Apple Store Online: wanneer krijg ik de factuur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Onlangs heb ik de iPhone 5 besteld in de online Apple store.
Wat is jullie ervaring mbt wanneer je de factuur ontvangt/kunt downloaden?

Is dit zodra het artikel de status "verzonden" heeft, of pas na aflevering?

Ik heb de factuur namelijk op korte termijn nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is gewoon te vinden in de FAQ van de Apple Store:
Binnen 3-4 dagen na levering van uw bestelling moet u via e-mail een officiële Apple factuur ontvangen.
Daarnaast is er op de statuspagina een knop 'Facturen afdrukken' die meldt:
Wij stellen pas een factuur op nadat het artikel is verzonden. Zodra het artikel is verzonden, kun je online een factuur aanvragen

[ Voor 33% gewijzigd door Daedalus op 09-10-2012 13:55 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Dus: wordt de factuur na verzending beschikbaar gemaakt, of pas 3-4 dagen na levering? Daar kan een week tussenzitten, dus erg duidelijk is het niet.

Daarom ben ik benieuwd naar handson ervaringen can mensen die online besteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwchess
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt de factuur toch zelf download via je account?
https://secure.store.apple.com/nl/order/list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Pas na een bepaalde fase, niet gelijk wanneer je de bestelling plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 17:24

World Citizen

FreeReef.nl

Na levering..

Apple hanteert het eerst leveren dan facturen beleid... wat ook gewoon zo hoort. Het is niet echt netjes om iemand eerst een factuur te sturen, en dan pas het product te leveren.

Dit is ook een ongeschreven regel bij ons op de zaak

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
World Citizen schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:53:
Het is niet echt netjes om iemand eerst een factuur te sturen, en dan pas het product te leveren.
Precies.
Hoogstens kun je eerst een Pro-forma factuur sturen, maar da's meer van toepassing bij export e.d. of als iemand een "voorproefje" van de definitieve factuur wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:01
DaSaN schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:05:
Dus: wordt de factuur na verzending beschikbaar gemaakt, of pas 3-4 dagen na levering? Daar kan een week tussenzitten, dus erg duidelijk is het niet.

Daarom ben ik benieuwd naar handson ervaringen can mensen die online besteld hebben.
Als je bestelling is afgestuurd kun je digitaal je factuur al bekijken. Drie tot vier dagen erna zul je de factuur per mail ontvangen. Kortom, als die factuur zo belangrijk is dan kun je hem al meteen, na levering, downloaden.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Apart. Ik heb mijn MacBook telefonisch via Apple besteld, maar kreeg tijdens het gesprek een mail van de beste meneer met daarin een factuur en instructies tot betalen. Een week later kwam de MBA binnen, maar de factuur had ik dus al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 17:24

World Citizen

FreeReef.nl

Smitovic schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:17:
Apart. Ik heb mijn MacBook telefonisch via Apple besteld, maar kreeg tijdens het gesprek een mail van de beste meneer met daarin een factuur en instructies tot betalen. Een week later kwam de MBA binnen, maar de factuur had ik dus al.
Ja,

Als je iets koopt en je betaald meteen, dan hoort de factuur pas te komen als je het product hebt. Een orderbevestiging is wel op zijn plaatst voor de levering

Als je iets besteld, en naderhand betaald (zoals jij) dan moet de factuur dus wel eerst komen. Je kunt overwegen om direct een orderbevestiging te sturen, maar die kun je ook sturen als er betaald is.

Het licht er dus aan of je direct betaald, of achteraf betaald.

Eigenlijk zou je
(achteraf betalen)
- Bestellen
- Ontvangstbevestiging + factuur
- Betalen
- Orderbevestiging
- Zenden
- pakbon

OF
(direct betalen)
- Bestellen en betalen
- orderbevestiging