Wie kent dit mobo??

Pagina: 1
Acties:

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb hier een moederbord, maar ik snap er niets van. Er ontbreken een aantal dingen:

Wat mij direct opviel, was dat er geen floppie-connector op zit, een tweede aansluiting voor een voeding, maar dan een "halve AT stekker" en nog een voeding aansluiting tussen de ISA slots.

Bovendien zie ik niet waar ik mijn processor moet laten.....

Hier een link naar een plaatje van het ding:
http://www.goudacomposieten.nl/zooi/mobo.jpg

Verwijderd

Die halve AT stekker heb ik laatst nog in een ATX kast gezien. Ik heb weleens gehoord dat die stekker er is voor extra voeding aan de PCI sloten. Die voeding tussen de ISA slots vind ik ook erg leuk maar heb geen idee.
De CPU moet die niet in dat wittige vlak boven de ISA poortjes (en wat is het anders??).

Het mobo ken ik niet. Misschien een A-merk mobo??

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:24
vaag geval.. dit heb ik nog nooit gezien..

zie ook dat dat gat nie helemaal recht is mist er daar een stuk ????

ziet er uit als 486 mobo

Verwijderd

Is dit niet zon mobo waar de proc op een kaartje zit?

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Volgens mij zat er in dat vierkante gat een SOCKET met nadrukking op ZAT !! c :)

Ridge

ik gok 486 board

www.tradealliance.nl

Verwijderd

hoort zo'n isa kaart op met floppy aansluiting, printer en com poorten, gewoon een 486 dus.....

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Alleen waren die kaarten meestal VLB. Daarna zijn ze gaan integreren.

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 10:46

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

kan iemand mij een bios kan aanwijzen en een batterijtje, zoniet dan ben ik van mening dat dit een bordje is voor dummy stations ook omdat er zo'n leuk novell netware stickertje opstaat, en wat de processor betreft, ehh ja das lastig, het moet zowiezo een van de latere 486 zijn gezien de pci sloten, je zou bijna zeggen dat ze dat ding hebben ingegoten ofzoiets??.
Blijft een lekker vaag bordje...

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
hehehe.. oepz.. socket vergeten.. nah jah... kijk maar of je 'm toch nog kunt verkopen :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• php
  • Niet online
Het ding heeft PCI sloten, en er zitten WEL twee IDE poorten op! Maar waar moet de processor nou? En de Floppy-kabel? Ik zie ook geen batterijtje, zelfs niet op de smalle reep welke niet op mijn scanner paste, en ook niet vermomd als ander onderdeeltje.

• Dezjay
Nou ik zie de aansluiting van de battery wel.....

en idd zit een novell :( stikkertje op...

pleur der een video kaart in en voeding eraan kijken wat ie doet....

vind wel een raar gat...

• schijndel
  • Laatst online: 03-09 15:11
Kijk eens in dat gat, zie je daar doorgesneden koperbanen? Zo ja dan zat daar ooit je processor of socket.

• ChUcKiE
  • Laatst online: 09:53

ChUcKiE

Dus........

Ja, ik denk ook dat het een terminal/dummie of iets bordje is...Verder zie ik ook geen com1/com2 en parallele aansluitingen, wel zoon vage 4 pins powerkabel connector.

Verder is het gewoon een 486 bordje, met uit gedremelde :P socket denk ik...
Wat staat er in dat tabelletje, boven aan op de foto, zijn dat de busfreq. instellingen??

Batterij aansluiting, zit gewoon onderaan tegen de linkerkant (rechts van het geheugen), waar een rondje is getekend, met een grote + erbij!
Als ik dan rtechts op het bordje kijk (en trouwens ook op twee andere plaatsen), zie ik een socket voor een of andere IC, lijkt me wat overeenkomsten te vertonen met een socket op sommige netwerkkaarten, het BIOS dus om vanaf op te starten, misschien hoort er ook wel een of andere riserkaart voor een netwerkkaartje bij??

Tsja en dan dat Noveel stikkertje, dat ook geregeld op dioe NE2000 isa netwerkkaartjes zit....
Dus misschien komt ie toch uit een (windows) terminal...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• koekum
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

't is meer een terminaal/dummy. :)
En dat witte vlak is denk ik het resultaat van een socket5 (jaja, pentium) conversie naar slot h :D
Er zijn inderdaad sockets te zien voor BIOS en RTC.
Ze hebben je een onvolledig bord aangesmeerd herman, heb je nog garantie?
Anders mail me maar, heb nog wel van die dingen liggen. ;)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

ik heb dit bord meer gezien, zijn meerdere revisies van geweest zo te zien is dit MCE 144.5. Zij waren hun tijd ver vooruit met het zogenaamde demontabele BROKEN14.8 chipset. Zijn er niet veel van gemaakt, Intel heeft toendertijd er nog een lawsuit van willen maken. Al met een 'brok' geschiedenis. Dit moet bewaard worden en zeker voor enige beschadiging behoedt worden.
Herman; ik heb net gekeken ik heb nog wel een BROKEN14.8 liggen, kan je eens kijken of het werkt.

Ik hoor het wel!

Greetinz

Newt

• php
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp hoort er op het witte vlak een socket 5, met daarin een speciale BROKEN14.8 chip? En op de andere sockets moet dan een BIOS en een RTC? Die zijn er niet bijgeleverd. Hoe kom jij eigenlijk aan een losse BIOS en RTC, Koekum?

Nouja, als ik de socket weer vind, kan ik deze mooi gebruiken voor mijn waterkoeling-test-systeem.

Het bord is een Pine PT-730A bordje. Dit is waarschijnlijk een serverbordje geweest, met een aparte floppiecontroller op de SCSI kaart. Pine is al lang gestopt, SCSI controllers worden niet meer voorzien van floppiecontrollers, moederborden niet meer van vage voeding aansluitingen (heb wel net een servervoeding gekocht wat toevalligerwijs op dit maffe bord past), en als je nu een Pentium (socket5, tm 133 MHz) op een server zet, lachen ze je uit.

De socket heb ik uitgezaagd met een soort gipszaag, een oscilerende schijf met tandjes. Werkt zeer nauwkeurig.

Volgende keer zal ik een ander raadseltje verzinnen, met wat (overleden) hardware. Of is het nu beurt aan iemand anders. Newt, heb jij nog wat? Of Koekum?

• php
  • Niet online
Waar ik trouwens krom van heb gelegen is dat er een aantal mensen nog serieus op in gingen ook, zonder zich af te vragen waar dat witte vlak voor diende.

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Hmm, dat was dus de laatste vraag voor Herman op dit forum >:)

• Dezjay
LOL :) :) :)

He Herman volgende keer wat rechterzagen...

zag wel dat gat nie recht was

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

oh, ik dacht gewoon dat jij heeel goed kon fotosjoppe!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:34

botoo

💀 too old to die young

volgende keer wat langer laten raden Herman, wel een leuke puzzel, i kzat al in een ouwe doos te zoeken naar iets herkenbaars :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Ik vertrouwde het al niet om dat het op z'n kop stond, het witte vlak kon zijn dat er iets afgehaald was, maar het leek mij iets van een Novell netwerk kaart...

• php
  • Niet online
Ik kan alleen fotoshoppen met de zaag, niet met het programma. (zie voor bewijs mijn site, die kan ik niet uitzagen)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-09 07:39
Ach hij is wel voorbereid op de toekomst dat bordje met al die extra voedings aanlsuitingen voor geforce's en voodoo kaartjes :O

.

• koekum

koekum

En op de andere sockets moet dan een BIOS en een RTC? Die zijn er niet bijgeleverd. Hoe kom jij eigenlijk aan een losse BIOS en RTC, Koekum?
Is dat het volgende raadsel?
Ik zie dat de cache-chips trouwens ook ontbreken, en ja die heb ik ook toevallig nog liggen.
Benieuwd of je dat bordje nog boven de 0MHz kunt tweaken. :)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:34

winnie

de poes...

NAtuurlijk kan dat bord boven de 0MHz worden getweaked. Sterker nog: van het remmende cache geheugen (remmend bij het opvoeren van de snelheid dan) heb je geen last meer. Leuk raadsel.
Herman: wat koste die voeding, en komt die ook van die stand van 50 piek voor een iklo simms? (ik neem aan dat je hem in de mammoet gekocht heb)

Verwijderd

Ik wou Herman niet voor z'n hoofd stoten, maar het kon ook een mislukte waterkoeling geweest zijn voor dat mobo :)

• php
  • Niet online
In het kader van Enschede, maak ik even geen geintjes over ontplofte waterkoeling.

De voeding was 25,-, inderdaad bij de 50,-/kg simmen-en-dimmen boer.

Maar Koekum, inderdaad het volgende raadsel:

Hoe kom jij aan die BIOS, RTC en cachegeheugen????

• koekum

koekum

Heb ik van een Pine PT-730A MOBO getrokken voordat ik het aan en of andere malloot heb gegeven.
Wat een toeval dat jij ook zo'n bord hebt. :P
(de batterij zit trouwens in de RTC, geen wonder dat je 'm niet zag)

Pagina: 1