Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Terminal server, Documents Library naar share verwijzen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2008 R2 64Bits server ingericht als terminal server.
De Documents map wil ik graag naar een share laten verwijzen, dit heb ik ingeregeld middels policy's.
Echter doet hij dit niet. Wanneer ik het handmatig probeer te doen krijg ik de melding.

This network location can’t be included because it is not indexed.

Dit bracht mij naar de volgende website:
http://invendows.wordpres...ecause-it-is-not-indexed/

Ik heb toen de volgende policy geactiveerd:
■When the shared folder is on a NAS or non-Windows system, you should enable the group policy setting: Turn off Windows Libraries features that rely on indexed file data under User Configuration \ Administrative Templates \ Windows Components \ Windows Explorer. This policy disables advanced functionality for libraries.

Echter werkt het helaas nog niet.
Vervolgens heb ik de map naar een share verwezen.
Bijv. P:\documenten echter werkte het helaas nog steeds niet.
Het werkt alleen bij de eigen vaste schijven van de terminal server.

Ik heb ook iets gelezen over mklinks maar dit was niet te adviseren,
en dan synct hij de data nog van lokaal naar de share.

Weet iemand wat ik nog kan proberen?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Misschien heb je hier iets aan?

http://www.networksteve.c...ve/?TopicId=52884&Posts=1

Je probleem komt vaker voor als ik via Google zoek, helaas eigenlijk geen antwoorden te vinden.

Ik neem aan dat je dus geen Windows machine als fileserver hebt. Misschien toch een idee? Ik weet niet of dit je eigen speeltuin is of op het werk.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn OpenE datastores, maar daarop draait VMWare, en het is gewoon een gedeelde share op een normale disk op de AD. Ofwel een Windows machine.

Verwijderd

Topicstarter
Op de domain controller, waar ik het mapje heb gedeeld werkt het wel als ik direct naar de disk ga.
Het is ook gewoon een Windows disk. Echter niet vanaf de terminal server, als ik dus voor de share kies.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net iets vreemds ondekt. Bij de Administrator staat wel gewoon een share.
Is dit niet vreemd? Waarom lukt het daar wel..

Maar ik kan daar ook geen share mappen er meer bij plaatsen, dan krijg ik dezelfde foutmelding.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 23:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat nu middels policy's het volgende aanpassen in het register:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

Bij de "Personal" key laat ik hem verwijzen naar \\share\%username%\My Documents

en bij

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

"Personal" key verwijs ik naar "\\share\%username%\My Documents"

Het probleem is dat er wel een map My Documents in de usermap moet staan, maar hij verwijst dan wel goed.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-11 15:37
Ik neem aan dat je het geprobeerd hebt met Folder Redirection in de policies en niet via regkey group policy preferences? Daarbij is het van belang dat je natuurlijk gebruik maakt van UNC paden en niet iets probeert met een drive letter (die kon wel eens later aangemaakt worden als het redirecten van de folder).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Mbaltus, ik heb het uiteraard geprobeerd met Folder Redirection, echter werkt dat niet, vandaar dat ik deze topic gestart ben. Ik verwijs hierin ook naar een share/UNC pad. Ofwel niet naar een driveletter.
Op een of andere manier werkt Folder Redirection voor My Documents in Windows 2008 R2 dus niet wanneer je verwijst naar een share.

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad!
Het probleem was bij mij 1 vinkje...

Ga naar group policy -> gebruikersconfiguratie->windows-instellingen->mapomleiding->documenten
Pak daar de eigenschappen van.

Ik heb hier dit ingesteld:
Tab Doel:
Instelling: Standaard, alle mappen naar dezelfde locatie

Tab instellingen:
De gebruiker exclusieve rechten toekennen (aangevinkt)
De inhoud van documenten naar de nieuwe locatie verplaatsen (Uitzetten!!) Hier liep hij bij mij op fout!
Omleidingebeleid ook toepassen op.... (aangevinkt)

Je moet de inhoud niet laten verplaatsen!
De document library moet geïndexeerd zijn. Zet het verplaatsen uit en die restrictie vervalt. Dan werkt het precies zoals je wilt :)

Verwijderd

Topicstarter
Denskie, heel erg bedankt! Dit is inderdaad de oplossing!
Hij verwijst nu wel goed! Nogmaals thankx!

Verwijderd

Mooi!

Helaas staat dat bijna nergens. Als je er zelf over nadenkt klopt het wel, maar toch...

Verwijderd

Topicstarter
Hi Denskie, ik denk dat het geluk was.
Het werkte bij één user, echter bij de overige users krijg ik weer dezelfde foutmelding helaas.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:58
Misschien en erg voor de hand liggende suggestie, maar mag de terminal server wel bij de datashares?

Verwijderd

Topicstarter
Jep, dat mag hij :-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:03:
Hi Denskie, ik denk dat het geluk was.
Het werkte bij één user, echter bij de overige users krijg ik weer dezelfde foutmelding helaas.
heb je gpupdate /force eens uitgevoerd?
Controleerd ook de instelllingen van de share, de map en de eventuele submappen.

Verwijderd

Topicstarter
Jep die heb ik al uitgevoegd.
De instellingen van de share staan ook goed.
Ik heb zelfs een nieuwe share aangemaakt en everyone daar rechten op gegeven en bij de security settings everyone rechten op de map gegeven. Ook dan doet hij niets.
Pagina: 1