Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jordy1999
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 30-07-2018
Ok, ik wil in feite alles aan mijn pc vervangen behalve de videokaart en ik had daar graag wat feedback/commentaar op. hieronder staat wat ik wil gaan doen:

Moederbord: Asrock 970 Extreme4
Processor: AMD FX-8150 Black Edition
RAM: 2x 8gb Corsair CMV8GX3M1A1333C9
Voeding: Cooler Master GX 750W
Kast: Aerocool X-Warrior Devil Black Edition
huidige videokaart : Msi radeon hd 7750 ( recent gekocht)

Oude systeem ( huidige)

moederbord: Foxconn Eton model 1.0
Ram: 4gb
videokaart: msi radeon hd 7750
voeding: 300w standaard hp voeding
processor: Intel pentium e5300 2.6ghz dual core
kast: standaard compaq kast ( geen standaard atx, ik weet niet zeker wat het wel is)

jordy1999 wijzigde deze reactie 08-10-2012 23:00 (4%)

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:50
Wat doe je met je systeem? Welke software draai je?

Wat ben je in de toekomst nog van plan te upgraden?

Als ik zo naar je videokaart kijk denk ik dat het moederbord en de voeding wat overdreven zijn.

Lees het beleid even en beantwoord (ook) de vragen die daar in staan: CAA beleid

• soup-nazi
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-01-2013
^ +1

en ik denk dat je een nieuw kast nodig hebt, je kast is waarschijnlijk mini-atx

• jordy1999
kerel er staat tog ook dat ik een nieuwe kast ga kopen en vooral de counterstrike franchise WoW en bf 3 en voeding heb ik liever wat hoger voor toekomstige upgrades en dat moederbord was een van de goedkoopste moederborden met am3+

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Zie ook Nieuwe pc. ;) Modje had hem even verplaatst, nu staat 'ie goed.

Over de voeding: dit is niet "wat hoger", dit is enorm overkill. Op een 750W-voeding kun je twee tot drie high-end videokaarten zetten, terwijl je nu één low-end (qua gebruik) videokaart hebt. Met 500W kan je prima een tweede (en derde, en vierde...) HD7750 toevoegen, of één goede high-end kaart à la GTX680/HD7970 en dan heb je nog genoeg marge. Daarnaast: kijk niet alleen naar het vermogen, maar ook naar de kwaliteit want dit is niet zo'n goede voeding.

En ik weet dat je de HD7750 al gekocht hebt, maar toch is een iets zwaardere videokaart wel leuk. Leuker dan 16GB geheugen of een 750W-voeding, in ieder geval, en vooral ook veel merkbaarder.

bwerg wijzigde deze reactie 09-10-2012 23:26 (14%)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• SmokingCrop
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
quote:
jordy1999 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:18:
kerel er staat tog ook dat ik een nieuwe kast ga kopen en vooral de counterstrike franchise WoW en bf 3 en voeding heb ik liever wat hoger voor toekomstige upgrades en dat moederbord was een van de goedkoopste moederborden met am3+
'Kerel' lol

750W is zware overkill ;)
750W is genoeg voor 2x GTX 670 + zware overclock op cpu

Daarbij is 16Gb ram voor je doeleinden ook gewoon overkill, je hebt niets aan veel ram als je er niets mee doet ;)
8Gb is meer dan genoeg voor zelf een High-end gaming pc

Eigenlijk had je beter wat meer in de grafische kaart gestoken ipv de processor nu :+
maarja, behalve als het zo recent is, dat je het nog kan teruggeven dan kan je hier niet meer veel aan doen =p

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

• djunicron
  • Laatst online: 03-05 02:58

djunicron

*click-swoosh-thud*

quote:
SmokingCrop schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:33:
[...]
750W is zware overkill ;)
750W is genoeg voor 2x GTX 670 + zware overclock op cpu

Daarbij is 16Gb ram voor je doeleinden ook gewoon overkill, je hebt niets aan veel ram als je er niets mee doet ;)
8Gb is meer dan genoeg voor zelf een High-end gaming pc
Jup, 500W is prima in orde voor de huidige CPU's wanneer ze redelijk richting de max v-core gedraaid worden met een forse overclock, mét een dikke GPU ernaast.

Geen van de titels die je noemt gebruiken bij mij meer dan 5GB bij normaal gebruik. En dan bedoel ik windows starten, steam / origin draaien, eventueel een applicatie als skype open, systeem / OC tools open voor monitoring, en dan op maxed settings spelen.
En dat is ook vrij logisch, de meeste games zijn 32bit applicaties en gaan dus niet meer dan 3GB aan werkgeheugen gebruiken!

Echter zal je met die GPU / CPU niet bijzonder veel werkgeheugen nodig hebben, een HD7750 en een FX 8150 zullen niet altijd het maximale uit games kunnen weergeven; sommige titels die wat physics intensief zijn, of zwaar hangen op de CPU voor AI / procs zullen je CPU vol trekken en de HD7750 is en blijft een instap game kaart. Medium settings op 1920x1080 ga je wel redden, maar ultra-instellingen ga je toch pas vanaf de 79x0 series halen.

Een 7750 pakt daarnaast ook opmerkelijk weinig stroom, ik meen zelfs nog onder de 50W!! Het zou me niet eens verbazen als je 300W voeding dit systeem gewoon aan zou kunnen! (liever niet, maar goed)

djunicron wijzigde deze reactie 10-10-2012 00:26 (25%)

• jordy1999
Maar het is altijd handig om meer te hebben voor toekomstige upgrades tog?

• SmokingCrop
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
toekomstige cpu's & grafische kaarten zullen steeds minder Watt vragen ;)

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik kan daar wel antwoord op gaan geven, maar dat heb ik eerder al uitgebreid gedaan. ;)

750W is alleen nodig voor enorm zware high-end pc's. Als je daar naar wilt upgraden (wat alleen nodig is als je op 3 schermen wil gaan gamen of zo, dus denk aan een budget van meer dan 1500 euro voor de upgrade) dan is het nuttig, maar aangezien je nu een budget-videokaart hebt lijkt me dat sterk.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:50
Echter de CM GX750 werkt slechts naar behoren tot pakweg 600W (en zelfs dan al niet perfect).
http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/917/10
Ik zou daar liever geen high-end systeem op aansluiten.

Zolang je niet meer dan 500W verbruikt is de XFX Pro 550W een veel betere voeding.

Alleen als je de 8150 extreem gaat overklokken en een high-end videokaart gebruikt kun je tekort hebben aan de 550W.

PS: als je geen 2 high-end videokaarten gaat gebruiken en je kast geen front usb3 heeft, kun je net zo goed het extreme3 moederbord pakken.
(of natuurlijk een tevens beter leverbare kast uitzoeken met usb3)
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True