Toon posts:

Snelheid probleem op zolder

Pagina: 1
Acties:

• bassleader
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 10-10-2012
Hey allemaal,

ik heb een netwerkprobleem namelijk.
ik heb sinds 1 jaar fibernet van telenet. (60Mbps).
nu als ik op zolder zit (2verdiepen hoger) heb 3/5 streepjes verbinding maar als ik speedtest start heb ik maar 2Mbps. ALs ik rustig met mijn laptop in de woonkamer zit heb ik 50Mbps. ik gebruik gewoon wifi signalen.
mijn huidige router is een Linksys cisco e4200.
iemand een oplossing?
helpt een wifi extender/booster?

bedankt

• EricJH
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:08
Kijk eens met inSSIDer of het gebruikte kanaal niet veel overlap met dat van buren heeft. Probeer eens de wireless op een rustiger kanaal in te stellen.

Waar staat je router nu? De router op de eerste verdieping plaatsen is een volgende optie.

• remco_k
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:05

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als je op zoek bent naar iets wat echt helpt voor 100%, en nadien voor 100% betrouwbaar de dienst blijft leveren, dan haal je voor een paar euro een stuk netwerk kabel en trek je die naar zolder. Dat is goedkoper én energiezuiniger.

Al het andere zal "marginaal" zijn, omdat je met Wifi, vooral bij grotere afstanden, afhankelijk bent van wat er in je omgeving gebeurt.
Waarmee ik niet zeg dat het je niet gaat lukken om 50Mbps over Wifi te halen. Maar de kans dat het permanent en betrouwbaar zo blijft, is niet erg groot.

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• haik01
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2018
Desnoods trek je een kabel naar boven en plaats je daar een AP (Access Point) met dezelfde SSID, en verschillend kanaal. Dan kan je je laptop naadloos overgaan van de zolder wifi naar "beneden" wifi.

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 02-12 12:55

Equator

Crew Council

#teamseas

En als het trekken van een kabel geen optie is, kan je ook kijken naar een powerline oplossing. En dan via die aansluiting nog een exra WiFi AccessPoint boven plaatsen :)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• bassleader
de router staat momenteel in de veranda aan mijn vader zijn pc...
een kabel tot boven trekken was geen optie voor mijn ouders :(

• bassleader
Equator schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 07:13:
En als het trekken van een kabel geen optie is, kan je ook kijken naar een powerline oplossing. En dan via die aansluiting nog een exra WiFi AccessPoint boven plaatsen :)
voor een powerline heb je toch ook een kabel voor nodig?

• bassleader
remco_k schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:46:
[...]

Als je op zoek bent naar iets wat echt helpt voor 100%, en nadien voor 100% betrouwbaar de dienst blijft leveren, dan haal je voor een paar euro een stuk netwerk kabel en trek je die naar zolder. Dat is goedkoper én energiezuiniger.

Al het andere zal "marginaal" zijn, omdat je met Wifi, vooral bij grotere afstanden, afhankelijk bent van wat er in je omgeving gebeurt.
Waarmee ik niet zeg dat het je niet gaat lukken om 50Mbps over Wifi te halen. Maar de kans dat het permanent en betrouwbaar zo blijft, is niet erg groot.
en als ik mijn router op 5Ghz frequentie zet en ik koop een wireless extender zou dat iets helpen?
want de meeste routers zitte nog op 2.4 ghz...het signaal zal dan een stuk beter zijn? :?

• bassleader
http://imageshack.us/a/img855/6013/interneto.png
EricJH schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:37:
Kijk eens met inSSIDer of het gebruikte kanaal niet veel overlap met dat van buren heeft. Probeer eens de wireless op een rustiger kanaal in te stellen.

Waar staat je router nu? De router op de eerste verdieping plaatsen is een volgende optie.
dit heb ik als ik beneden zit... Tarzan is het wifi signaal dat we thuis hebben.
en de volgende foto is waneer ik boven zit.
http://imageshack.us/a/img805/7079/naamloosyf.png

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
bassleader schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:07:
[...]

voor een powerline heb je toch ook een kabel voor nodig?
Ja, alleen zitten die kabels al in de muren.... stroomkabels.. ;)

En wat betreft je plaatjes van SSIDer, je kan beter het volgende tabblad (2,4 GHz) bekijken met betrekking tot volle kanalen/overlapping/etc.

Misery and hate will kill us all.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee