Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mobiele gaming station en virtual machine host

Pagina: 1
Acties:

• FooBarWidget
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik wil een machine waarop ik fatsoenlijk kan gamen en tegelijkertijd ook een aantal virtual machines op kan hosten voor development en testing doeleinden (ik ben programmeur).

Ik wil de volgende spellen spelen:
- Mass Effect 3
- Skyrim (met mods)
- Starcraft 2

Ik wil de volgende VM's draaien:
- Allerlei Linux distros, zonder grafische omgeving
- OS X Lion

Ik wil dat de machine snel genoeg is om veel C++ te compilen.

Aanvankelijk wilde ik een desktop PC bouwen, maar na wat onderzoek kwam ik uit op de XMG P702. De ATI Radeon HD 7970M lijkt een goede videokaart te zijn voor mijn doeleinden. Ik kan die laptop upgraden met een 256 GB SSD + 750 GB HDD, Core i7 quad core, en 32 GB RAM. De totale prijs is dan ongeveer 1450 EUR inc BTW - een aantal honderd euro's duurder dan een vergelijkbare desktop maar ik vind dat acceptabel aangezien ik dat ding makkelijker kan verplaatsen dan een desktop. Ik verwacht niet dat dit een fijne reislaptop zal zijn (met 17" en 3-4 kg is ie echt te zwaar), maar ik wil wel dat ik makkelijk de laptop naar een andere kamer kan verplaatsen. Ik heb al een 15" Macbook Pro en dat blijf ik voorlopig gebruiken als mijn primaire reislaptop.

Afbeeldingslocatie: https://img.skitch.com/20121008-eahnea76696u2db88rkbpcpms8.preview.png

Omni noemt dit echter een "afschuwelijk slechte laptopkeuze" en zegt "Blijf zover mogelijk van die Clevo-barebonetroep (XMG = Clevo barebones) vandaan".

Wat is er mis met XMG? Heeft iemand een beter idee qua laptop?

[ Voor 4% gewijzigd door FooBarWidget op 08-10-2012 16:49 ]

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11 16:46
Zoals ik in het andere topic al zei, kijk is naar de Alienware M17x in combinatie met wat kortingsacties. :)
Voor meer informatie daarover: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De processor die je nu hebt heeft geen Intel VT-D, aangezien je met virtuele machine wilt gaan stoeien een puntje om op te letten, de 3720QM ondersteund dit wel

• FooBarWidget
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
@brilsmurfffje: Maakt VT-D veel verschil? Ik ben van plan om de virtual machines op de SSD te gooien. Maken die SSD's niet veel meer uit voor de performance dan VT-D support?

Verwijderd

FooBarWidget schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:30:
Wat is er mis met XMG? Heeft iemand een beter idee qua laptop?
Waar moet ik beginnen?

Slechtste toetsenbord ooit. Aldus de enige reviewsite die er toe doet.
touchpad is sinpelweg kut. Slijt af na een maand of 3-6 gebruik. Wordt zo veel mogelijk in de doofpot gestopt
De HD7970m drivers zijn echt slecht. al sinds januari kampt iedereen met bluescrens, en slechtere performance dan een jaar terug. Wat doet clevo? de doofpot in... In kan het niet vaak genoeg zeggen: clevo + HD 7970m = miskoop.
Aan dingen als de accuduur, bouwkwaliteit, fangeluid, speakers wordt bij clevo geen aandacht besteed. Al zijn de speakers de laatste generatie gelukkig niet meer worst of class.
Het gros van de clevo dealers in nederland gooit met de pet naar de consumentenrechten.

En de laptop die wel een goed toetsenbord heeft, een erg goed touchpad, wel de HD 7970m goed op orde heeft. Wel lange accuduur heeft in combinatie met erg goede bouwkwaliteit, speakers en erg stil is idle is. Die kost vast een stuk meer, he? Nee. Hij is zelfs goedkoper: meet de Alienware M17x.

Edit: en dan vergeet ik te melden dat je een volgens aardig wat mensen erg slecht scherm krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 17:20 ]

• Deveon
  • Niet online
FooBarWidget schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:09:
@brilsmurfffje: Maakt VT-D veel verschil? Ik ben van plan om de virtual machines op de SSD te gooien. Maken die SSD's niet veel meer uit voor de performance dan VT-D support?
Binnen ESX geeft VT-d je de mogelijkheid om devices direct aan te laten sturen door je virtual machines (raidcontoler, netwerkkaart of experimentel vga), maar volgens mij heeft het geen toevoeging op performance. Volgens mij is er op een laptop geen nut voor VT-d.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Als ik het internet mag geloven geeft het een grote performance boost als je meerder VM's naast elkaar gebruikt omdat dan beide vm's de hardware direct kunnen aanspreken

Verwijderd

Dat hangt er vanaf over welke hardware je het hebt. Je kan volgens mij slechts één VM per device hebben. VT-d maakt het aanspreken van de hardware sneller en zet de hypervisor buiten spel. Verder gebeurt er volgens mij niet zo veel.

Zeker op een laptop waar je niet zo veel devices hebt heb je volgens mij niets aan VT-d.

Verwijderd

Alienware M17Xr4, heb zelfde config wat jij wilt en werkt perfect met VMWare workstation 9.
ik heb alleen 3x SSD in raid 0 en gebruik nas voor opslag.
Als je dat alien kiest neem dan base setup en upgrade zelf ram en ssd. scheelt je honderden euro's..
corsair vergeance 32GB is helft goedkoper dan dell 32 GB..
maar voor 100 euro haal jij geen 32GB ram. maak er maar 220+ euro van.
ik was 240 euro kwijt voor 4x8 gb corsair.

Daarnaast kan je ook een 256GB msata m4 nemen en dan nog 2x 750GB normale hdd erin kwijt in raid 0 0f 1.

Maar dat ga je niet halen voor het budget wat je in ogen hebt.
mijn setup was over de 2200 euro.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 19:05 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:47

Quad

Doof

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:13:
[...]

Waar moet ik beginnen?

Slechtste toetsenbord ooit. Aldus de enige reviewsite die er toe doet.
touchpad is sinpelweg kut. Slijt af na een maand of 3-6 gebruik. Wordt zo veel mogelijk in de doofpot gestopt
De HD7970m drivers zijn echt slecht. al sinds januari kampt iedereen met bluescrens, en slechtere performance dan een jaar terug. Wat doet clevo? de doofpot in... In kan het niet vaak genoeg zeggen: clevo + HD 7970m = miskoop.
Aan dingen als de accuduur, bouwkwaliteit, fangeluid, speakers wordt bij clevo geen aandacht besteed. Al zijn de speakers de laatste generatie gelukkig niet meer worst of class.
Het gros van de clevo dealers in nederland gooit met de pet naar de consumentenrechten.

En de laptop die wel een goed toetsenbord heeft, een erg goed touchpad, wel de HD 7970m goed op orde heeft. Wel lange accuduur heeft in combinatie met erg goede bouwkwaliteit, speakers en erg stil is idle is. Die kost vast een stuk meer, he? Nee. Hij is zelfs goedkoper: meet de Alienware M17x.

Edit: en dan vergeet ik te melden dat je een volgens aardig wat mensen erg slecht scherm krijgt.
Amen, ik heb hier niets aan toe te voegen,
Wat clevos (xNotebooks etc vallen hier ook onder) betreft heeft Darkstone helemaal gelijk.
Klasgenoot van mij was poosje terug helemaal happy, snelste i7, 16GB Ram AMD7970 etc erop en eraan. Na het weekend had hij zijn netbook mee genomen, en heb ik gevraagd wat er was. Het bleek dus dat scherm flikkerde en soms erg donker was wat je ook deed, tijdens een BF3 potje van normale naar lage FPS op en neer en een fan die net zo veel lawaai maakte als een stofzuiger.

Hij zat binnen omruil periode en heeft op mijn advies een MX17 aangeschaft, tot nog toe heeft hij nul problemen gehad en een dikke (dat is het wel letterlijk) laptop waar hij veel plezier mee heeft.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Pagina: 1