Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ING gaat klanten gratis antimalwarepakket leveren

Pagina: 1
Acties:

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
nieuws: ING gaat klanten gratis antimalwarepakket leveren

In het artikel lijkt het alsof ING een premium pakket aanbiedt voor zijn klanten terwijl dit pakket voor iedereen gratis te downloaden is:
Wikipedia: Trusteer

Hier een downloadlink: http://www.trusteer.com//download-rapport?sid=16735

Daarnaast werd het ook al door de volgende banken geleverd, wat het ook minder bijzonder maakt:
Various financial institutions are currently distributing the software to their customers via internet banking services. Banks promoting the software include Bank of America, Société Générale, INGDirect, HSBC, NatWest, The Royal Bank of Scotland, CIBC,[4] Ulster Bank, First Direct, Santander, Standard Bank of South Africa, Scotiabank, BMO,[5] Banco de Chile and The Co-operative Bank.
Verder staat er in het Wikipedia artikel wat kritische noten over het pakket die ook aan het artikel toegevoegd hadden kunnen worden.
Some users have reported problems with Rapport, including high CPU utilisation and difficulty in removing the software.[10] Recently, updates made to Rapport have caused user machines to fail at boot-up with a Blue Screen of Death; the problems are resolved by renaming the file RapportEI.sys.[10]

In a recent presentation given at 44con, bypassing Trusteer Rapport's keylogger protection was shown to be relatively trivial.
Daarnaast zijn er wel meer security-pakketten die zonder https geleverd worden, zoals Comodo, Avira, en AVG.

Alles bij elkaar genomen vind ik het artikel een beetje onvolledig.

[ Voor 7% gewijzigd door Soldaatje op 08-10-2012 23:00 ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Voor zover bekend is dit de eerste bank in Nederland die dit doet. Desalniettemin had het vollediger geweest als er iets over vermeld had geweest. Ik leg dit even bij de auteur neer. Voor wat betreft de opmerkingen over de gemelde problemen: het artikel stamt uit juli 2010, wat het ruim twee jaar oud maakt, en is geschreven op basis van de mening van enkel de auteur. Dat lijkt me onvoldoende om te stellen dat er echt iets aan de hand is.