Daar vind je de laatste drivers, www.laptopvideo2go.com :) Instructies en alles en ook de modded inf zijn daar te vinden!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan741
D4NG3R, wat ik kan vinden zit er als processor een "Intel(R) Core(TM) i7-3610QM CPU @ 2.30 GHz 2.30 GHz" in. Ik kan niet vinden welke versie HD4000 er in zit. Ook ben ik al heel wat bezig geweest met de drivers.

Nemesizz, ik heb zowel de drivers van nVidia als die van Asus geprobeerd, helaas gaven deze beide geen verschil. Toen ik deze melding kreeg, zat de laptop aan de oplader en in de "High performance" modus. Het vreemde is dat ik inderdaad de "krachtige NVIDIA-processor" kan kiezen bij het tabblad "uitvoeren met grafische processor"

Ventieldopje, ik heb de drivers dus bij Nvidia en bij asus gedownload, ik ga er van uit dat bij beide de nieuwste al staan. Indien dit niet zo is, hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb bij een aantal recente Asus laptop's gezien dat de videokaart na een tijdje kapot gaat. Ook hier wordt de videokaart dan niet meer weergegeven in apparaatbeheer en recoveren heeft dan ook geen nut. Als je drivers wil installeren zeggen die dat er geen kaart gevonden kan worden. Als je de laptop opstuurd naar Asus zullen ze er een nieuw moederbord inzetten. Heb bij 1 laptop gezien dat de GT630 kaart tot 2x toe niet meer te vinden was en Asus heeft toen beide keren het moederbord vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan741
PilatuS, het vreemde is dat in apparaatbeheer de videokaart nog wel staat en ik kan ook nog kiezen dat de laptop een programma uit moet voeren met de nvidiaprocessor, of was dit ook het geval bij die laptops waar het mobo is vervangen?
edit; bij mij geeft hij wel die foutmelding als ik de drivers van nvidia download

[ Voor 15% gewijzigd door jan741 op 09-10-2012 20:32 . Reden: vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ie in apparaatbeheer nog wel staat dan zal wat ik zeg waarschijnlijk niet opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan741
Het vreemde is dat wanneer ik in apparaatbeheer de Intel Graphics uit zet, het beeld weg valt, en na een keer opnieuw opstarten weer normaal beeld krijg. Hierna kan ik alleen de laptop niet meer in slaap- of sluimerstand krijgen, geen games meer spelen en is de taakbalk niet meer doorzichtig, hieruit trek ik de conclusie dat wanneer ik de drivers van de Intel graphics uit zet, de laptop deze nog steeds gebruikt, maar dan dus zonder drivers, en dus geen hoge prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabastah
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-03-2023
Beste Jan,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat het aan windows 10 lag maar dat was het niet. Ik heb net als jij uren/dagen achter mijn laptop gezeten en geprobeerd een fix te vinden op het internet. Ik heb drivers verwijderd, in save-mode dingen geinstalleerd etc etc. niks hielp. Uiteindelijk heb ik de fabrieksinstellingen terug gezet (Nu heb ik weer windows 8.1). Dit hielp perfect, ik kon alle games weer spelen en het verliep zonder problemen.

Tot vandaag, ongeveer een week later, Hetzelfde probleem als jij. Ik krijg directX problemen, foutmeldingen en inderdaad ook de melding dat mijn beeldscherm niet verbonden is. Ik snap er helemaal niks van. Zomaar opeens?! Is hier een fix voor? of in iedergeval een verklaring?

groeten,

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Graag oude }:O }:O in de sloot laten zitten :o

Enige reden om een oud topic omhoog te schoppen is met nieuwe oplossingen/inzichten. "Ik heb dat probleem ook" is dat niet. Dat vraagt om een eigen topic - ook omdat jij andere hard- en software hebt dus het allerminst zeker is dat het exact zelfde probleem is.

Dicht - terug de sloot in.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.