In het verlengde van deze topic wil ik graag weten wat er gebeurt als je VRAM op raakt. Wat gebeurt er als een game meer textures inlaadt dan in je VRAM past? Als je RAM vol is wordt je swap space aangesproken[1] maar bij VRAM Is dit naar mijn weten niet mogelijk, toch? Gooit de hardware dan een error of negeert ie de error? Gooit de API (OpenGL/DirectX) een error of negeren die de error en kun je als programmeur er nooit achter komen dat er iets mis is totdat er iets op het scherm getekend wordt? Is dit video hardware or driver afhankelijk? Hoe gaan game engines doorgaans om met out-of-VRAM errors?
Ik heb een videokaart met 512 MB VRAM en daar kan ik *net* Skyrim op draaien maar soms laden textures niet - je ziet dan bijvoorbeeld een NPC zonder gezicht. Is dit de schuld van Skyrim (omdat ze geen code hebben om om te gaan met out-of-VRAM condities) of de schuld van de hardware/driver (die de fout negeert en gewoon doorgaat)?
[1] Uitgegaan van een OS met virtual memory.
Ik heb een videokaart met 512 MB VRAM en daar kan ik *net* Skyrim op draaien maar soms laden textures niet - je ziet dan bijvoorbeeld een NPC zonder gezicht. Is dit de schuld van Skyrim (omdat ze geen code hebben om om te gaan met out-of-VRAM condities) of de schuld van de hardware/driver (die de fout negeert en gewoon doorgaat)?
[1] Uitgegaan van een OS met virtual memory.