Smart TV verbinden via Wifi lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458953

Topicstarter
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een Philips Smart TV aangeschaft (40PFL7007H/12). Nu lukt het mij echter helaas nog altijd niet om via Wifi verbinding te maken. Het vervelende is dat er geen foutmelding ontstaat, maar hij gaat gewoon niet verder nadat ik mijn wachtwoord heb ingevoerd. En ja, ik weet zeker dat het wachtwoord correct is want dit heb ik zo simpel mogelijk gemaakt. En zelfs als ik tijdelijk de beveiliging uit zet lukt het nog steeds niet.

Met Philips kom ik er ook niet uit dus nu probeer ik het hier nog maar eens.

Het is met een tijdelijke kabel wel gelukt om verbinding te maken en ook met een telefoon als hotspot lukt het gewoon.

Ik krijg de indruk dat er dus toch een probleem is in de router maar hier heb ik helaas weinig verstand van. Wel heb ik al gecontroleerd dat DHCP op enabled staat (n.a.v. de handleiding).

De router is een Fritz!Box 7170.

Iemand die mij nog wat tips kan geven om te proberen? Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je hebt al behoorlijk wat geprobeerd.
Wie heeft eigenlijk je WiFi opgezet en lukt het je met andere apparaten dan je tv wel gewoon op de WiFi te komen?

Het enige dat ik namelijk nog kan bedenken:
Heb je MAC-filtering aanstaan op je router? Maar dat is niet iets dat je "per ongeluk" aanzet.

Die Fritzbox heeft als het goed is logging. Via de webinterface zou je kunnen kijken of je daar vreemde meldingen voorbij ziet komen.

[ Voor 56% gewijzigd door Keypunchie op 09-10-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Keypunchie.

Er is destijds een monteur voor langs geweest die alles heeft ingesteld. Verder is er nooit een probleem met telefoons, I-Pads, laptops etc. Deze kunnen allemaal gewoon aanmelden.

Wat bedoel je precies met filtering? 'Allow all new WLAN devices' staat aan, als je dat bedoeld.

In de log kom ik ook niets tegen wat me vreemd voor komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:28
De meest voor de hand liggende vraag is of je wel voldoende signaal bij de TV kunt krijgen.
Bij net wel, net niet verbindingen is een mislukte authentificatie een vaak gezien probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Er is nog iets: Een "hardware" incompatibiliteit. Het is mogelijk, dat de Philips niet met een Fritz wil verbinden. Zo is een bekend probleem met Intel 2200 ABG kaart en Cisco Aironet. Voor geen meter aangemeld te krijgen. Even de Cisco voor een andere merk vervangen, als een zonnetje. Later die Intel door Dell kaart vervangen (laptop), probleem opgelost.

Probeer tijdelijk een andere AP (access point), en zet WiFi UIT op de Fritz. DHCP aan, en op de andere AP de DHCP UIT. En de kabel van de Fritz in de LAN van het nieuwe (tijdelijke) AP. Eerst zonder encryptie (open) proberen. Daarna stap voor stap opvoeren die encryptie totdat je bij WPA2-AES aankomt.

Als dat werkt, weet je genoeg.

Haik

P.S. Haal ook eerst de laatste firmware op van de Fritz. Herstart dat ding (stroom 30 seconden eraf), en probeer nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ cornfed99111: verbinding is daar op zich wel ok met 3 gevulde streepjes.

@ Haik: dat is wel erg technisch allemaal maar ga ik thuis eens rustig even bekijken.

Het schiet me nu wel weer te binnen dat het updaten van de firmware niet lukte. Hij lijkt het wel te gaan doen maar komt dan weer op de beginpagina terecht en geeft nog steeds de oude versie aan. Ook hier dus niet echt een foutmelding maar ook niet het gewenste resultaat.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je kan ook even de beveiliging uitzetten op je Fritz.
Daarmee kan je ook prima testen of de encryptie het probleem is.

En vergeet niet ook even te kijken naar firmware updates voor je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarBeast
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-05 13:31
Ik heb exact hetzelfde probleem. Mijn 46PFL8007 laat zich niet verbinden met mijn Fritzbox 7170 van XS4ALL. MAC-filtering staat uit en ik heb ook de verschillende wireless security varianten geprobeerd (unsecure, WEP, WPA en WPA2). Televisie en modem hebben de laatste software update. Signaal sterkte is optimaal.

De foutmelding op de TV is steeds dat 'de verbinding is niet bevestigd'. De verschillende log-bestanden van de Fritzbox geven geen bijzondere meldingen over de inlogpoging. Netwerk is 54g.

Mijn TV verbindt zich wel met mijn andere draadloze netwerk, een Apple Time Caspule.

De Philips support zegt daarop dat daarom het niet aan de TV kan liggen maar XS4ALL zegt dat het niet aan de Fritzbox kan liggen want die verbindt zich immers wel met diverse andere devices. Als oplossing zegt XS4ALL dat het betreffende modem eigenlijk verouderd is en dat ik een nieuwe modem kan krijgen bij een contract verlenging. Uiteraard niet gegarandeerd dat die het dan wel doet.

Ik heb inmiddels een dossier bij Philips Care laten aanmaken en hoop daar nog iets van te horen.

Het is daarom handig dit probleem te melden zodat Philips ziet dat er meer gebruikers zijn met dit probleem. Het nummer daarvoor is: 0900-2020871 (10 ct/min).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer echt eerst een andere router. Hij hoeft niet per se aan het internet te hangen. Eerst een WiFi verbinding met de router is voldoende. Als dat werkt, dan betekent dat de Fritz niet "compatibel" is met de Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarBeast
Dat heb ik dus al gedaan. :) De TV verbindt zich via wifi wel met mijn Apple TimeCapsule. Dat is een draadloze router met ingebouwde harde schijf voor backups. Alleen dat signaal is zwakker vandaar dat ik de televisie liever met mijn FritzBox 7170 wil verbinden. Er is dus sprake van incompatibiliteit van de televisie met de Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Correct. ga dus "zeuren" bij XS4ALL, dat je een nieuwe krijgt. Of zeg dat ie kapot is, en geen IP adressen uitdeelt, of zo iets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Morgen krijg ik even een andere router te leen om te achterhalen of het aan de FritzBox ligt. Precies zoals jullie al aangeven. Zeker nu anderen hetzelfde probleem hebben verwacht ik dat daar toch het probleem dan in zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10-2024
Heb een vraagje over Smart TV.

Is het nog steeds mogelijk een decoder voor digitale televisie aan te sluiten op een televisie met smart TV? En werkt die dan even goed of kunnen er problemen optreden door die smart TV?

En wat als je een mediaplayer aan de televisie wilt aansluiten? Kan dit problemen opleveren?

Hulp en advies is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Jij weet blijkbaar niet wat SMART TV is.

Als een tv smart is, kan hij zelfstandig op het internet fungeren alsof het een pc of tablet is.
Dat gebeurd, net als bij smartphone en tablets, via apps die geïnstalleerd moeten zijn op je tv.
De TV wordt dan een versimpelde computer om filmpjes te kijken via YoepFloep of om te twitteren bv.

Dus dit heeft geen enkel effect op het losse apparaat dat je gaat aansluiten op je tv.
Je wisselt gewoon via de afstandbediening naar het aangesloten apparaat om daarmee verder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10-2024
Bedankt cornfed99111!

Dat heeft veel geholpen en duidelijkheid geschapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels getest met een oude KPN Experia box en hier kan ik de TV wel op aanmelden.

Dus ik kan deze proberen in de lucht te helpen. Maar heb geen idee of dat mogelijk is.

Of een contractverlenging bij XS4all afsluiten en een nieuw modem ontvangen die hopelijk wel werkt i.c.m. de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gisteren heb ik het nieuwe modem van XS4all ontvangen nadat vrijdag het contract is verlend (goeie service dus!). Met het nieuwe modem lukte het vrijwel direct om de TV aan te melden, fluitje van een cent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarBeast
Welk modem type heb je nu gekregen: een 7360 of 7390?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, een 7360.

Zelfs voor een leek als ik een fluitje van een cent om aan te sluiten en de TV vervolgens aan te melden.
Pagina: 1