Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:01
Hallo Tweakers,

ik ben als tablet leek op zoek naar een tablet voor mezelf. Dit is echter de eerste keer dat ik zo'n apparaat koop en weet daarom ook niet echt waar ik op moet letten bij aanschaf.

wel heb een lijstje met eisen:
1. Moet PDF (boeken) en powerpoint presentaties kunnen tonen. Ik wil de tablet voornamelijk gebruiken als vervanger voor mijn studieboeken.
2. (als het fijn werkt) Zou ik er ook graag aantekeningen op willen maken. eventueel met toetsenbord maar ook met stylus (chemie opleiding = veel kleine tekeningetjes maken).
3. Moet minstens een schooldag (rond de 6 uur) overleven qua accuduur.
4. Wifi, hoeft geen 3G te hebben.
5. Een filmpje kijken is altijd wel leuk :) .
6. Maximaal 250 euro.

Ik heb zelf ook al een beetje rond zitten kijken en kwam uit bij de Nexus 7 of de nieuwe kindle fire van amazone. Deze geven, zoals ik in fora lees, veel voor weinig geld.
Echter hebben deze beide wel (maar) een 7 inch scherm en weet ik niet of dit fijn leest / groot genoeg is voor eventuele aantekeningen, mensen die hier ervaring mee hebben?

Verder is het ook zo dat windows 8 binnenkort uit komt, is het waard om hierop de wachten? (eventuele prijsdalingen andere tablets)

Advies wordt erg op prijs gesteld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-04 22:08
Ik heb zelf de Nexus 7 en ik zou deze zeker aanraden. Het enige mogelijke nadeel voor jou is naar mijn mening het 7 inch scherm. Dit ervaar ik zelf als net te klein voor aantekeningen maken. Ik doe zelf electrotechniek en moet ook veel kleine tekeningetjes maken.

Powerpoints en pdf's is uiteraard geen probleem op dit beestje, de resolutie is hoog genoeg, je zal alleen soms bij pdf's iets in moeten zoemen om het leesbaar te houden (hangt van het lettertype af).

Accuduur zit wel goed, ik haal er ongeveer 6-7 uur schermtijd uit op een normale schooldag.

Films kijken is zeker chil op deze tablet! 720p ziet er echt haarscherp uit op een 7 inch scherm. (Gebruik zelf dice player, daar kun je een pop-up van maken of anders gezegt: film kijken en webbrowsen tegelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Zeker voor lezen geef ik zeker de voorkeur aan een 7 inch tablet. Mijn oudste dochter, die echt e-boeken bij de vleet verslind ook. Ik heb haar laatst een iPad 2 aangeboden als vervanger voor haar Flyer, maar dat wilde ze absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:01
bedankt voor de reacties :)

@Evantaalte, je hebt de tablet ook echt voor school gekocht? is het een goede boek vervanger?

Ik ben namelijk nogal huiverig over het aflezen van boeken op tablets, maar dan voornamelijk over grafieken / plaatjes. En maak je er zelf ook aantekeningen (toetsenbord) op, of is het toch handig om een schrift ernaast te hebben?