Steam Big Picture Mode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik vroeg me af of mensen al wat hebben lopen spelen met Steams nieuwe Big Picture Mode, waarbij Steam je PC als het ware omtovert tot een console op je TV.

In theorie is dit echt een super oplossing voor mij, maar voor ik hier heel veel tijd en geld uit ga geven ben ik benieuwd hoe het bevalt en of het goed werkt.

Zo wil ik mijn PC die boven staat gebruiken icm met de TV beneden, maar vraag me af hoe sommige zaken geen werken.
- heeft een 360 controller signaal genoeg 'power' om door het plafond heen te werken (en evt kb/mouse)
- hoe verstuur je het beeld? (iemand ervaringen met WHDI? Of is een lange HDMI kabel door het plafond heen de enige realistische keuze?)
- welke andere praktische problemen kan ik verwachten met Big Picture mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:52
Zelf gebruik ik een hdmi kabel van 15 meter om het beeld en geluid van de pc naar de tv te sturen. Ding koste zo'n 18 euro en werkt prima. De tv kan maximaal 720p aan en dat ziet er goed uit.
Naar mijn idee moet het dus goed lukken om met een hdmi kabel het beeld en geluid te sturen over een redelijke afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360606

Ik vraag me wel af of de controller dan geen lag veroorzaakt op zulke afstanden. Dat je de actie 1 seconde later ziet op het scherm na het drukken op de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik gebruik een RGB kabel voor PC->TV werkt prima. Mijn tv kan max 720p aan maar het ziet er prima uit, zeker console games.

Controller lag is onzin maar ik denk niet dat door een hele verdieping die controllers werken. Nu moet ik zeggen dat die draadloze xbox controllers een vrij sterk signaal hebben te ver is te ver. USB verlengsnoer? :p

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Postius schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:55:
Controller lag is onzin maar ik denk niet dat door een hele verdieping die controllers werken. Nu moet ik zeggen dat die draadloze xbox controllers een vrij sterk signaal hebben te ver is te ver. USB verlengsnoer? :p
Bij USB (of in elk geval USB 2.0) kun je maximaal een meter of 5 aan kabel hebben voordat je het signaal moet gaan versterken. Ook niet erg praktisch dus. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Hebben mensen dan ook ervaringen met Big Picture mode? Ik had verwacht dat veel meer mensen de inmiddels bejaarde consoles wilden vervangen door hun PC op deze manier (of in elk geval deze als extra console inzetten).

In theorie heb je dan namelijk dezelfde console-experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In theorie wel, maar lang niet elke game is echt geschikt om op de tv (en de bijbehorende afstand van het scherm) te spelen, zeker niet die games die niet met de controller gespeeld kunnen worden. Verder helpt het niet dat die BPM nog in beta draait en veel mensen hem nog niet zullen kennen. ;)

Ik vind hem verder wel nice trouwens, en hoewel ik er op het moment nog geen gebruik van kan maken door de afstand tussen tv en pc is het wel iets wat ik ga overwegen voor na mijn verhuizing in december. :)

[ Voor 26% gewijzigd door NMe op 10-10-2012 12:51 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
Ik vind vooral de manier van text input dmv een controller erg slim bedacht. Ben dan ook benieuwd of Valve nog iets op het hardware front gaat uitbrengen dat mooi zou integreren met Big Picture... Maar vooralsnog lijkt het (typisch Valve) nog een experiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:52
Wireless zou ik vanaf blijven wat betreft HDMI, een goede setup is namelijk dusdanig prijzig dat je net zo goed een klein computertje kunt aanschaffen voor in de woonkamer welk de games kan draaien welk lekker spelen met een controler.

Ga voor wired. Welke bekabeling, dat hangt een beetje af van je persoonlijke setup. In mijn geval staat mijn PC namelijk slechts een muurtje verwijdert van mijn TV, waardoor een enkel gat en 3 - 5 meter kabeltjes ruim voldoende zijn. Ik weet niet hoe dit qua afstand zit in jouw geval, echter denk ik dat 10m meer op zijn plaats zal zijn.

Goed toereikend hiervoor zijn actieve USB verlengkabels, bijv:
http://www.kabeltje.com/k...bel-10-meter-pf-4835.html

Wat betreft HDMI, kun je op kabeltje.com ook een geschikte lengte kabel vinden. Er zit een grote variatie in qua prijs, over het algemeen merk je weinig verschil tussen een 10 Eur kabeltje of een 100 Eur kabeltje.

Voor big picture mode heb ik op die wijze al zo nu en dan wat games op de TV gespeeld, moet zeggen de ervaring is zeer suboptimaal. De support voor controlers is in PC games namelijk vaak belabberd, waardoor je eindigt met emuleren van muis en toetsenbord met een controler. Game menu's zijn er vaak totaal niet op gemaakt om met controler te spelen waardoor uit pure frustratie je maar naar de computer liep, in een level zelf laadt en op pause drukt om te resumen vanaf de bank.

En om nog maar te zwijgen over het feit ook al heb je veel dingen lekker ingesteld, sensitivity in veel PC games ongekend is geworden waardoor het spelen met een controler erg onnatuurlijk aanvoelt. Bijv. GTA op de bank op deze wijze; gas geven is enkel gekend als W ingedrukt is gas, loslaten is geen gas. Er zit op je toetsenbord geen 'harder of zachter' indrukken. Voor de controler geldt hetzelfde, het is aan of uit geworden. In plaats van opbouwende sensitivity.

Terwijl op consoles waarop games met de controler in gedachte gemaakt worden, de joystick halverwege naar boven duwen bijv halve snelheid is, en volledig maximale snelheid.

Die dingen gecomineerd weerlaten mij er een beetje van om echt lekker met een controler te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
psychodude schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:46:

Voor big picture mode heb ik op die wijze al zo nu en dan wat games op de TV gespeeld, moet zeggen de ervaring is zeer suboptimaal. De support voor controlers is in PC games namelijk vaak belabberd, waardoor je eindigt met emuleren van muis en toetsenbord met een controler. Game menu's zijn er vaak totaal niet op gemaakt om met controler te spelen waardoor uit pure frustratie je maar naar de computer liep, in een level zelf laadt en op pause drukt om te resumen vanaf de bank.

En om nog maar te zwijgen over het feit ook al heb je veel dingen lekker ingesteld, sensitivity in veel PC games ongekend is geworden waardoor het spelen met een controler erg onnatuurlijk aanvoelt. Bijv. GTA op de bank op deze wijze; gas geven is enkel gekend als W ingedrukt is gas, loslaten is geen gas. Er zit op je toetsenbord geen 'harder of zachter' indrukken. Voor de controler geldt hetzelfde, het is aan of uit geworden. In plaats van opbouwende sensitivity.

Terwijl op consoles waarop games met de controler in gedachte gemaakt worden, de joystick halverwege naar boven duwen bijv halve snelheid is, en volledig maximale snelheid.

Die dingen gecomineerd weerlaten mij er een beetje van om echt lekker met een controler te spelen.
Vreemd, ik speel op de PC regelmatig met mijn 360 controller (onlangs bijvoorbeeld Darksiders en Batman AA) en het speelt 100% identiek (de menu's passen zich zelfs aan dan aan de controller layout). Ik zal uiteraard alleen de 'console based' games zo spelen. Niet Starcraft, Diablo etc. Dus jouw genoemde nadelen zal ik denk ik niet zo zien.

[ Voor 21% gewijzigd door SeamusXanthus op 10-10-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
psychodude schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:46:
Wireless zou ik vanaf blijven wat betreft HDMI, een goede setup is namelijk dusdanig prijzig dat je net zo goed een klein computertje kunt aanschaffen voor in de woonkamer welk de games kan draaien welk lekker spelen met een controler.

Ga voor wired. Welke bekabeling, dat hangt een beetje af van je persoonlijke setup. In mijn geval staat mijn PC namelijk slechts een muurtje verwijdert van mijn TV, waardoor een enkel gat en 3 - 5 meter kabeltjes ruim voldoende zijn. Ik weet niet hoe dit qua afstand zit in jouw geval, echter denk ik dat 10m meer op zijn plaats zal zijn.

Goed toereikend hiervoor zijn actieve USB verlengkabels, bijv:
http://www.kabeltje.com/k...bel-10-meter-pf-4835.html

Wat betreft HDMI, kun je op kabeltje.com ook een geschikte lengte kabel vinden. Er zit een grote variatie in qua prijs, over het algemeen merk je weinig verschil tussen een 10 Eur kabeltje of een 100 Eur kabeltje.

Bijna alle games worden primair voor console's ontwikkeld en gamepads. De meeste games ook op de pc bieden een perfecte ondersteuning voor een gamepad. Je haalt een paar gekke voorbeelden aan die nergens op slaan.

Het ziet er eerder uit alsof jij een controller nooit aan de praat hebt gekregen op je PC. Ik game al vele jaren met veel succes en veel plezier met een gamepad op mn PC. Meerdere gamepads zelfs. En het werkt bij alle multiconsole titels zoveel beter dan een muis tobo.

De meerderheid van de games wordt tegenwoordig primair ontworpen voor een gamepad en controller en is dus ook perfect hier op afgestemd met de menu's. Kijk naar Mass effect, Gears of War, Assasin's creed, PES/FIFA, dishonored en zo kunnen we eigelijk alle top titels van de afgelopen jaren opnoemen.

Ik kan zelfs prima multipalyer spelen met een gamepad en het nog goed doen tegen een tobo + muis combo omdat die zo slecht ondersteund worden.

Hoe je bij dat emuleren komt geen idee, het is andersom. Games tegenwoordig worden primair gemaakt voor consoles. Niet PC's al is het bij jou andersom. Maar alle console games voelen veel natuurlijk en beter aan met een gamepad omdat ze vanaf de grond af ontworpen zijn om gespeeld te worden met een gamepad. De PC port is vaak een 2de gedachte en ondersteuning voor tobo en muis wordt gewoon geport (dus niet andersom zoals jij gek genoeg beweert, pc games die worden geport naar consoles lol).

En opbouwende sensitivity doet het gewoon ook op de PC hoor. Maar goed zoals gezegd alles wordt primair voor consoles ontwikkeld, jij gaat ervannuit dat de PC het hoofdplatform is. Dat is niet zo. Zelfs games die op de PC goed verkopen zijn gewoon pure console games.

Kijk voor de grap eens naar de interface van skyrim. 100% voor een gamepad gemaakt en niet voor een tobo+muis.

En als je zoveel problemen hebt met het emuleren van tobo en muis misschien is naar motioninjoy kijken. Kan je het zelf instellen hoe je het wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 10-10-2012 15:10 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

2 jaar geleden kondigden ze het voor het eerst aan, nu eindelijk de eerste beta. Ik zie er persoonlijk geen 2 jaar werk in, maar ja, Valve he? Daar kan men in principe zelf bepalen met hoeveel man en hoeveel resources aan iets gewerkt wordt. Zal wel een kleine club mee bezig zijn geweest.

Ik moet zeggen dat ik de interface heel gelikt vindt. Heb een Razer Onza controller aangeschaft, werkt prima. Wel even wennen t.o.v. de X360 controller. Je kunt in BPM filteren op games die controllers supporten, dat maakt het wat makkelijker. Nadeel blijft dat sommige games bij launch toch nog input van muis/keyboard vragen, bijv. Saints Row 3; DX9 of DX11 keuzemenu.

Ik denk dat Valve via Steamworks ontwikkelaars de mogelijkheid gaat geven om hun toekomstige games Big Picture Mode ready te maken, waardoor nooit input met muis/keybaord nodig zal zijn. Het is duidelijk een experiment met mogelijk toekomstige Valve hardware in het verschiet, dat is gok ik toch wel hun achterliggende gedachte. Ik vindt het een erg cool initiatief en ook strak getimed van Valve om dit juist nu uit te brengen, aan het eind van de huidige generatie consoles en vlak voor de launch van de next-gen Xbox en PlayStation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

kazuka schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:10:
2 jaar geleden kondigden ze het voor het eerst aan, nu eindelijk de eerste beta. Ik zie er persoonlijk geen 2 jaar werk in, maar ja, Valve he? Daar kan men in principe zelf bepalen met hoeveel man en hoeveel resources aan iets gewerkt wordt. Zal wel een kleine club mee bezig zijn geweest.
uhm bron? want de eerste aankondiging is volgens mij van.. 2012.. :)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

No way, die Big Picture Mode pagina stond er al begin 2011: http://www.1up.com/news/steam-friendly-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:29
Zou zelf een optie om een bepaalde game op een bepaald scherm te starten wel waarderen. Heb nu bij sommige games dat het spel vrolijk op de pc monitor opstart in plaats van de tv. Me Win+P onder Windows 8 heb ik al een leuke workaround gevonden trouwens maar echt fijn vind ik dat nog niet werken.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Vandaag is Big Picture dan officieel uit beta: http://store.steampowered.com/bigpicture/

Ik heb mijn PC niet aan mijn TV hangen, maar ik moet zeggen dat het er gelikt en soepel uitziet. Het enige is dat de navigatie soms nogal chaotisch is, soms heb ik bijv geen idee hoe je weer terugkomt bij mijn games.

Ik zie het al zo voor me dat Valve steam-boxes (ze waren al bezig met Dell/Alienware toch?) met een (paar) controller(s) en steam preinstalled gaat verkopen om zo een stukje console-markt af te snoepen van Microsoft, Sony en Nintendo.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:49

D4NG3R

kiwi

:)

Heerlijk systeem. Het enige wat ik eigelijk mis is een mediaplayer functie.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:04

Grozno

acts without consequence!

Ik mis tot nu toe het niet crashen van Steam in Big Picture Mode :P
Ik weet ook niet waar de crashes vandaan komen, misschien houdt het vanzelf op. In de gewoon modus werkt Steam verder prima trouwens.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Geen problemen hiero. Eventjes wat rondgeprutst met m'n oude controller.

* D4NG3R gaat er zeker over nadenken om een draadloze xbox-controller ontvanger te kopen, op ICM zijn oude PC lekker met big picture mode te gebruiken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 22:49
Ziet er strak uit. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-07 18:16

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Precies wat ik nodig had op mijn mediacenter! Xbox controllers en ontvanger had ik al, en heb een tijdje terug mijn gtx660 al daarin gezet omdat ik toch haast nooit boven achter de pc ga zitten gamen. Speel toch bijna alleen games die goed met de controller werken.

Zou dit soms de eerste stap zijn naar de Steam console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:14:
Heerlijk systeem. Het enige wat ik eigelijk mis is een mediaplayer functie.
Dat en een mogelijkheid om films en series te kopen bij Steam :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 18:43
anandus schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:39:
[...]

Dat en een mogelijkheid om films en series te kopen bij Steam :)
Alhoewel dat een goed idee is, aangezien ze nu bijvoorbeeld ook geen last lijken te hebben van alle rechten in verschillende landen, zou ik het toch maar eng vinden om al mijn media (games, apps, films (+tv) en muziek) bij één Steam account onder te brengen.

Daarnaast ben ik nog erg benieuwd hoe Steam wil of gaat concurreren met de huidige Windows 8 Store, waarin vooralsnog ook spellen en apps komen die niet voor Steam uitgebracht worden of zullen worden. Of op OS X met Apple's Appstore. Alleen op Linux denk ik dat Steam een monopolist kan gaan worden, waar niet iedereen van houd.

Overigens moet ik zeggen dat de Big Picture Mode erg goed werkt hier! Ik ben er erg tevreden over, alleen vind ik het vooralsnog net te basaal overkomen. Wel ben ik benieuwd hoe dit PC gamen zal gaan beïnvloeden en ik hoop daarmee ook binnen niet al te lange tijd statistieken te kunnen zien van hoeveel % van de gamers nu actief BPM gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Vette mode! Ik heb mijn pc al jaren aan me tv hangen en ben eigenlijk niks anders gewend, alleen snelle shooters speel ik nog achter me bureau met de muis. Het is vooral denk ik voor de wat ouder wordende gamers (zoals ik) een stuk relaxter, vroeger wou ik altijd bovenstaan in het score lijstje. Nu wil ik gewoon lekker ff een vette game spelen.

Ik zit zelf echter dicht genoeg op mijn 47” tv om geen big picture mode nodig te hebben, als je wel een stuk van tv verwijderd zit is dit echt een goede oplossing. Mooi ook hoe steam op de manier deze klanten aan zich kan binden. Denk dat steeds meer en meer gamers zich realiseren dat een goede pc aan een goede HD tv echt super werkt en je geen beperking meer hebt (films, games, internet). Van de 4-5 uur per dag dat ik voor de tv zit (ja das veel ik weet het) kijk ik zelf 80% naar de pc input, ook kwa video en beeld is het gewoon heerlijk dat je zelf kan bepalen wat je kijkt.

Ben erg benieuwd naar de statistieken en ik hoop dat dit een succes wordt!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
weet iemand hoe je kan zorgen dat big picture automatisch opstart wanneer je een win8 pc opstart?
Op een of ander manier lukt dit niet. ik heb in settings auto start van steam bij win opstart. en de optie start in big picture.

ik heb een htpc onder mijn pc met steam, maar ik wil gewoon vanaf de bank gelijk in steam zitten zonder dat ik eerst naar mijn muis moet lopen.
Als dit niet lukt wil ik het kunnen opstarten met mijn F710 controller. ook dit is iets waar ik niet uit kom.

iemand tips/ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-07 18:16

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

steam.exe -tenfoot
of
steam://open/bigpicture

en daarvan dus een shortcut in je startup zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door W1LL3M op 04-12-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

wingsofgold schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:06:
weet iemand hoe je kan zorgen dat big picture automatisch opstart wanneer je een win8 pc opstart?
Op een of ander manier lukt dit niet. ik heb in settings auto start van steam bij win opstart. en de optie start in big picture.

ik heb een htpc onder mijn pc met steam, maar ik wil gewoon vanaf de bank gelijk in steam zitten zonder dat ik eerst naar mijn muis moet lopen.
Als dit niet lukt wil ik het kunnen opstarten met mijn F710 controller. ook dit is iets waar ik niet uit kom.

iemand tips/ervaringen?
Van het weekend een "Steam Box" in elkaar gezet op basis van een Fractal Design Node 304 behuizing. Passen enkel mini-itx borden in maar wel full size videokaarten.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/6470/Small%20(1%20of%2012).jpg

Heb er W8 op draaien en Steam als shell replacement ingesteld, boot dus direct naar Big Picture Mode na het Windows boot logo. Heb daar deze info voor gebruikt:

http://steamcommunity.com...ons/1/864958451556578063/

Werkt super, heb er een 360 wireless controller aan hangen. De receiver daarvan wordt overigens niet los meer verkocht in NL en was moelijk te vinden. Heb hem bij Amazon UK vandaan voor 2 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Het leuke aan de xbox controller is dat de xbox button je naar de steam overlay brengt, die ook een eigen big picture mode heeft, erg handig :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
kazuka schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:01:
[...]
Van het weekend een "Steam Box" in elkaar gezet op basis van een Fractal Design Node 304 behuizing. Passen enkel mini-itx borden in maar wel full size videokaarten.
Leuk project :) Wil je misschien wat meer info geven? Specs, kosten, enz.

Ik zit er ook aan te denken om met zoiets te beginnen.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik heb de meeste onderdelen uit mijn bestaande desktop (ongeveer 1 jaar oud) hiervoor gebruikt, hoefde dus enkel nog de kast en het mini itx bord te kopen, was daarmee voor 200 euro klaar ;)

Steambox

Verder zit er nog in:
  • Intel Core i5 2500
  • Corsair 8GB PC12800 DDR3
  • Corsair Performance 3 256GB SSD
  • EVGA GTX570
  • Coolermaster SilentPro 700W
Belangrijke zaken om rekening mee te houden bij deze kast:

De voeding mag niet te diep zijn, anders kan ie in de weg zitten van de videokaart. Bij voorkeur max 16cm.
De videokaart mag niet meer dan 2 sloten in beslag nemen (de Asus variant van de GTX570 bijv. neemt er 3 in beslag. Deze past niet in de kast, is ook nog eens te lang)

Big Picture Mode is al stukken verbeterd sinds de eerste beta launch. Wil je echt de volledige console experience, draai hem dan als shell in W7 of W8 en speel games die full controller support voor Steam hebben. Dan is het net alsof je al op de PS4 of next-gen XBOX aan het spelen bent :)

Die overlay werkt inderdaad ook super, dmv de Home button op de controller. Game pauzeert netjes en alles verloopt supervloeiend. Je kunt echt zien welke kant ze hier bij Valve mee op willen.

Grootste nadeel blijft dan eigenlijk wel Origin, helaas geen EA games via Steam. Ook Games for Windows en Ubiplay software doet afbreuk aan de experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Nog een tip trouwens (staat wel enigszins los van big picture) draai games in 3D, vooral als je een goede passieve 3D tv hebt is dit echt een super ervaring. Op de consoles is dit bagger omdat ze gewoon niet de kwaliteit bieden, maar BV Skyrim op 2x 1080 (voor elk oog) met Line Interlacing (passieve 3D) is gewoon helemaal the bomb! De rest is in 3D ook gewoon the shit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
kazuka schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:18:
Ik heb de meeste onderdelen uit mijn bestaande desktop (ongeveer 1 jaar oud) hiervoor gebruikt, hoefde dus enkel nog de kast en het mini itx bord te kopen, was daarmee voor 200 euro klaar ;)
Thanks! Ziet er goed uit :) Ik ben langzaam mijn desktop pc aan het upgraden, en van mijn oude onderdelen wil ik ook een 'steambox' bouwen. In een Bitfenix Prodigy in mijn geval.
Origin is inderdaad wel jammer, gelukkig kan je wel origin games toevoegen aan Steam zodat je ze alsnog via Big Picture kan opstarten :)

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Kleine bump:

Ik had een vraag, misschien dat iemand deze toevallig kan beantwoorden.

Binnenkort gaat mijn oude desktop (Dualcore met een HD5770) naar de woonkamer om achter de TV te hangen. Wanneer deze gestart word launched automatisch steam big picture mode, en zijn er een aantal programmas toegevoegd aan steam welke dan vanaf hier kunnen worden gelaunched. Het gaat hier voornamelijk om XBMC (Door gebrek van een mediaspeler in steam zelf). Deze doet echter dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jt4iS8PclR45GmNpny1fZobU/full.png

Weet iemand hoe ik een custom icon kan toevoegen aan XBMC? De bedoeling is dat er straks nog veel meer games en programmas worden toegevoegd. Deze ga je nooit vinden in een zee van standaard "no icon" iconen..

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 12-04-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:24:

Weet iemand hoe ik een custom icon kan toevoegen aan XBMC? De bedoeling is dat er straks nog veel meer games en programmas worden toegevoegd. Deze ga je nooit vinden in een zee van standaard "no icon" iconen..
Schopje, ik hoop wat leven in het topic te blazen, ik vind big picture heel interessant namelijk :)

Misschien heb je het inmiddels gevonden, maar als je de normale steam in grid-mode toont, dan kun je met een rechtermuisklik een custom image aanwijzen. deze werkt dan ook meteen in big picture mode.

Overigens kwam ik in een van de andere topics hier deze tegen: http://steambanners.booru.org/ Speciaal voor bovenstaand doel.

En dan mijn vraag om even de discussie aan te zwengelen:

Mijn bedoeling is dat de pc op den duur de xbox360 en ps3 de deur wijst, een next-gen console komt er waarschijnlijk niet. Het hele budget-gaming verhaal werkt gewoon veel beter op de pc, vooral met steam sales en dergelijke. Nu werken veel cross-platform games prima met een controller via directinput.

Nu zijn er een paar vragen die me oprijzen en die hopelijk de discussie leven inblazen:
- Zijn games moeilijker op de pc met een controller (in het bijzonder FPS), bijvoorbeeld bioshock infinite vind ik pittiger met een controller, nu weet ik niet of dat aan mij ligt, of aan de game, op de xbox weet ik dat er een lichte auto-aim op zit, werkt dit ook op de pc indien een controller gebruikt wordt.
- In battlefield 3 werkt de controller ook prima, ware het niet dat je in multiplayer natuurlijk helemaal ingemaakt wordt, zijn er games met speciale controller-leagues.
- Zijn er games die ondanks controllersupport, compleet onspeelbaar zijn, of enorm tegenvallen

Hetgeen waar ik een tekort in zie, zijn multiplayergames, games als mario kart, littlebigplanet, of shooters met splitscreen mogelijkheid. Misschien heeft iemand daar tips voor?

[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 29-04-2013 10:03 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Magic schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:55:
[...]

Schopje, ik hoop wat leven in het topic te blazen, ik vind big picture heel interessant namelijk :)

Misschien heb je het inmiddels gevonden, maar als je de normale steam in grid-mode toont, dan kun je met een rechtermuisklik een custom image aanwijzen. deze werkt dan ook meteen in big picture mode.

Overigens kwam ik in een van de andere topics hier deze tegen: http://steambanners.booru.org/ Speciaal voor bovenstaand doel.

En dan mijn vraag om even de discussie aan te zwengelen:

Mijn bedoeling is dat de pc op den duur de xbox360 en ps3 de deur wijst, een next-gen console komt er waarschijnlijk niet. Het hele budget-gaming verhaal werkt gewoon veel beter op de pc, vooral met steam sales en dergelijke. Nu werken veel cross-platform games prima met een controller via directinput.

Nu zijn er een paar vragen die me oprijzen en die hopelijk de discussie leven inblazen:
- Zijn games moeilijker op de pc met een controller (in het bijzonder FPS), bijvoorbeeld bioshock infinite vind ik pittiger met een controller, nu weet ik niet of dat aan mij ligt, of aan de game, op de xbox weet ik dat er een lichte auto-aim op zit, werkt dit ook op de pc indien een controller gebruikt wordt.
- In battlefield 3 werkt de controller ook prima, ware het niet dat je in multiplayer natuurlijk helemaal ingemaakt wordt, zijn er games met speciale controller-leagues.
- Zijn er games die ondanks controllersupport, compleet onspeelbaar zijn, of enorm tegenvallen

Hetgeen waar ik een tekort in zie, zijn multiplayergames, games als mario kart, littlebigplanet, of shooters met splitscreen mogelijkheid. Misschien heeft iemand daar tips voor?
-ja fps games zijn 3x moeilijker met controller, echter voor single player geen probleem. De meeste shooters hebben ook auto aim als je een controller gebruikt
-nee, zoals al gezegd, online shooters op de pc wil je niet met controller spelen
- alles games, behalve RTS games zijn goed te spelen met controller. Alle games behalve fps games zijn zelfs meestal beter te spelen met controller.

Game zelf al jaren op de PC met xbox controller, enige waarvoor ik achter me bureau kruip is een potje bf3 of een rts game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als je een echte game wilt hebben die onspeelbaar is zonder controller, ga voor Dark Souls :P . Ben je ook wel even zoet mee qua moeilijkheidsgraad.

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 29-04-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:38:
Als je een echte game wilt hebben die onspeelbaar is zonder controller, ga voor Dark Souls :P . Ben je ook wel even zoet mee qua moeilijkheidsgraad.
Die is sowieso onspeelbaar, als iets een frustrerende game is dan is het wel Dark Souls.

Volgens mij staat op de systeemvereisten van die game ook een van Gorilla Glass voorziene TV. :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Pagina: 1