Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Topicstarter
Ik heb dit systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SI----
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 89,95€ 89,95
1Cooler Master Voeding Silent Pro Gold 600W, Modulair----
1Samsung 830 series 256GB€ 159,90€ 159,90
1Corsair 2x2GB DDR3 PC12800 CL8----
1Spire Card Reader SP332CB 51-in-1 USB2.0 Intern 3.5"----
1Netgear Storage Server ReadyNAS Duo RND2000-100ISS RAID----
1AMD Phenom II X6 1055T 2.80GHz 6MB AM3 Box----
1ASRock 890GX-Extreme3 AMD 890GX, SATA600, HDMI----
1Club3D Videokaart PCI-e GeForce GTX460 768MB 2xDVI/HDMI----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 249,85

Nu wil ik de stock cooler van de cpu vervangen door een stiller en beter model.
De stock cooler maakt teveel herrie (niet op idle) maar bij games gaat ie naar 5600 RPM en dan begint er 1 uit de andere hoek te klagen of de computer gaat opstijgen.
Bij normaal gebruik blijft de CPU temperatuur hangen op 54C en draait de CPUfan met 2300RPM. Weet niet of dit normaal is?

Ik heb hier en daar zitten rondneuzen en kwam uit op de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2.
Deze is qua installatiegemak wat beter dan de Scythe Mugen 3 Rev. B.

Nu is mijn vraag dus of dit een goede keuze is en/of dat er nog andere coolers zijn met een zeer makkelijke installatie en natuurlijk stiller?
Qua kosten zat ik te denken tussen 25~50 euro.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Topicstarter
Ik ga niet overklokken althans dat was ik nu niet van plan.
Ik heb even het artikeltje doorgelezen en het is 1 van de stilste ..Thanx
En niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
Ik heb een Gelid Tranquillo rev. b en ik kan 'm niet boven m'n Bitfenix Raider en ASUS EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2 uit horen komen (en die zijn idle ook lekker stil).
Qua geluidsproductie zou ik dus zeggen dat dit een goede keuze is. ;)
De installatie vond ik niet heel makkelijk, maar het is best te doen als je je hoofd en de handleiding erbij houdt. (Het was wel mijn eerste installatie, misschien is de tweede makkelijker.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

pricewatch: Scythe Mugen 3 Rev. B

pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

Bovenstaande drie koelers zijn zo ongeveer de betere koelers die je kan kopen voor rond de €30,- Maar als het je om installatie gemak gaat dan lijkt de Gelid idd de meest eenvoudige te installeren alleen al vanwege het minimale aantal onderdelen :) Maar die heb ik zelf nog nooit gebruikt voor een systeem bouw, kan je dus geen zekerheid geven. De Hyper212 is een klere ding om vast te krijgen kan ik je vertellen en zit eigenlijk nooit echt stevig vast, altijd een beetje speling op de mount. De Mugen3 heb ik er ook wel eens een paar van geïnstalleerd en dat vond ik persoonlijk wel meevallen vergeleken met de Hyper212... zat sowieso een stukje steviger.

Zet em er toch maar even bij, naar mijn mening de onbetwiste beste cpu-koeler op lucht mocht je het extra geld er voor over willen hebben: pricewatch: Noctua NH-D14

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 10-10-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Topicstarter
Ik verwacht vandaag de deepcool-gammaxx-300 binnen en zal deze eens gaan testen.

Mocht deze nou niet bevallen zal ik eens de gelid-solutions-tranquillo-rev2 bestellen.

Even kijken of het iets uitmaakt. Als ze niet meer begint te klagen is het opgelost. ;)

Ik heb de cooler binnen in de tussentijd. Meteen ff van de gelegenheid gebruik gemaakt om de kast schoon te maken.
Ik zag bij het uitpakken dat er al een dun laagje koelpasta aangebracht was. Scheelt weer een ritje naar de plaatselijke pc boer.
Het verwijderen van de oude stockcooler was geen probleem wel was ie bloedheet. Daarna de CPU schoongemaakt met spiritus en een servetje/wattenstaafje.

Daarna het plaatsen van de nieuwe cooler zag meteen dat dit de airflow ten goede kwam. (zie ik dat goed?) Aangezien deze rechtstreeks op een chasisfan staat gericht, de oude blies gewoon de lucht door een rooster naar buiten.

En jezus wat issie stil vergeleken met de oude..Zelfs op max. toeren. _/-\o_ Wat een rust in 1 keer. Heerlijk.

Het enige wat opvallend is de temperatuur. Ik gebruikte altijd ASROCK OC Utility voor de temp. controle. Deze gaf meteen 20C minder aan dan normaal. 8)7 ..
Hwmonitor geeft op de CPUTIN 41C terwijl de cores allemaal 29C zijn.

Denk zelf dat ze niet meer kan klagen.. :)

[ Voor 54% gewijzigd door Slashx op 11-10-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Mooi dat het werkt... dan merk je al snel hoeveel 'ruis' al dat gezoem in de kamer voortbrengt als de boel ineens weer helemaal stil is. Het valt mij toch altijd weer op dat ik na een schoonmaakbeurt dan ineens veel meer andere kleine geluidjes om mij heen kan horen... zoals het druppelen van een kraan in de verte die totaal niet hoorbaar was voor de schoonmaakbeurt.

Ik ben overigens totaal niet bekend met het type fan wat op die koeler gemonteerd zit maar het ziet wat speelgoed uit eerlijk gezegd. Het plastic ziet er allemaal erg dun uit en is heel erg minimaal toegepast, er zit geen stevigheid in het frame... ik ben bang (weet vrij zeker) dat deze fan wel eens heel snel kan gaan 'rammelen' en/of andere herrie gaat maken, maar die zou je eventueel nog eens los kunnen vervangen. Ik wou je het je toch maar even melden, al is de koeler al aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Topicstarter
Mocht het zover zijn dat deze begint te rammelen geef ik het hier even door.
Je hebt wel gelijk dat de fan er een beetje speelgoed uitziet en zelfs zo aanvoelt.
Dan word deze dan ook maar weer vervangen..we zien wel..

Pagina: 1