Toon posts:

Samsung UE40ES6100 Ziggo gecertificeerd: EU vs NL model

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Samsung UE40ES6100 televisie kopen; volgens Ziggo een CI+ gecertificeerd model. Redcoon levert dit toestel voor een opvallend lage prijs (622 euro excl verzendkosten). Ze hebben echter hetzelfde toestel, maar dan een NL model, dat vervolgens ook ruim 100 euro duurder is. Volgens hen is dit NL model het enige model dat Ziggo gecertificeerd is; het Europese (goedkopere) model werkt volgens hen niet met Ziggo. Een telefoontje naar Ziggo leverde mij een tegenovergestelde reactie op: volgens Ziggo wordt alleen gekeken naar het modelnummer en niet naar of het een Europees of NL model is; er zit per slot van rekening op beide toestellen gewoon dezelfde CI+ aansluiting. Zij vonden het verhaal van Redcoon heel vreemd. Redcoon kan me slechts vertellen dat 'uit ervaringen van gebruikers' is gebleken dat het Europese model niet werkt met een CI+ module voor Ziggo, maar kan me niet vertellen waar dat dan aan ligt (toch een ander modelnummer, andere software oid). Wie moet ik nou geloven? Iemand hier ervaring mee?

• mpijnen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-01 13:38
ik heb toevallig precies hetzelfde gehad, maar dan met een LG. Bij mij lukte het niet om de NL firmware te flashen, en daardoor werkt de CI+ module voor ziggo ook niet bij mij...

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:55

Bever!

3

Is niet hetzelfde modelnummer, het type is voor een groot deel hetzelfde bijv 40es8000 maar daarna komt een aantal letters die de regio aangeven bijv wxxn. Ziggo certificeert specifiek een model met nl firmware en je hebt dus kans dat een ci plus dus niet werkt op een buitenlands model.

Verwijderd

Topicstarter
Ah kijk, zo wordt het duidelijker. Beetje jammer dat zowel Ziggo als Redcoon me dat niet gewoon kon vertellen. Heb nu idd maar het NL model gekocht, maar mooi niet bij Redcoon. Dank voor de hulp!