Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet via telefoonlijn

Pagina: 1
Acties:

• NLmichiej
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06-2021
Hallo allen,

Al een tijdje woon ik samen met 3 vrienden in een huisje in Lelystad. Toen we hier introkken had 1 van de jongens nog een internetabonnement lopen en deze hebben we hier in huis overgenomen. Inmiddels is dit contract afgelopen en wordt nu per maand automatisch verlengd, maar ik zou graag overstappen. We hebben nu het tergend langzame 8Mbit (€25,- p/m) starterspakket van KPN.

Nu hebben we eerder al eens geprobeerd om ons huidige abonnement bij KPN te upgraden naar 40Mbit (€35,- p/m). Toen dit geactiveerd werd ging onze internetsnelheid er echter amper tot niet op vooruit. Na telefonisch contact met KPN werd ons verteld dat de lijn naar ons huis een maximale verbinding van 10Mbit aan kon. Nu vind ik dit op zich vreemd (we wonen in een relatief nieuwe en dure wijk), maar ik vraag me vooral af wat hieraan te doen is.

Ik heb al gekeken naar internet via de kabel, maar dit is alleen via UPC beschikbaar en helaas te duur. Als ik een internetabonnement via de telefoonlijn bij een andere provider neem, kan mijn snelheid dan wel boven de 10Mbit uitkomen, of is dit echt een blijvende limiet?

Met vriendelijke groet,
Michiel

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je kan ook even je postcode en huisnummer combi in een online Internet vergelijker gooien en dan zie je het vanzelf. Bijvoorbeeld:

http://www.breedbandwinkel.nl/internet-vergelijken

De lijn is en blijft eigendom (afaik, maar kan het fout hebben) van KPN, maar je mag een andere provider hebben. Die limiet van 10 Mbit zou mogelijk kunnen zijn omdat je ISDN internet afhankelijk is van de afstand van je huis tot de centrale (dat is 1 van de nadelen van ISDN bijv.) maar dan moet je wel erg ver weg zitten. Maar het is niet ongebruikelijk, meestal garanderen ze de snelheid niet maar geeft men aan tot welke snelheid je maximaal kan komen (wat in de praktijk vaak lager is tenzij je in de centrale woont :+ )

[ Voor 41% gewijzigd door Notna op 09-10-2012 11:16 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• NLmichiej
Bedankt, maar dat heb ik al gedaan Notna. Dat is het probleem niet. De aanbieders zijn er wel, maar de lijn zelf kan volgens KPN niet meer dan 10Mbit aan. Hoe dat zit weet ik dus niet en ik wil dus graag weten of dat specifiek aan KPN ligt of dat dat een algemeen probleem is dat we bij iedere aanbieder zouden hebben.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:05
NLmichiej schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:21:
Bedankt, maar dat heb ik al gedaan Notna.
Wat komt daar uit dan?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Waarom is UPC te duur? De internet pakketten zijn niet duurder dan KPN, 50MB voor € 32,50 p/m.

http://www.upc.nl/internet/

Als jullie ook TV van UPC hebben dan is een alles in 1 pakket ook interessant, bijvoorbeeld het 30MB voordeelpakket, €47,50 p/m voor TV, bellen en internet.

http://www.upc.nl/pakketten/

Internet via de kabel geeft wel een meer gegarandeerde snelheid.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

NLmichiej schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:21:
de lijn zelf kan volgens KPN niet meer dan 10Mbit aan.
Afbeeldingslocatie: http://eulinkonline.files.wordpress.com/2010/11/adsl-afstand-tot-centrale.jpg

Verder maakt geen bal uit of je in een goedkope of dure wijk woont, het enige dat uitmaakt is hoe groot de afstand is tussen jouw huis en de telefooncentrale.

Een andere aanbieder zou wel kunnen, maar die gaat over dezelfde lijn en komt uit op dezelfde centrale. Wil je dus sneller internet, is kabel de enige optie. In jouw geval dus UPC.

Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 11:38 ]

• NLmichiej
@ pacificocean: daar komen diverse aanbieders uit met internet variërend van 4Mbit tot 100Mbit. Daarom zeg ik; de aanbieders zijn er wel, dat is het probleem niet.

@ janvanduschoten: de internetabonnementen van UPC an sich zijn niet te duur, maar je bent verplicht om Kabel Televisie en Radio af te nemen á €17,79 per maand en dan wordt het wel te duur. Die €35,- uit de openingspost is eigenlijk het maximum dat ik uit mag geven per maand van die jongens ;)

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
Bij telfort kun je een snelheidscheck doen, is redelijk waarheidgetrouw.
Ook kun je daar TOT 30mbit aanvragen voor 20,00/maand

De enige die nog goedkoper is, is DDS:

Product Download snelheid Upload snelheid Prijs per maand (inc 21% btw)
DDS ADSL 4 MB (adsl1) 4 Mbps 1 Mbps € 17,23
DDS ADSL 8 MB (adsl1) 8 Mbps 1 Mbps € 18,25
DDS ADSL 20 MB (adsl2) 20 Mbps 1 Mbps € 19,27
DDS ADSL 50 MB (vdsl2) 50 Mbps 5 Mbps € 20,29

Maar dan moet je wel zelf een modem hebben of kopen en als je geen vaste telefoon hebt (non-linesharing) dan moet je lijnhuur extra betalen. Voor de duidelijkheid: Ik weet niet f jullie dat gebruiken maar als je ook mailadressen en webruimte van DDS bij je abo gebruikt, is dat alleen het eerste jaar gratis.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

NLmichiej schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:35:
@ pacificocean: daar komen diverse aanbieders uit met internet variërend van 4Mbit tot 100Mbit. Daarom zeg ik; de aanbieders zijn er wel, dat is het probleem niet.

@ janvanduschoten: de internetabonnementen van UPC an sich zijn niet te duur, maar je bent verplicht om Kabel Televisie en Radio af te nemen á €17,79 per maand en dan wordt het wel te duur. Die €35,- uit de openingspost is eigenlijk het maximum dat ik uit mag geven per maand van die jongens ;)
Hebben jullie nu geen TV abonnement van UPC? Wat heb je nu van KPN, telefonie & internet? Als ik het goed interpreteer dan hebben jullie alleen maar een internet aansluiting en verder niets in huis?

De enige oplossing om sneller internet te krijgen is denk ik overstappen op UPC.

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 09-10-2012 11:41 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• NLmichiej
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:35:
Verder maakt geen bal uit of je in een goedkope of dure wijk woont, het enige dat uitmaakt is hoe groot de afstand is tussen jouw huis en de telefooncentrale.

Een andere aanbieder zou wel kunnen, maar die gaat over dezelfde lijn en komt uit op dezelfde centrale. Wil je dus sneller internet, is kabel de enige optie. In jouw geval dus UPC.
Dat eerste had ik geen benul van, ik ging er vanuit dat het aan het type kabels zou liggen of iets in die richting. Goed om te weten dus.

In andere woorden: ik ga er dus niks mee opschieten, wat ik ook aanvraag via de telefoonlijn. Dan toch maar eens in overleg gaan over UPC... Misschien dat we er iets over kunnen afspreken dan. We'll see!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
timmie1 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:35:
Bij telfort kun je een snelheidscheck doen, is redelijk waarheidgetrouw.
Ook kun je daar TOT 30mbit aanvragen voor 20,00/maand
Telfort is exact hetzelfde als KPN maar als je mij even een postcode & huisnummer DM't kan ik wel exact kijken wat er nog mogelijk is met de telefoonlijn.

• NLmichiej
janvanduschoten schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:39:
[...]

Hebben jullie nu geen TV abonnement van UPC? Wat heb je nu van KPN, telefonie & internet? Als ik het goed interpreteer dan hebben jullie alleen maar een internet aansluiting en verder niets in huis?

De enige oplossing om sneller internet te krijgen is denk ik overstappen op UPC.
Klopt, we hebben alleen internet. Telefoon gebruiken we niet omdat we allemaal mobiel bellen, televisie hebben we in principe genoeg aan met de standaardzenders die iedereen binnen krijgt.

• timmie1
Anders even wachten tot de kabel (ooit) nog een wordt opengesteld,
misschien dalen de prijzen dan wat.... ;)

• timmie1
NLmichiej schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:44:
[...]

Klopt, we hebben alleen internet. Telefoon gebruiken we niet omdat we allemaal mobiel bellen, televisie hebben we in principe genoeg aan met de standaardzenders die iedereen binnen krijgt.
Dus je hebt wel al kabel van UPC? Of gebruikt je een soort Digitenne-systeem (via ether) met ned 1,2,3?

• NLmichiej
timmie1 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:46:
[...]

Dus je hebt wel al kabel van UPC? Of gebruikt je een soort Digitenne-systeem (via ether) met ned 1,2,3?
We hebben geen abonnement of wat ook voor televisie. We krijgen wel wat binnen via de kabel, maar voor zover ik weet krijgt iedereen dat? :/ Hoe dat verder precies werkt weet ik ook niet, het was al zo toen we hier kwamen wonen en daar hebben we verder nooit naar gekeken.

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11 21:37
Dat je TV gewoon zo binnen krijgt, is omdat de kabelmaatschappij de kabel er nog niet uitgetrokken heeft in de straatkast. Hoef jij je niet druk om te maken, maar het kan zomaar gebeuren dat ze de kabel er alsnog uit trekken bij onderhoud, als de monteurs er al aan denken. Standaard is het niet, gebeurt wel.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
NLmichiej schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:49:
[...]

We hebben geen abonnement of wat ook voor televisie. We krijgen wel wat binnen via de kabel, maar voor zover ik weet krijgt iedereen dat? :/ Hoe dat verder precies werkt weet ik ook niet, het was al zo toen we hier kwamen wonen en daar hebben we verder nooit naar gekeken.
Dat krijgt niet iedereen, daar betaal je normaal gesproken die 17,79 voor (het standaardpakket radio/tv).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• bobsquad
  • Niet online
Standaard zou je gewoon NL1 2 en 3 moeten zien en de Regionale zenders. Overige zenders is het basispakket

• timmie1
NLmichiej schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:49:
[...]

Luckey you, wij betalen 17,00 voor dat wat jij gratis krijgt :P

However, mocht je toch voor upc kiezen, reken dan op +/- 17,00 voor tv en 25,00 voor het goedkoopste pakket...

@bobsquad toch niet? Als ze je afsluiten van de (analoge) kabel heb je toch niks meer?
M'n pa iig niet... Vlgs mij bedoel je ether.

[ Voor 9% gewijzigd door timmie1 op 09-10-2012 12:00 ]

• NLmichiej
Oké, nou.. Geluk bij een ongeluk dus, haha. Ik ga iig kijken wat die jongens van UPC denken. Bedankt allemaal :)

@ bobsquad: heb je net een berichtje gestuurd met postcode & huisnr. Hoor graag van je wat je hebt kunnen vinden!

• bobsquad
  • Niet online
NLmichiej schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:59:
Oké, nou.. Geluk bij een ongeluk dus, haha. Ik ga iig kijken wat die jongens van UPC denken. Bedankt allemaal :)

@ bobsquad: heb je net een berichtje gestuurd met postcode & huisnr. Hoor graag van je wat je hebt kunnen vinden!
Reactie gegeven ;)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wel handig als je dat ook hier vermeld dan ....
Pagina: 1