Situatie: ouders verdienen samen <43k en wonen sociaal. Ik verdien (alleen) >43k. Ik zit tijdelijk bij mijn ouders in vanwege verhuizing vanuit andere kant van het land. Ik ben aan het zoeken naar huisvesting, en wil in begin 2013 op mezelf.
Mijn ouders hebben aangegeven dat ze graag willen dat ik dat -voor- 1 januari 2013 voor elkaar heb. Dit omdat ze bang zijn dat anders voor 2013 mijn inkomen bij hun inkomen gaat tellen en ze mogelijk 5% extra huurverhoging krijgen vanwege de (mogelijke) nieuwe wet scheefhuren.
Dit ben ik gaan uitzoeken, omdat ik misschien wil gaan kopen en dus wel even goed onderzoek wil gaan doen waar ik graag wat tijd voor pak (en dat heb ik dus niet als ik
maanden het huis uit moet).
Ik ben geen fiscaal partner van mijn ouders, omdat ik op 31 december 2010 niet ouder dan 27 jaar was. Op dit moment ben ik 25 jaar oud. Mijn ouders zijn getrouwd en dus fiscaal partner.
In het wetsvoorstel staat dat als er een verzamelinkomen van boven de 43k is, er een extra verhoging word opgelegd.
Dit wetsvoorstel spreekt duidelijk over "huurders"! En dat ben ik niet!
Echter, dit artikel verwardt mij dan weer uitermate! http://www.nul20.nl/versoepeling-aanpak-scheefhuren
Hier wordt gesuggereerd dat kinderen (voor deze uitzondering ook jonger dan 23 jaar) wel meetellen!
Kan iemand voor mij verduidelijken of mijn inkomen nu wel of niet gaat meetellen voor de mogelijke huurverhoging van mijn ouders? En dus of ik veel of weinig tijd heb om weer op mezelf te gaan
Mijn ouders hebben aangegeven dat ze graag willen dat ik dat -voor- 1 januari 2013 voor elkaar heb. Dit omdat ze bang zijn dat anders voor 2013 mijn inkomen bij hun inkomen gaat tellen en ze mogelijk 5% extra huurverhoging krijgen vanwege de (mogelijke) nieuwe wet scheefhuren.
Dit ben ik gaan uitzoeken, omdat ik misschien wil gaan kopen en dus wel even goed onderzoek wil gaan doen waar ik graag wat tijd voor pak (en dat heb ik dus niet als ik

Ik ben geen fiscaal partner van mijn ouders, omdat ik op 31 december 2010 niet ouder dan 27 jaar was. Op dit moment ben ik 25 jaar oud. Mijn ouders zijn getrouwd en dus fiscaal partner.
In het wetsvoorstel staat dat als er een verzamelinkomen van boven de 43k is, er een extra verhoging word opgelegd.
Bron: Bijlage regeerakkoord VVD-CDA 2010, pagina pagina 28, artikel 1414. Voor huurders van gereguleerde woningen met een huishoudinkomen tot 43.000 zal de
maximale jaarlijkse huurstijging gelijk aan de inflatie zijn. De doorstroming op de huurmarkt
wordt bevorderd door voor huurders van een gereguleerde woning, met een huishoudinkomen
van meer dan 43.000 euro, jaarlijks een maximale huurstijging van inflatie+5% toe te staan.
Dit gaat in per 1 juli 2011.
Dit wetsvoorstel spreekt duidelijk over "huurders"! En dat ben ik niet!
Bron: http://www.rijksoverheid....-huur-van-een-woning.htmlInwonende kinderen
Meestal gaan kinderen na verloop van tijd het huis uit. Daarom wordt bij inwonende volwassen kinderen geen duurzame gemeenschappelijke huishouding met de huurder verondersteld en kunnen zij geen medehuurder worden. Woont een volwassen kind bij de ouder of ouders in om deze te verzorgen, dan wordt soms wel aangenomen dat er sprake is van een duurzame gemeenschappelijke huishouding en kan wel een verzoek tot medehuurderschap worden gedaan bij de verhuurder.
Echter, dit artikel verwardt mij dan weer uitermate! http://www.nul20.nl/versoepeling-aanpak-scheefhuren
Hier wordt gesuggereerd dat kinderen (voor deze uitzondering ook jonger dan 23 jaar) wel meetellen!
Kan iemand voor mij verduidelijken of mijn inkomen nu wel of niet gaat meetellen voor de mogelijke huurverhoging van mijn ouders? En dus of ik veel of weinig tijd heb om weer op mezelf te gaan