Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• bizzy86
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-11-2022
Hallo,

Ik was op zoek naar enig advies bij het kiezen van een nieuwe (smart)phone. Momenteel ben ik nog in het bezit van een nonsmartphone waarvan de sim only op korte termijn afloopt. Ik ben aan de hand van mijn budget (rond de 20/25 euro per maand + gratis toestel) gaan rond speuren. Ik kwam tot de volgende opties:

• SONY XPERIA P
• HTC ONE V
• HTC DESIRE X
• SAMSUNG GALAXY ACE 2

De telefoon is verder voor 'normaal' gebruik, zal niet gaan tweaken o.i.d. Verder vind ik gebruiksvriendelijkheid belangrijk en dat je een telefoon goed naar je eigen wensen kan customisen. Wat is jullie advies in deze?

Gr. Rick

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Heb je IETS over de telefoons opgezocht? De enige eisen die je stelt zijn, naast vaag ("normaal" gebruik, "gebruiksvriendelijk"), enkel software eisen. En gezien alle 4 de telefoons Android draaien, heb je enkel kleine verschillen (stock launchers voornamelijk: HTC gebruikt Sense, Samsung gebruikt TouchWiz), die ook nog eens volledig kan aanpassen en eventueel een andere browser installeren.

Dus op basis van je eisen zijn ze zo goed als gelijkwaardig. Hoe ben jij zelf op deze opties gekomen? Wat zijn je overige eisen?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• bizzy86
LiquidT_NL schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:53:
Heb je IETS over de telefoons opgezocht? De enige eisen die je stelt zijn, naast vaag ("normaal" gebruik, "gebruiksvriendelijk"), enkel software eisen. En gezien alle 4 de telefoons Android draaien, heb je enkel kleine verschillen (stock launchers voornamelijk: HTC gebruikt Sense, Samsung gebruikt TouchWiz), die ook nog eens volledig kan aanpassen en eventueel een andere browser installeren.

Dus op basis van je eisen zijn ze zo goed als gelijkwaardig. Hoe ben jij zelf op deze opties gekomen? Wat zijn je overige eisen?
Excuses als de eisen wat vaag overkomen. Zoals gezegd zou deze telefoon gelijk mijn eerste smartphone worden en ben verder redelijk een leek op dit gebied. Wat mij aansprak bij de Desire X en de Xperia P was de dual-processor wat dus een principe een snellere telefoon moet betekenen? Voor mij kwamen de telefoons verder ook gelijkwaardig over dus ik was ook benieuwd naar de ervaringen/meningen van de gebruikers hier. Betreffende schermgrootte en stock launcher heb ik niet echt eisen.

[ Voor 3% gewijzigd door bizzy86 op 09-10-2012 15:10 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:23
ik zou toch even een winkel binnen stappen en de vershillende formaten bekijken en vasthouden. Wat mij betreft is een keuze in scherm formaat de eerste stap in je keuze, dan budget, dan software voorkeur en dan toestel design. (maar let op, dit is een persoonlijke prio stelling)

een toestel met een groot scherm heeft voor en nadelen:
+ je kan meer kwijt op je scherm
+ websites beter leesbaar
+ on screen toetsenbord (meestal) beter te bedienen door het formaat
+ fijn met filmpjes kijken
+ meer ruimte voor een grote accu (dus langere standby tijd)

- groot scherm verbruikt meer energie, dus kortere gebruikstijd (let op het verschil met standby tijd!!)
- toestel groter
- toestel zwaarder
- toestel kwetsbaarder (niet altijd waar)
- meestal duurder

nogmaals, wat mij betreft is dit een essentiële afweging die je zelf moet maken, er is natuurlijk altijd ook een middenweg (+/- 4") als je het echt niet weet.

wat is verder de reden voor je lijstje toestellen? er zijn zeker minimaal 100 toestellen in je budget..

de ace in dit rijtje is verreweg de goedkoopste (160 euro tegenover de xperia p van 315 euro...) dus als je die bij een vergelijkbaar geprijst abo kan kiezen zonder bijbetalen zou ik het wel weten ;)

de xperia p is qua hardware het beste, enige toestel met 1GB ram

Strava

• bizzy86
Thanks voor de reply. Het bekijken/gebruiken van de toestellen in IRL is sowieso een goede tip. Dit lijstje toestellen is afgestemd op mijn budget eisen (20-25 euro per maand en gratis toestel) & op een aantal aanbiedingen die ik gevonden heb. Ik neig na wat meer onderzoek naar de Xperia P en de Desire X, beiden hebben exact dezelfde kosten per maand, 1gb dual core en 4 inch scherm (wat toch de voorkeur heeft mede na jouw argumenten).

Het design van de Xperia is erg mooi en heeft een goede camera, maar ik vind Sense van HTC fijner ogen dan wat Sony gebruikt. Ik zal nog even in de winkel beide toestellen gebruiken en hierop terug komen.

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:38
Als je naar de Ace aan het kijken bent:
Ik zou dan nog altijd de Ace 2 nemen. Nieuwer, dualcore (zelfde als xperia p), frontcamera, sd kaart en upgrade naar jellybean

[ Voor 13% gewijzigd door birdibird op 10-10-2012 14:21 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• bizzy86
Die bedoelde ik ook in eerste instantie, gelijk even aangepost in de 1e post. Ook deze is even duur als de Sony en HTC.

[ Voor 22% gewijzigd door bizzy86 op 10-10-2012 14:23 ]

• birdibird
zoals LiquidT-NL al zegt: Je kan alles aanpassen bij android dus ook de skin.
Het fijner ogen van Sense tov Sony is zo veranderd. (Ik heb een Sense thema op mij ZTE Blade)

Ik zou gaan voor de specs die bij mij passen:
het design, fijn in de hand liggen, formaat, scherm, batterijduur, geluidskwaliteit, camera enz

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• Prulleman
sense is wel iets meer dan een thema of een launcher.. hier zitten ook geintegreerde widgets en functies bij. Dit is een stuk uitgebreider dan bij Sony, dat ie veel meer stock + wat kleine aanpassingen

Strava

• birdibird
ja da's waar, maar voor mij zou dat niet doorslaggevend zijn :)

• bizzy86
Prulleman schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:19:
sense is wel iets meer dan een thema of een launcher.. hier zitten ook geintegreerde widgets en functies bij. Dit is een stuk uitgebreider dan bij Sony, dat ie veel meer stock + wat kleine aanpassingen
Wat bedoel je met veel meer stock + wat kleine aanpassingen?

• Prulleman
dat sony minder aanpassingen maakt dan HTC of Samsung. Met meer stock bedoel ik dat het meer lijkt op android zoals google het heeft gemaakt (ook wel vanilla android). De aanpassingen zijn wat andere icoontjes, theme engine, extra widgets, maar weinig echt ingrijpende dingen.

Strava

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Prulleman schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:19:
Dat is waar. Echter zijn de HTC widgets en dergelijke niet per definitie beter dan de stock content van vanilla Android.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Misschien is de Samsung Galaxy Advance wat voor je?
Ik zou in ieder geval geen toestel met minder dan ernstig wvga scherm nemen.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Prulleman
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:36:
[...]

Wat Prullenman vergeet te vertellen, is dat een groter scherm meestal een kortere accuduur inhoudt.
..
Nee hoor:
Prulleman schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:57:
...
+ meer ruimte voor een grote accu (dus langere standby tijd)

- groot scherm verbruikt meer energie, dus kortere gebruikstijd (let op het verschil met standby tijd!!)
...

Strava

Pagina: 1