Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

KTM 250 weglegaal maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen.
ik ga volgend jaar naar het voortgezet onderwijs en zou graag een brommer hebben anders moet ik zover fietsen:p (of met de trein maar heb ik ook geen zin in) en mijn idee was om een KTM 250 motor weglegaal te maken. nee niet met een 250 blok erin. ik zet er dan een derbi 50 cc blok in. maarrrr, zou het goed gekeurd worden als ik lampen enzo erop zet met 50 cc blok? ik ben nieuw met brommer maar niet met motors en kan dus prima sleutelen. maar weet iemand hoe en waar ik dit zou weglegaal zou kunnen (of mogen) maken?

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Wat ik me vooral afvraag is of dat Derbiblokje het wel fatsoenlijk kan trekken (ik betwijfel het). Een 250cc motorfiets is een stuk zwaarder dan een doorsnee schakelbrommer.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt mij dat hij dat gewoon kan trekken hoor.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:05
Ik ben bang dat je een nieuwe type goedkeuring moet regelen bij de rdw, met zo'n aanpassing.

• Peenutzz
  • Nu online
Welk type KTM gaat het hier over? Ik zie dat het qua gewicht misschien niet eens zoveel hoeft te schelen.
pacificocean schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:43:
Ik ben bang dat je een nieuwe type goedkeuring moet regelen bij de rdw, met zo'n aanpassing.
Dat is één ding dat zeker is. Kost ook best wat geld, daar kun je dan beter een andere schakelbrommer voor kopen :)

[ Voor 61% gewijzigd door Peenutzz op 08-10-2012 21:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
@paci hoeveel zou dat gaan kosten denk je?
@peenutzz gewoon een KTM 250 sx 2010

Verwijderd

Je kan beter een losse derbi kopen, de tweedehands brommer markt ligt redelijk op zijn gat nu met het nieuwe rijbewijs en kenteken.

Technische krijg je het perfect voor elkaar, een brommer is makkelijker en simpelere uitgevoerd dan een motor meestal.

Alleen de RDW zal niet mee gaan werken met het omkeuren van een motor naar brommer. Zeker niet als deze motor niet bestaat in brom uitvoering.

Mijn brommer bestaat ook als motor uitvoering ( 180 cc) en alleen de zuiger, cilinder en kop zijn anders, de rest is bijna het zelfde, die krijg je misschien mogelijk van brommer naar motor en andersom, maar ook niet zonder slag of stoot. (voor beide is in NL een type goedkeuring).

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 07:56

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

Je hebt een typegoedkeuring nodig en het schijnt kostbaar te zijn om er eentje te krijgen. Een motor met een 50cc motorblok is niet automatisch een brommer, maar nog steeds een motor waar je rijbewijs A voor nodig hebt. Een personenauto is bijvoorbeeld ook niet meteen een brommobiel wanneer je hem begrenst op 45 km/h. Mijn advies is om gewoon lekker een brommer te kopen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ja, kan. Moet je een nieuwe typegoedkeur aanvragen bij de RDW. Zal wel paar duizend euro kosten

Vaak bu'j te bang!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
-tom-562 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:49:
Ja, kan. Moet je een nieuwe typegoedkeur aanvragen bij de RDW. Zal wel paar duizend euro kosten
lol.. nieuwe type goedkeuringen worden aan de lopende band gedaan.. door auto fabrikanten en door particulieren als er weer eens een nieuwe motor in een auto wordt geplaatst.

Kost een geloof ik iets van 100 150 euro..
wel goed de documenten doornemen van het rdw!! tgk.rdw.nl

A Soldiers manual and a pair of boots.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:46

duderuud

Sliden is koel

Begin daar aub niet aan. Een SX is een crosser zonder typegoedkeuring. Pak dan iig een EXC dan heb je iig een kenteken.

Maar dan beginnen de problemen pas want wat een EXC is een motor en die ga jij echt niet als brommer op kenteken krijgen. Nog afgezien van het kosten aspect....niet aan beginnen. Jaren geleden heeft een familielid een zelfgebouwde quad aangeboden voor typegoedkeuring en hij kon 3 keer terugkomen.
Daar moet ik gelijk bij vermelden dat dat familielid een wiskundig genie is en hoogbegaafd. An sich niet zo boeiend maar ik heb ook de papierwinkel gezien die bij die quad hoorde.
Daar moet je inderdaad een genie voor zijn om het te begrijpen.

Conclusie: Koop een brommer :P

Motor-Forum.nl

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 19:56
Ben niet thuis in de brommers en motoren, maar als ik zie hoe het ding eruit ziet, waarom zou die uberhaupt niet straatlegaal zijn? Hoe moet je er anders mee van huis naar een crossterrein?

Maar hoe dan ook, gewoon iets kopen en gebruiken dat al straatlegaal is lijkt me een stuk makkelijker en goedkoper, als het toch om dagelijks vervoer gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Knightwolf op 15-10-2012 01:19 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Knightwolf schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 01:18:
Ben niet thuis in de brommers en motoren, maar als ik zie hoe het ding eruit ziet, waarom zou die uberhaupt niet straatlegaal zijn?
Verlichting, richtingaanwijzers, nummerplaat houder, claxon, KM teller, uitlaat volume.
En vast nog wel wat kleine dingen.
Hoe moet je er anders mee van huis naar een crossterrein?
Achter op een aanhanger of in een busje is de gebruikelijke methode :)

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 15-10-2012 02:21 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 21:06
Heb je uberhaubt een rijbewijs (AM)?
De meeste jongeren gaan namelijk ergens tussen hun 11e en 13e naar het voortgezet onderwijs. En voor je AM rijbewijs moet je 16 zijn.

Zonder mag je niet de openbare weg op met je brommer, zelfs als je hem gekeurd krijgt.

TheS4ndm4n#1919

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

To_Tall schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 00:44:
[...]

lol.. nieuwe type goedkeuringen worden aan de lopende band gedaan.. door auto fabrikanten en door particulieren als er weer eens een nieuwe motor in een auto wordt geplaatst.

Kost een geloof ik iets van 100 150 euro..
wel goed de documenten doornemen van het rdw!! tgk.rdw.nl
Dat is iets anders... dan heeft het voertuig (een auto) al een typegoedkeur. Hier bouw je in principe een compleet nieuw voertuig.
Koop gewoon een fatsoenlijke brommer

Vaak bu'j te bang!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
heuveltje schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 02:11:
Verlichting, richtingaanwijzers, nummerplaat houder, claxon, KM teller, uitlaat volume.
En vast nog wel wat kleine dingen.
Banden op de banden van veel crossers staat "not for highway use". Bij keuring gaat men daar over vallen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 21:06
martijn_tje schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:34:
[...]

Banden op de banden van veel crossers staat "not for highway use". Bij keuring gaat men daar over vallen.
Je mag in NL ook niet met een brommer op de snelweg hoor.

TheS4ndm4n#1919

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Hij bedoelt 'not for road use'

Vaak bu'j te bang!

• Peenutzz
  • Nu online
Gewoon wegbandjes monteren, niks aan de hand :)

Pagina: 1