Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD A6 3500 overclockt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Beste,

Ik heb sinds kort een nieuw systeem:

Moederbord: Asus A1-A55
Processor: AMD A6 3500
Geheugen: 1 x Adata 4 GB 1333

Nu heb ik wel ervaring met amd systemen maar de apu is mij dus nieuw.
Ik heb via het bios geprobeerd de BC (baseclock) te verhogen met een paar mhz maar zelfs al geef ik hem er 1 mhz meer dan begint gelijk het beeldscherm te miepen met het aanpassen van het beeldscherm resolutie?

In windows wordt dan ook geen input meer waargenomen door het beeldscherm ( computer draait wel gewoon, dat hoor ik ). Reset ik de computer en weer 1 mhz eraf, niks aan de hand.

Is mijn apu gewoon niet te overclocken of doe ik iets gruwelijk fout?
Ik kan ook nergens in de bios vinden dat de GPU gelockt kan worden maar gezien sommige overclock resultaten op google moet dat eigenlijk niks uit maken?

Wie kan mij op weg helpen?

Wear Sunscreen!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:36
De Llano en Trinity serie van AMD kan je inderdaad nauwelijks tot niet overclocken als het om een versie met vaste multiplier gaat. Versies met een K (A10-5800K bijv.) kan je wel overclocken.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Kom net tot de conclusie dat de multiplier gewoon los is 8)7

Zet de multiplier op 24 x , voila, 2,4 Ghz BC maar met rust laten dan
Alles werkt verder goed dus ik kan verder stunten >:)

Wel apart dat de multiplier gewoon vrij is.

-edit-

Multiplier is alleen los totaan de turbo stand, 2.4 GHz, helaas kom ik nog niet verder want de BC wil met geen mogelijkheid ook maar 1 mhz omhoog.

Naja toch ipv 2.1 standaard 2.4 zonder voltage verhoging. Genoeg voor mijn gebruik.

[ Voor 31% gewijzigd door Humma Kavula op 08-10-2012 21:04 ]

Wear Sunscreen!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-11 13:18

Axon

Dikke tetten

Je hebt inderdaad geen K versie CPU gekocht, dus deze is gewoon niet gemaakt om te overclocken ;)

Tetten.

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
AHCI -> IDE en je kan klokken :)

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Ik heb een Asus F1A75-M LE icm. een AMD A6-3500 processor. In de bios van dat moederbord zijn best wel wat overclock opties aanwezig. Mijn processor draait daardoor stabiel op 3.0GHz.

Van de A6-3500 is er toch geen zogenaamde K versie? Naar mijn wete is er maar één model en dat is gewoon de A6-3500.

[ Voor 24% gewijzigd door Birdie_NL op 11-10-2012 15:18 ]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Dat is bij de sata configuratie? Staat standaard op IDE.

Gewisseld van IDE-->AHCI systeem start niet op... Terug op IDE werkt het weer gewoon,geen verandering in overclocken.
Kan ik nergens het grafische deel locken? Want de computer doet het wel op bv 110 mhz maar ik krijg dus geen beeld meer. ( ik hoor alles gewoon opstarten inclusief windows start geluid.)
Dus het CPU gedeelte wil wel hoger.

Wear Sunscreen!

• Majin Buu
  • Niet online
Monitor via VGA aangesloten? aan te raden is DVI of HDMI wanneer je wilt klokken.

Ik heb zelf een A4-3400 op een Asrock A55M-HVS en deze wilde in eerste instantie ook niet overklokken (lees: niet meer dan 105 blk), maar na de switch naar HDMI ipv VGA en IDE ipv AHCI doet deze nu blk 130x27, gpu 798 en ddr 2080. vcore is 1,45 NB(gpu!) volt is 1,25 en vram is 1,65. Overige instellingen ongewijzigd.

btw; heb je het laatste BIOS voor jouw bord? wil ook wel eens helpen...

[ Voor 21% gewijzigd door Majin Buu op 11-10-2012 21:05 ]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Ah thnx Cheshire,
ik had al een donkerbruin vermoeden dat het om de VGA ging..

Helaas heb ik geen HDMI op mijn monitor en geen DVI op het moederbord... ( niet op gelet bij aanschaf, dacht dat onderhand standaard DVI was )
Naja, om er nou een nieuwe monitor voor te gaan halen vindt ik wat overdreven en een andere videokaart/mobo halen ook dus ik laat het lekker op 2.4.

In ieder geval bedankt!

-edit- Bios is 1103 dus redelijk recent lijkt mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Humma Kavula op 11-10-2012 21:15 ]

Wear Sunscreen!

• Majin Buu
  • Niet online
Nieuwe monitor?

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2v7z52w.jpg

:)

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Ik heb anders nog wel een leuk moederbord over voor je? :P

V&A aangeboden: Asrock A75 Extreme6

Zowel DVI als HDMI. ook zat oc-mogelijkheden, maar daar heb ik me niet aan gewaagd. Zit nu weer op een I5 setup.

En bieden mag natuurlijk. Een hoop goedkoper dan een nieuw scherm, en je hebt weer wat te knutselen.

[ Voor 15% gewijzigd door TFDev op 12-10-2012 12:41 ]

Pagina: 1