Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Hallo.

Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar software die Documenten op basis van standaarden genereert.
Zou graag van gedachten willen wisselen met mensen die ervaring hebben met zulk soort systemen.

Hieronder de grote lijnen met vereisten.
  • Er dient gebruikersinteractie mogelijk te zijn aangezien niet alle keuzes vooraf duidelijk zijn. Dit dmv. vragenschermen of andere interactie.
  • Er dient invoer op basis van SQL en eventueel middels tekst-bestanden (XML, etc) mogelijk te zijn. Queries dienen variabel gestuurd te kunnen worden om bv. ordergegevens op te halen.
  • Koppeling van diverse kop- en voetteksten aan een en hetzelfde document is bijna een must.
  • Buildingblocks voor functionaliteit die in meerdere documenten gebruikt kunnen worden.
  • Er dient een visuele ontwerp- / beheersomgeving aanwezig te zijn waarin de documenten samengesteld en aangepast worden.
Graag zie ik jullie reacties / vragen / input, etc. tegemoet.

Mvg,
Erik

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06 19:40

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Naar mijn mening op dit moment de marktleider
www.xential.nl

Ontwikkelaars die luisteren en geluiden uit de markt oppakken.

- ODF of MS Office output maakt niet uit.
- Koppelingen met vele DMS systemen
- Creatie van documenten d.m.v. XML aansturing (aanleveren van gegevens en welk sjabloon)
- Database koppelingen voor bevraging met SQL statements JDBC> Oracle/MySQL/SQLServer/MDB/XLS en als je iets anders wilt komt het er wel. Mogelijkheid van gebruiker input voor zoeken/invullen.
- Diverse stijlen mogelijk (kop- voet-tekst, lettertype enz enz)
- Printeraansturing mogelijk
- Componenten (buildingblocks) mogelijk
- Manager aanwezig met een Studio voor het ontwerpen van de sjablonen (drag/drop met kleine oefening voor key gebruikers is het mogelijk om sjablonen te maken)
- Vraag gestuurd werken voor de eindgebruiker (ook SQL vraagvelden).
- Vele setting variabel voor applicatiebeheerder
- Koppeling met AD mogelijk

Versie 2.0 (bijna uit) ook voor mobile devices

Andere partijen in de markt zijn nog niet zo ver/lopen stevig achter

EDIT
Ik heb zelf 2 andere pakketten onder mijn beheer gehad, maar deze is de top (er zijn maar zo'n 5 in NL die zoiets (ongeveer) kunnen leveren)

[ Voor 6% gewijzigd door ollie1965 op 09-10-2012 16:40 . Reden: concurrentie vergelijk ]

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-06 08:33
Wat is je doel? Wat voor documenten heb je het over? Zijn het brieven die naar klanten gaan? En moet dat persee op papier? Of wil je ook de mogelijkheid hebben om te mailen en dergelijke? Moeten zaken ook gearchiveerd worden? Over wat voor soort aantallen heb je het?

Het is wel een beetje afhankelijk van de aantal die je wil produceren en het budget wat je er voor hebt. Als je echt serieuze aantallen documenten in eigen huis wil produceren (lees: aantallen die banken en verzekeraars produceren) dan zijn er diverse mooie en kostbare oplossingen te bedenken (DOC1 van Pitney Bowes, StreamServe van OpenText, Exstream van HP, ITP van AIA, smartdocuments et cetera). Maar dan heb je het wel over oplossingen waar je wat serieus advies over wil gaan krijgen (als zijn oplossingen als ITP en smartdocuments ook wat kleinschaliger in te zetten volgens mij).

Er zijn ook diverse print en fullfilmenthuizen die diensten en oplossingen bieden vergelijkbaar met wat ollie1965 aangeeft. Web2Connect is een voorbeeld van een online oplossing waarmee je maileingen en dergelijke kunt produceren. Maar wat voor jou een oplossing is gaat dus echt sterk afhangen van de doelstellingen die je hebt.

Misschien dat het ook goed is om op de sites te kijken die gaan over het vakgebied van document compositie / documentcreatie en alles wat er bij hoort.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
Hi Rupie.

Het gaat om een MKB bedrijf. De documenten / rapporten worden intern opgesteld en gewoon in een filesystem opgeslagen. Het betreft geen direct-marketing / grote mailmerges. We hebben geen grote aantallen. Een printstraat gaat het niet worden voor ons :).

Dank voor jouw input. Ga hier zeker mee aan de slag.
Mocht je nog andere namen / sites weten hoor ik deze graag.

Kwam de naam Windward tegen, misschien iemand hier van gehoord / ervaring mee?

Thanks !!

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-06 08:33
Ah, in dat geval is er inderdaad vast een veel voordeligere oplossing te vinden! Zelf heb ik voornamelijk ervaring met de grotere aantallen dus ik kan geen lijstje met sites uit mijn mouw schudden waar jij wat mee kunt ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DocGen kan dit volgens mij ook, is open source. Link: http://www.libbit.eu/nl/p...bit-document-generator-nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

eheijnen schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:06:
Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar software die Documenten op basis van standaarden genereert.
Zou graag van gedachten willen wisselen met mensen die ervaring hebben met zulk soort systemen.
Van gedachten wisselen gaat twee kanten op en verder dan een lijst eisen geven. Welke heb je al bekeken, wat bevalt er wel/niet aan? :)

Paar apps die in me op komen: Xential (al genoemd), Smartdocuments, Mitoffice, iwriter, n-Office. Maar zoals hiervoor al gezegd zijn sommige misschien overkill.

Daarnaast zijn er natuurlijk nog "bouwpakketten" a la http://jodreports.sourceforge.net die als plugin aan DMS of CMS hangt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
@ISCARA
Dank je, ben een grote liefhebber van OSS, zal deze zeker bekijken.

@FJK
Dank je voor de input.
Bedoeling is om wat meer info te krijgen en juist wat er allemaal te krijgen is.
Vereisten is misschien wat hard omschreven. Maar deze ingrediënten dienen er wel in te zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door eheijnen op 10-10-2012 14:07 ]

Wie du mir, so ich dir.

Pagina: 1