Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 15:22

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Goedemorgen/middag/avond/nacht,

Zojuist ben ik begonnen met een opleiding game design/productie. Alleen nu heb ik dus een hele grote/zware laptop (wel een hele mooie en fijne), ook mogen laptops niet altijd worden gebruikt tijdens lezingen en daarbij heb ik het niet zo met pen en papier. Vandaar dus dat ik mijzelf een beetje aan het inlezen ben op het gebied van tablets (om het liefste dit jaar nog iets geschikts te kunnen gebruiken). Nu heb ik alleen drie kandidaten, waar ik het erg moeilijk vind om een keuze tussen te maken:
-Galaxy note 10.1
-Sony Xperia tablet S (de nieuwe)
-De nieuwe iPad (of misschien wel de 2013 iPad, als dat niet al te lang zou duren naar verwachting)

De galaxy note heeft als voordeel de stylus, wat aantekeningen maken erg handig maakt alleen voor de rest is het een beetje een gefaalde poging van Samsung vanwege de plastic behuizing en het 800p scherm.

De xperia s is de goedkoopste en doet (op de stylus na) niet onder voor de note, alleen hij is wel kleiner en heeft een meer degelijke behuizing. En hij is van Sony, wat bij mij hoog aangeschreven staat.

De iPad heeft verreweg het beste scherm én een degelijke behuizing. Verder valt hier weinig over te zeggen, want alhoewel iOS niet mijn favoriet is werkt alles wel gewoon perfect op de iPad voor zover ik weet.

Bij de iPad en de xperia zou ik alleen nog wel een toetsenbord erbij halen, voor het maken van aantekeningen, wat bij de note niet meer zou hoeven vanwege de wacom stylus.

Zie ik hier misschien nog alternatieven over het hoofd? En is het misschien zo dat er eind dit jaar/begin volgend jaar nog een nieuwe generatie note/iPad/xperia/whatever gaat komen die veel beter gaat zijn? Budget is niet zo'n probleem, zolang ik er maar gewoon lekker lang mee vooruit kan dan ben ik blij. Ook 3G is geen must.

Alvast bedankt voor het meedenken!

RoofTurkey

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:32
Xperia S moet volgens mij terug naar de fabrikant vanwege vocht problemen. Volgens mij hebben de meeste shops die dan ook op tijdelijk uitverkocht staan.
Dus die valt af, blijft er inderdaad een Ipad over, wat eigenlijk wel een van de beste tablets is. Maarja, dat is ook maar mijn mening.
Kunt misschien even het beste naar de winkel om ze allemaal even te proberen.

Misschien is de Nexus 7 iets? Mooi prijsje, goede specs en krijgt goede reviews. Alleen is het scherm minder scherp dan de Ipad 3, maar de vraag is of je dat echt veel gaat merken en of je het de meerprijs waard vind.

Conclusie van Tweakers: reviews: Nexus 7: klein maar fijn
Ziet er niet slecht uit, en dankzij Nexus nog een behoorlijke tijd de nieuwste Android.

[ Voor 16% gewijzigd door Goudstalen op 09-10-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Nexus 7 heb ik naar gekeken alleen daar vind ik het scherm eigenlijk te klein van (heb hem in het echt gezien). De iPad weet ik al dat die gewoon goed is, alleen dat zou wel een dure grap worden met toetsenbord erbij alhoewel ik het scherm daarvan wel echt heel erg mooi vind (ook in het echt gezien). Op de xperia kan ik best wachten, alleen ik ben bang dat die tablet dat eigenlijk misschien niet helemaal waard is. De note heb ik ook nog niet in het echt gezien, alleen wel de tab (1) 10.1 en die vind ik qua behuizing gewoon erg tegenvallen maar op papier is die misschien eigenlijk wel de beste optie vanwege de stylus en de redelijke nettoprijs (omdat er geen tobo meer bij hoeft). Ook past android eigenlijk beter bij mij qua gebruik, alleen het scherm van de iPad :9~ daar laat ik dat eigenlijk allemaal wel voor liggen. Alleen vraag ik mij af of de iPad 4 er niet al over een maand of 4 aan komt (jan/feb?), daar zou ik dan liever op wachten... Keuzes, keuzes...

Ik ga van het weekend hoogstwaarschijnlijk toch al naar een mediamarkt oid, dus dan ga ik even tablets 'proeven'.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Ja een Ipad is wel het mooiste, maar die begint volgens mij pas bij de 450 euro... En voor zo'n hoesje met toetsenbord ben je ook nog wel een 50 euro kwijt. Dat is inderdaad een stuk meer dan een andere tablet.
Overigens kun je toch overal zo'n stylus halen voor 10 euro, dus wat voor meerwaarde heeft die Note 10.1 dan?

Maar je kunt maar beter kijken bij de mediamarkt, is toch altijd het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
De stylus van de note heeft 1024 verschillende drukniveau's tov 1 op andere tablet waaronder de iPad. Mijn vader heeft een stylus op zijn iPad (2) voor zijn werk, alleen dat is het in mijn ogen toch niet helemaal voor het schrijven van aantekeningen.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Nee dat is ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Maar als de iPad de uiteindelijke keuze wordt dan wacht ik toch wel eventjes op de iPad 4 (wordt verwacht: eind dit jaar of maart 2013).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 14:13
RoofTurkey schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:19:
Maar als de iPad de uiteindelijke keuze wordt dan wacht ik toch wel eventjes op de iPad 4 (wordt verwacht: eind dit jaar of maart 2013).
Er zijn geruchten over een ipad3 met een a6 core en lightning connector. Maar of dat klopt weet je pas als hij daadwerkelijk gereleased wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
En er komt mogelijk een kleinere iPad eind dit jaar en gezien de historie van apple komt er in maart 2013 ook een nieuwe iPad, maar de kans is dus erg groot dat er tussen nu en maart 2013 tenminste één nieuwe iPad gaat komen. Daarbij zal die waarschijnlijk een nog betere accuduur hebben en sowieso een retina scherm :o .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Ipad 2 en 3 kwamen allemaal in Maart uit, dus dat zal met de 4 ook wel zo zijn.

Kleiner apparaat = kleinere accu. Maar kleiner scherm kost weer minder stroom, denk dus niet dat je al teveel gaat merken van een betere batterijduur.
En ja, een beter scherm, maar wil je daar echt zoveel meer voor betalen?

[ Voor 59% gewijzigd door Goudstalen op 09-10-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Kleiner apparaat = kleinere accu. Maar kleiner scherm kost weer minder stroom, denk dus niet dat je al teveel gaat merken van een betere batterijduur.
En ja, een beter scherm, maar wil je daar echt zoveel meer voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Las net dat ze al bezig zijn met het produceren van 13 inch retina MBP's (2560x1600 resolutie), wat eigenlijk gewoon een iets grotere iPad zonder touchscreen maar met toetsenbord is.

En ja, echt goedkoop zijn ze niet alleen als dat het enige minpunt is dan is voor mij de keuze zo gemaakt. Het enige echte minpunt voor mij is nu nog het wat mindere touchscreen en het feit dat een retina MBP van 13 inch misschien een nog betere optie is voor het maken van aantekeningen en het schrijven van lange documenten. Ik ga dus maar eens kijken of de Note net zo aanvoelt als de tab (1), indien dit zo is dan ga ik gewoon rustig de iPad 4 en rMPB 13 afwachten.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Maar net mocht je geen laptop meenemen wat precies de reden was dat je een tablet wou?
Moet je natuurlijk zelf weten, maar er zijn genoeg kleine laptops met mooie schermen die lang niet zoveel kosten als een MPB. Een gewone 13 inch MBD/MBA kost al meer dan 1000 euro, laat staan een retina versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Klopt ook wel (was ik even vergeten), alleen ik bedoelde meer dat het ook nog een optie was. Waarschijnlijk wordt het een iPad 4 (dan maar wachten tot maart) en dan met een keyboard erbij. Dan kijk ik van de zomer wel of dat ik een (gaming)desktop op Haswell ga bouwen (voor op mijn kamer) of toch ga voor een ultrabook voor lange typsessies met weinig tafelruimte. First world problems :P .

[ Voor 3% gewijzigd door RoofTurkey op 09-10-2012 18:35 ]

Grillmeister

Pagina: 1