Toon posts:

Ruis beeld en meer schokkerig beeld na upc monteur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had de installatie van upc en horizon geinstalleerd in de meterkast
Een monteur had ik nog op afspraak staan want mijn horizon box wou eerst niet goed werken

ik had fantastisch beeld maar de monteur heeft de meterkast nog aangepast omdat mijn draadloos traag ook was en utp kabels zaten niet goed aangesloten
Er zat een eigen hoofd aansluiting en deze heeft de monteur vervangen door een upc hoofdaansluiting en een langere kabel naar de splitter.
De splitter en modem heeft hij verplaatst

Maar nu lijkt het of ik ineens een klein beetje ruis op me es8000 samsung tv te zien is.
En het beeld lijkt zich ineens meer moeite om bij te houden met bewegende beelden
Ik heb niks veranderd meer aan mijn beeldsettings van de tv

Waar kan dit door komen misschien kunnen jullie iets aan de onderstaande foto zien die ik heb gemaakt
Is de kabel naar de splitter misschien niet te lang?

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/10868235/img/10868235.jpg

• EvilMe
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik denk persoonlijk dat de kabel langer is, dit er niet mee te maken kan hebben. Overigens kun je geen ruis hebben op digitale tv, daar kan alleen blokkerig beeld voorkomen mocht je signaalverlies hebben. Op analoog beeld kun je wel eventueel ruis hebben.

Zoals ik het hier zie is dit een hele nette installatie in de meterkast, niks mis mee. Maar ik kan natuurlijk niet live bij je binnen kijken dus blijft het gissen waar het aan zou kunnen liggen.

Vrouw van @alex3305

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Zal wel tussen de oren zitten.

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-02 21:34
Weet je zeker dat het ruis (white noise) is? Dit kan namelijk nauwelijks voorkomen bij een digitaal signaal. Anders voor de zekerheid even een andere hdmi-kabel proberen.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:59
Hoe is je BER waarde? als die 0 is zit het tussen de oren :)

[ Voor 6% gewijzigd door SniperGuy op 09-10-2012 06:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
heren waar kan ik de BER waarden dan nakijken? En wat is dat? O+

Ik heb een horizon box en een samsung ue55es8000

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:15:
heren waar kan ik de BER waarden dan nakijken? En wat is dat? O+

Ik heb een horizon box en een samsung ue55es8000
Google much?

Het betreft een Bit Error Rate. Volgens mij staat de signaal info vast wel ergens in de menu'tjes van je Horizon box.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
heb gekeken op de horizonbox en op google maar kan nergens vinden waar ik de signaalsterkte kan achterhalen of de bit rate

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:31:
heb gekeken op de horizonbox en op google maar kan nergens vinden waar ik de signaalsterkte kan achterhalen of de bit rate
Dan kijk je niet goed, ik kom toch echt op internet meerdere mensen tegen die gewoon kunnen zien hoe hun signaal is, daar zul je vast ook de BER op kunnen vragen. Heb je echt overal in gekeken?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
shit inderdaad niet goed gekeken op de horizonbox

er zijn 2 balken die lopen van matig naar goed en dan naar uitmuntend

de signaalsterkte zit op het eind van matig
en de balk van signaalkwaliteit zit op uitmuntend

ik heb ontdekt dat het bij meer donker en vooral zwart beeld meer blokkeriger is

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:33
Dus dan ligt het zeer zeker toch aan je kabel. Dus alles aflopen en kijken of het verbeterd.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal de kabel nog eens kunnen inkorten tussen het upc kastje en de splitter (goed te zien op de foto)
Maar misschien kan ik een versterker proberen
Pagina: 1