Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik ben op zoek naar een tablet waarbij ik de mogelijkheid heb om mijn 1080p content vanaf mijn NAS af te spelen op de tablet zelf.

Het liefst zou ik willen dat deze files (MKV's) niet eerst geconverteerd hoeven te worden dus dat ze native af gespeeld kunnen worden.

Momenteel heb ik een iPad 1, waar dit uiteraard niet mogelijk is.

Voor mijn aanschaf denk ik aan de volgende apparaten:
  • Nexus 7
  • iPad 3
  • Asus Infinity
  • Samsung Note 10.1
Ik vermoed echter dat niet elke apparaat dit aan kan.
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de Nexus 7 maar daar lees ik wisselende berichten over. Bij de een schijnt het wel te lukken om 1080p af te spelen maar veelal lees over eerst converteren naar 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:04

Umbrah

The Incredible MapMan

iPad 3 valt sowieso al af, zelfde beperkingen, en een restrictief netwerk model. De Nexus 7: ja, hij is wat klein. De Note 10.1 is sterk genoeg, maar als ik jou was zal ik eens kijken naar 1200p Android tabs. Wat is je budget?

Overigens: de nexus 7 kan het afspelen maar heeft niet de resolutie om het af te spelen op detail (1280*800), maar het zou meestal kunnen zonder conversie. Het hangt ook van de Codec/bitrate af en de kwaliteit van je WiFi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07
Het streamen ligt natuurlijk niet zozeer aan de afspeelcapaciteiten van het tablet zelf. Eigenlijk kunnen alle tablets die je aanhaalt makkelijk 1080p afspelen. Het ligt eerder aan het draadloze netwerk wat je thuis hebt. Daarom lees je ook wisselende ervaringen.

In mijn ervaring werkt Serviio (Windows) erg goed om bestanden mee te streamen. Vooral omdat dat programma best goed kan transcoderen (decoderen en encoderen on the fly) en omdat je een zogenaamde verbindingslimiet kunt instellen. Hoe dat verder op jouw NAS geregeld is weet ik niet.

Wat je wel kunt proberen is om een DLNA client te installeren op jouw huidige tablet en dan streamen met een DLNA server vanaf je NAS en kijken hoe dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Umbrah schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:56:
iPad 3 valt sowieso al af, zelfde beperkingen, en een restrictief netwerk model. De Nexus 7: ja, hij is wat klein. De Note 10.1 is sterk genoeg, maar als ik jou was zal ik eens kijken naar 1200p Android tabs. Wat is je budget?

Overigens: de nexus 7 kan het afspelen maar heeft niet de resolutie om het af te spelen op detail (1280*800), maar het zou meestal kunnen zonder conversie. Het hangt ook van de Codec/bitrate af en de kwaliteit van je WiFi verbinding.
Ik vind de resolutie niet zo'n groot probleem eerlijk gezegd.
Het gaat mij er meer om dat ik niet eerst de boel hoef te converteren. (Tja iPad valt dan inderdaad af, daar had ik niet eens zo snel aan gedacht.... MKV en iPad gaat niet heel goed samen)

Mijn budget is eigenlijk niet belangrijk... ik wil graag wel wat meer uitgeven voor hetgeen ik wil.
Nexus 7 vind ik qua mobiliteit juist weer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Om jullie even een beeld te geven:

Ik heb een Synology NAS DS212+ en een Netgear WNDR3700 router

Ik stream ook wireless naar mijn Samsung TV (via DLNA) en dat gaat prima, ik kan me geen hickups herinneren de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Mwoah zolang je een Droidpad hebt wat een sterke wifi module heeft (wat denk ik tegenwoordig een groter punt is dan de CPU kwaliteit) zul je 1080p wel kunnen afspelen, high-provile H264/bird scene via software rendering zal zelfs vrij redelijk moeten kunnen tegenwoordig, als je al op software rendering gaat. Maar dat je het weet: er zijn players die software rendering kunnen afspelen, en uiteraard is SMB/netwerk browsen geen enkel probleem voor geen enkele droid. ES File Explorer + RockPlayer/MoboPlayer/VLC en je bent helemaal klaar... daar kan zelfs m'n antieke HTC Desire nog redelijk wat mee!

En als je al helemaal gek wilt doen, Plex of een beta van XBMC, en die pad via MHL/HDMI aan je TV hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Umbrah op 09-10-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22
heb even een 40mbps variant van de birds scene gedownload, deze speelt lokaal op mijn galaxy nexus (hardware accelerated met BS player) prima af, maar vanaf een LAN locatie niet. Wifi kan dus zeker een beperkende factor zijn bij hoge bitrates (maar ik heb ook nog ouderwets 54g)

Een 10mbps 1080p H264 file speelt verder prima af, lokaal en LAN (smb NAS).

Er zal dus veel afhangen van je wifi snelheid, wifi bereik, sterkte van je tablet wifi module, om genoeg data voor hoge bitrates rond te kunnen sturen.
De GPU hardware is ondergeschikt, want de relatief oude SGX540 uit de GN heeft geen moeite met de birds scene.

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 10-10-2012 13:30 ]

Strava

Pagina: 1