Netgear Powerline uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik ben in het bezit van een Netgear Powerline oplossing, de XAVB5004 met XAV5001 adapters.

In de meterkast heb ik een adapter ingeplugd. In de woonkamer de switch en alle ingangen zijn gebruikt; tv, playstation, receiver en blu-ray speler.

In de schuur heb ik een Apple Airport Express met daaraan een NAS en IP camera. De AEx werkt op 2.4ghz G verbinding, maar wil een stabielere verbinding hebben, want het bereik is mondjesmaat. Dus zit ik te denken om nog een XAV5001 te kopen of wellicht zijn er tegenwoordig andere/betere/snellere oplossingen. Bekabeld gaat niks worden.

Kan de Powerline set uitgebreid worden? Iemand een idee?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613

Ja, dit kan gewoon.

Ik heb een netgear in de meterkast zitten (500mbps) en een switch bij de computer liggen met alleen de pc erop.
Daarnaast heb ik een 200mbps sitecom insteken bij de printer op zolder.
Die werken prima samen, nooit problemen mee gehad.

*edit*
De netgear is dezelfde als jij hebt, ik heb dus gewoon een sitecom ingestoken en dit werkte.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 274613 op 08-10-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Oke, dank voor je antwoord!

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-07 18:14

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Sorry voor de enorme kick maar ik kan het nergens vinden. Ik kan nergens meer een Netgear XWN5001 kopen, alleen icm met een Netgear XWNB5201 kit. Ik heb de Nano al dus heb alleen nog een extra WiFi-accesspoint nodig. Omdat deze nergens meer verkrijgbaar zijn, kan ik dan ook een Powerline WiFi accesspoint van een ander merk erop aansluiten? Krijg ik dan geen compatiblity issues?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Theoretisch: nee.
Practisch: moet je proberen om te weten...

Zorg er in ieder geval voor dat je minimaal zelfde standaard (dus Homeplug AV1.1. '500Mbps') neemt, anders vertraagt het de boel. Die Netgear XWNB5201 is een van de slechtst presterende sets in z'n categorie (alleen Sitecom's LN-555 is (veel) slechter) dus je kunt er eigenlijk alleen op vooruit gaan met een andere.

Bedenk sowieso dat performance van powerline afhankelijk is van locatie, dus check voordat je ook maar iets koopt of de huidige AP op de nieuwe locatie werkt. Als dat werkt kun je prima nog eentje kopen, werkt het niet, dan moet je op zoek naar andere oplossing (UTP, MoCA etc)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik vind het vreemd dat je zegt dat de Netgear XWNB5201 één van de slechtst presterende sets in z'n categorie is. De test op Hardware.info geeft zelfs een Gold award voor deze set.

Ik heb de access point van deze kit nu boven in gebruik. Daar werkt alles vlot. Als ik die access point onder in plug dan werkt het ook (nog hogere snelheid zelfs). Ik heb momenteel onder een Asus EA-N66 access point in gebruik. Volgens Hardware.info krijgt deze een Silver award maar dit apparaat werkt voor geen meter. Valt continu weg en soms wel verbinding maar totaal geen internet. Ik heb alle settings en firmware getest maar geen resultaat.

Op de specs pagina van Netgear zie ik 'Homeplug AV compliant' en '802.11b/g/n up to 300Mbps' staan. Ik neem dus aan dat ik een Powerline AP van 300Mbps moet hebben? Is er één specifiek Powerline AP dat compatible is met veel andere Powerlines?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Techno Overlord schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:43:
Ik vind het vreemd dat je zegt dat de Netgear XWNB5201 één van de slechtst presterende sets in z'n categorie is. De test op Hardware.info geeft zelfs een Gold award voor deze set.
HW.info's testprocedure voor deze apparaten is volkomen waardeloos. Ze testen op een gefilterd stuk stroomnet waardoor het helemaal schoon is, en de "storing" die ze toevoegen in hun laatste test is geen storing maar extra demping. Wat zij als slechtste scenario testen is te vergelijken met ongeveer beste wat je in een thuissituatie zult tegenkomen.

Ik test op twee plekken, de ene dat goed overeenkomt met hun "50m met storing", maar dat is gewoon 5 meter uit elkaar in een echte woning :z

De tweede testplek die ik doe is met ongeveer 20m in dezelfde huis waarbij ik de tweede adapter op een verlengsnoer zet (veel extra demping) en ik in zelfde verlengsnoer een desktop PC laat draaien (veel storing). PC aan of uit scheelt gelijk helft in performance.

Mijn resultaten bij de 'goede' situatie zijn marginaal beter dan HW.info's slechtste waardes, mijn resultaten bij de 'slechte' situatie zijn vele interessanter en veel lager. Gemiddeld halen AV1.1 '500Mbps' sets zo'n 11Mbps onder die omstandigheden. De Netgear XWNB5201 haalt maar 8Mbps. De TP-Link WPA-4220 heb ik ook getest, die doet 13Mbps onder zelfde omstandigheden.

Ik vind de prestaties bij zulke slechte omstandigheden veel relevanter dan bij goede want het gaat om 'goed genoeg': het verschil tussen 70Mbps en 94Mbps maakt niets uit voor wat je ermee kunt doen, je kunt hetzelfde doen, maar 20% sneller bij de een, meer niet. Het verschil tussen 8Mbps en 13Mbps is een low bitrate HD stream cq high bitrate SD stream wel of niet goed kunnen kijken. Ik vind 35% minder prestatie bij slechte omstandigheden veel maar dan ook veel zwaarder wegen dan 2% verschil bij goed signaal, en al helemaal veel zwaarder dan hoe de AP presteert (waar HW.info juist hun keuze voor die awards op gebaseerd hebben) - je hebt niets aan een AP die 30% beter presteert als de powerline die het voedt veel minder goed werkt.

Puur ter info: wat haal jij exact bedraad met dit setje? De 79Mbps die HW.info ook haalt?
Ik heb de access point van deze kit nu boven in gebruik. Daar werkt alles vlot. Als ik die access point onder in plug dan werkt het ook (nog hogere snelheid zelfs). Ik heb momenteel onder een Asus EA-N66 access point in gebruik. Volgens Hardware.info krijgt deze een Silver award maar dit apparaat werkt voor geen meter. Valt continu weg en soms wel verbinding maar totaal geen internet. Ik heb alle settings en firmware getest maar geen resultaat.
Yup, zoveel zijn die awards waard dus :+
Op de specs pagina van Netgear zie ik 'Homeplug AV compliant' en '802.11b/g/n up to 300Mbps' staan. Ik neem dus aan dat ik een Powerline AP van 300Mbps moet hebben? Is er één specifiek Powerline AP dat compatible is met veel andere Powerlines?
Nee, dit gaat om de WiFi spec. Die kun je helemaal naar eigen inzicht uitzoeken (maar veel meer heeft weinig zin tenzij je erg high-end Homeplug AV2 1200Mbps spul gaat kopen). Waar het om draait is de powerline spec, die moet Homeplug AV1.1 '500Mbps' of beter zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik weet niet wat ik exact haal boven met de huidige Netgear Powerline Access Point. Mijn Chromecast doet het wel normaal en YouTube HD beeld kan ik ook gewoon afspelen. Ik zal van het weekend eens een aantal tests uitvoeren om te kijken welke snelheid ik exact haal. Wat ik wel weet is dat wanneer ik de Powerline onder in steek, dat ik dan een hogere bandbreedte haal.

Een UTP kabel trekken naar boven gaat heel lastig omdat mijn modem in een apart gebouw staat dat naast mijn huis in een aparte meterkast zit. Ik heb twee meterkasten en ook een hoop stroom groepen. De UTP kabel trekken van deze meterkast naar boven is een hele kaa uu tee klus. En daarbij komt nog dat ik dan boven weer een UTP AP nodig heb om daar wireless te creëren.

Ik volg dus reviews die er niet toe doen. Tot zo ver mijn vertrouwen in HW.info's tests. Heb je anders een voorstel van wat ik kan aanschaffen voor mijn probleem? Het mag ook een hele nieuwe kit zijn en dan het liefst met 2 AP's of waar ik makkelijk een extra AP bij de meegeleverde uit de nog aan te schaffen kit kan kopen. Dat betekend wel weer dat ik die Netgear kit voor nix heb aangeschaft, net als de Asus AP. Dat is toch weer € 160,- dat ik weggooi.

Forever raver!

Pagina: 1