Waar custom scherm te bestellen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 09:35
Ik had nog een leuke retro jaren 70 TV staan (foto), en nu leek het me leuk daar een PC in te bouwen.
Er past precies een micro-ATX op de bodem en met een beetje puzzelen moet een voeding en de rest ook nog lukken. Het probleem is alleen hoe ga ik aan een scherm komen die er een beetje mooi in past? Het scherm moet minimaal 26,5 x 21 cm zijn, en kan aan alle kanten maximaal 2 cm uitsteken.

Nu kwam ik uit op 14.1" (28.65 x 21.49 cm) volgens deze site. Het gaat dan om losse laptop-schermen. Het liefste heb ik een touch screen. Maar waar kan ik zo'n los scherm het beste bestellen en hoe sluit ik hem aan op het moederbord? Zijn er adapters voor naar HDMI/VGA/etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:45

Mavamaarten

Omdat het kan!

Let op, oude TV's hebben heel vaak een bol scherm. Kijk eerst eens met een stuk karton of iets dergelijks of je wel degelijk een plat scherm erin kan krijgen.
Laptopschermen kan je aansturen met een controller board: YouTube: * TUTORIAL * Xbox 360 Working On Old Laptop LCD Screen

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
bedankt voor de info, zijn er nog plekken waar je die het beste kunt kopen? Gewoon via ebay?

De uitsparing voor het scherm is inderdaad hol, dus ik zal een kleine ruimte moeten opvullen, dat is niet anders..

[ Voor 5% gewijzigd door plakbandrol op 08-10-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:45

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ebay is zeker een van de goedkoopste plaatsen waar je zo'n controller kan kopen. Ik zou eigenlijk niet weten waar je nog zo'n dingen kan kopen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 23:20

SA007

Moderator Tweaking
Een goed idee voor het bolle scherm is de oude beeldbuis nemen, die leg je met de bolle kant naar boven.

Dan verwarm je een plaat plexiglas in een (niet-gas) over op maximum temperatuur (zo plaatsen dat de plaat compleet vrij hangt, misschien in een rekje plaatsen).
Zodra de plaat langzaam door gaat hangen haal je 'm uit de oven en leg je die over de (goed schoongemaakte) beeldbuis.

Als je dat goed doet krijg je een nette plaat plexi met dezelfde buiging als de originele beeldbuis.
Als je daar dan je TFT achter doet lijkt het net echt. Alleen touchscreen wordt lastigere, infrarood werkt nog wel, maar capacitief of resistief niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
Klinkt leuk maar de kans op vuil/condens of vervorming van het beeld lijkt me iets te groot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Daarna licht opschuren en polijsten :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
Ik denk dat ik een scherm heb gevonden.. http://www.pchub.com/uph/...1EM1X-LCD-14.1-SXGA-.html

Nu alleen nog een adapter ervoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 20:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zou gewoon een normale 15inch monitor nemen (13 in een dozijn) en die uit z'n kast kraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
sebastius schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:51:
Ik zou gewoon een normale 15inch monitor nemen (13 in een dozijn) en die uit z'n kast kraken :)
Die past binnen die afmetingen die ik noemde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

sebastius schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:51:
25~26 hoog, en 31~32 breed, als je m uit zn plastic sloopt.. denk niet dat dat geschikt gaat zijn ;)
Pagina: 1