[Firefox] Uitschakelen irritante Google translate pop-up?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik merk dat ik voor bepaalde websites die niet in dezelfde taal is als mijn Firefox (15.0.1) browser (Nederlands) een zeer irritante Google translate pop-up krijg bij twee Windows 7 systemen. Deze twee systemen worden gesynchroniseerd met de Firefox sync optie. Ik heb er al een tijdje last van, maar hoe lang weet ik niet precies.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Iu30PKFmLqi45zmJ1vj37TGd/medium.jpg
Voorbeeld, klik voor vergroting

Ook heel eigenaardig is dat het klikken op "Uitschakelen voor Engels" niet werkt. Het bij elke pagina die je opzoek van een dergelijke site wordt deze irritante pop-up weer getoond. Ook door "opties" => "vertaling voor deze website uitschakelen" werkt ook niet. Elke keer als ik Firefox weer herstart komt de pop-up weer tevoorschijn.

Ik heb gezocht hoe je dit kan uitschakelen met de termen disable Google translate bar in Firefox. Ik zie velen met dezelfde vraag maar ik zie geen bruikbare oplossing.

Ik heb wel deze methode gevonden, maar ik heb geen Google toolbar geïnstalleerd en ook gebruik ook geen Google Chrome. De "wench" die daar genoemd wordt zie ik dan ook niet. Ik heb verder mijn extensie en add-on lijst bekeken en daar staats niets van Google in.

Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 9% gewijzigd door Regeneration op 08-10-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:34

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zal toch echt ergens een add-on oid hebben geïnstalleerd, want standaard zit dat niet in FF.

Althans, dat dacht ik. Even op 't werk geprobeerd (handig als je zo aan kan melden op de TS van werk :P) en daar zie ik 't ook. Sterker nog, als ik 't met een andere browser open, krijg ik 't ook! Wat ik hier uit op maak, is dat het in de site zelf zit via de Google API die ze hebben. Als je de broncode bekijkt, staat er bovenaan ook een Google verificatie hash.

Als je die eens in je ABP zet, de Google Translate API, dan zou je er vanaf kunnen zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
^Klopt, er zijn wel meer websites die dat hebben. Bij Microsoft komt heel vaak de Bing Translator tevoorschijn.
Ik gebruik trouwens altijd NoScript, die blokkeert Javascript op websites die je niet hebt toegestaan. In het begin moet je de websites die je vaak gebruikt toestaan, maar daarna werkt het als een trein. Ik heb dan ook geen last van dit soort dingen. Maar via ABP zal 't ook wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bedankt voor jullie snelle en nuttige reacties. De ABP en NoScript lijken me goede opties. Ik heb de ABP methode geprobeerd en het werkt. :)