Toon posts:

[skystar HD2] Infrarood onder linux aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb op vele fora's en google hits gekeken maar ik kan geen zinnige informatie vinden over het activeren van de IR ontvanger van de Skystar HD2.

Ik heb de versie waar je de IR via een stereo headphone plug in de achterkant prikt.
Ik heb verschillende installaties gevolgd maar helaas zijn de meeste links dood of gaan erg die in de linux materie ( ik ben geen linux pro ).

Is er iemand die mij een stap voor stap schema kan geven hoe ik deze ontvanger aan de praat kan krijgen onder Ubuntu 12.10 met Lirc ( of een ander IR driver mocht deze er zijn )
Het moet samen werken met XMBC.

Alvast bedankt.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik denk dat het handig is als je de reguliere stappen alvast plaatst (hoe zou die normaal geactiveerd moeten worden), zodat mensen je kunnen helpen bij dezelfde (aangepaste) stappen in Ubuntu 12.10. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nu net het probleem.
Voor deze dvb kaart zijn schijnbaar ( zover ik het kunnen achter halen met de info die nog bestaat ) drivers nodig om de infrarood ontvanger aan de praat te krijgen met Lirc.

De info die ik gevonden heb gaan al snel over het builden van een nieuwe kernel, de info was in het Duits en zeer kort en onduidelijk.
Vandaar dat ik hier een oproep doe, er zal zeker wel 1 tweaker zijn die deze kaart heeft en dit probleem heeft verholpen.

de info die ik kan geven is :
Ubuntu 12.10 net installatie met XBMC en Lirc voor Infrarood ondersteuning.
De DVB kaart werkt als ontvanger goed, alleen het IR verhaal moet dus nog aan de praat.
Verder weet ik ook niet wat voor een info ik kan geven.

ik hoop dat er iemand is die dit probleem met deze kaart heeft opgelost en mij een oplossing kan geven.

Alvast bedankt.