Traag intern netwerk?(thuisgroep)

Pagina: 1
Acties:

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Hallo allemaal

vandaag is mijn laptop binnen gekomen. Nu hebben wij (naast mijn desktop) twee actief gebruikte apparaten in huis, dus deze wil ik met elkaar laten delen. Ik heb het thuisnetwerk opgezet via thuisgroep, maar mijn transfersnelheid is heel laag. Als ik op het "gewone" internet zit dan haal ik wel mijn normale snelheden, maar tussen de twee gaat het allemaal erg traag.
Ik heb al tip nummer 1-5 van deze site geprobeerd zonder effect:
http://www.sysprobs.com/windows-7-network-slow

Edit: ik haal met interne transfer ongeveer 1mb/s

[ Voor 5% gewijzigd door roger128 op 08-10-2012 22:10 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Pakt kristallen bol .... ehm je hebt een 10mbit hub ?

wat deel je? hoe deel je het ? wat is je configuratie van je "apparaten" wat voor netwerkonderdelen gebruik je. wat verwacht je met zo weinig info?

Iperf

• roger128
wat deel je?
een iso bestand maar met andere bestanden gaat het even traag

hoe deel je het
Vanaf mijn pc met pricewatch: Asus M4A78-E (gigabit) via een cat5e kabel naar mijn modem/router geval, via draadloos n netwerk naar mijn pricewatch: Lenovo Thinkpad B570E2 (N2F27MH)

sorry voor de schaarse info maar ik wist ook niet zo goed wat ik moest geven;)

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Probeer je laptop eens aan te sluiten op je router met een kabel. Ik vermoed dat het aan Wifi ligt. Wat heb je voor router? Kan die 802.11n?

• roger128
ik heb geen kabel, ook geen patchkabeltje.
Mijn router heb ik van ziggo gekregen, ik weet niet precies welke dit is. Wel weet ik vrijwel zeker dat deze ook de N standaard uitvoerd.
Kan het zijn dat het wifi stoort met dan van de buren oid?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor Internet snelheden haal je op beide systemen? Wat voor WiFi snelheid haal je? Wat is de signaal sterkte? Heb je zelf al een ander kanaal geprobeerd? Hoe ver en hoeveel vloeren/muren zit je van het AP? Wat is de kabelsnelheid op de bekabelde PC? Is het probleem er ook als je beide bekabeld gebruikt?

Je geeft weinig info en vertelt niet wat je al gedaan hebt. Dat geeft niks, maar we gaan het natuurlijk niet helemaal voor je voorkauwen, het is immers gathering of tweakers! Door hetgeen te doen of uit te vinden wat ik hierboven schreef leer je al wat meer of los je het op. Als je niet weet hoe je hetgeen doet wat ik suggereer: dat is makkelijk uit te vinden! Veel plezier!

• roger128
Hallo
Ik kan nog niet overal antwoord op geven omdat ik nu niet thuis ben. Welk kan ik je het volgende vertellen:

Heb je zelf al een ander kanaal geprobeerd?
Nee nog niet, ik wil eerst weten of het hieraan ligt voordat ik een hoop tijd ga besteden aan het uitvogelen hoe mijn router werkt. Naar mijn idee lijkt een storing onwaarschijnlijk omdat ik via het normale internet wel "normale" snelheden haal, zeker sneller als 1mb/s.

Hoeveel muren van ap
Ik weet niet precies hoe het signaal gaat, maar ik ga ervan uit dat hij door een buitenmuur moet, door een verdieping en deur. De buitenmuur is omdat hij in de meterkast staat en deze is bij ons buiten, naast de voordeur

Kabelsnelheid
Mijn vaste computer is via gigabit aangesloten op een cat5e kabel, dus 1gb/s

Beiden bekabel
Ik heb geen twee kabels, en daarnaast wil ik dat het werkt op wifi. dit zou gewoon moeten werken en het is redelijk zinloos om het via de kabel te doen

Hoop dat jullie hier alvast wat aan hebben
MVG

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
roger128 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:38:
Hallo
Ik kan nog niet overal antwoord op geven omdat ik nu niet thuis ben. Welk kan ik je het volgende vertellen:

Heb je zelf al een ander kanaal geprobeerd?
Nee nog niet, ik wil eerst weten of het hieraan ligt voordat ik een hoop tijd ga besteden aan het uitvogelen hoe mijn router werkt. Naar mijn idee lijkt een storing onwaarschijnlijk omdat ik via het normale internet wel "normale" snelheden haal, zeker sneller als 1mb/s.

Hoeveel muren van ap
Ik weet niet precies hoe het signaal gaat, maar ik ga ervan uit dat hij door een buitenmuur moet, door een verdieping en deur. De buitenmuur is omdat hij in de meterkast staat en deze is bij ons buiten, naast de voordeur

Kabelsnelheid
Mijn vaste computer is via gigabit aangesloten op een cat5e kabel, dus 1gb/s

Beiden bekabel
Ik heb geen twee kabels, en daarnaast wil ik dat het werkt op wifi. dit zou gewoon moeten werken en het is redelijk zinloos om het via de kabel te doen

Hoop dat jullie hier alvast wat aan hebben
MVG
En wat voor snelheid is je router/hub? Als die maar 10 mbps doet kan het daar aan liggen.

Maar goed, zoals iemand hier al aangeeft: je zult wel wat moeten doen, wij kunnen het antwoord niet voorkauwen. Simpel troubleshooting hoort daar ook bij, en ja dan ook een kabeltje leggen tussen laptop en router.

Als je het dan echt zo erg vindt een kabel te kopen, check eens je netwerk omgeving, kijk op welke kanalen iedereen in de buurt zit (inSSIDer kan dit) en kijk of de dichtsbijzijnde APs hiermee overlappen. Verander aan de hand daarvan je laptop.
Nee nog niet, ik wil eerst weten of het hieraan ligt voordat ik een hoop tijd ga besteden aan het uitvogelen hoe mijn router werkt.
Dit zijn een beetje vervelende opmerkingen: wel moeten wij veel tijd besteden om informatie te vergaren en jouw vragen te beantwoorden, maar zelf wil je dingen niet proberen als ze tijd kosten? Het moet natuurlijk niet zo zijn dat de GoT community bereid is meer moeite te doen voor de oplossing dan jij!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je vraagt ons om hulp, maar vervolgens scheep je ons advies af met 'dat is zinloos'. :')

[ Voor 3% gewijzigd door Gravit0n op 09-10-2012 09:50 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zegt dus nog niet welke kwaliteit het WiFi signaal heeft. Een voorbeeldje van wat je zelf graag zou willen weten:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yBW7moeY5CXQEuo1WgxgH2fT/full.png

Aan de hand van dit voorbeeld: Naast het accesspoint. Dus vrijwel vol. 54mbit, maar omdat het WiFi is: half duplex (dus 27mbit). WiFi, als radio systeem, betekent round-robin. Omdat m'n collega naast me ook er gebruik van maakt, delen we het met z'n tweeen. Dus: 13,5mbit per persoon. 20% overhead voor WiFi: 10-ish megabit.

TCP overhead = 8bit + 2bit = 10bit = 1 byte = 1 megabyte per seconde over dit WiFi netwerk voor mij. En ja: dat klopt...

Sterker nog, www.speedtest.net geeft aan dat dit de snelheid is om te downloaden EN uploaden. Documentje uploaden naar SharePoint? Yup, ook 1 megabyte per seconde.

Wat jij zegt is dat je WiFi het slechtste is wat er maar mogelijk is? Waarom?

Dikke muren
Storing-generatoren in de muren (kabels leidingen etc...)
Hoogteverschil (een WiFi antenne maakt een soort parasol vormig signaal, dingen op gelijke hoogte hebben betere ontvangst, omhoog is erg langzaam.

Ik ben niet verbaast dat het zo traag is. Ik ben eerder verbaast dat het werkt. Een goede Cat5e kabel (of zelfs een powerline modem setje) zal het al wat makkelijker voor je maken.

• roger128
bedankt voor je reacties allemaal. goh, dat verhaal van umbrah, daar had ik nooit zo bij stil gestaan, dat de snelheid over wifi inderdaad zo traag is:O
Ik ben nu even een verse windows aan het instaleren (die bloatware wou er niet goed af, altijd gekl**t) dan laat ik even mijn "verbindingsgezondheid" zien en zal ik dit posten.

@de reacties over de cat5e kabel: ik kan ook een usb ertussen leggen, dat is opzich de moeite niet. Wat ik graag wil bereiken is dat het draadloos werkt. Wel zal ik dit in overweging nemen om mijn verbinding eens goed te testen. Morgen ben ik weer op mijn stagen, dan kan ik even een patchkabeltje meenemen, dan gaan we ff in de frisse buitenlucht mijn netwerk testen:P
Pagina: 1