Toon posts:

[ESXi 5.1] vCenter Configuration Issues

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister mijn home(HP ML110 G6) ESXi server van versie 5.0 naar 5.1 ge-upgrade.
Wanneer ik nu via vSphere vCenter wil inloggen dan geeft mijn client een melding in
het geel bij het tabje Summary:

Cannot synchronize host IP. A general system error occurred: invald response

Wat mij ook opvalt onder het tabblad : Configuration --> Network Adapters
zijn geen adapters te zien. Wanneer ik hier op klik verschijnt er de volgende melding:

Call "HostNetworkSystem.QueryNetworkHint" for object "networkSystem-32" on vCenter Server "Host.domain" failed.

Verder zijn alle virtual machines niet toegankelijk als ik bijv. een virtual machine wil starten
dan krijg ik de onderstaande melding.

An unexpected error was received from the ESXi host while powering on VM vm-42.
Failed to recive necessary updated information from the host before powering on VM vm-42.

De virtual machines zijn ook allemaal blauw terwijl de vcenter server als enigste groen is, maar ook niet
te benaderen zoals de rest.

Het lijkt erop dat mijn vCenter geen info kan lezen van de ESXi host.
Ik zie ook wanneer in inlog met vCenter dat er versie 5.0.0 staat ipv 5.1.
Wanneer ik inlog met vSphere op de ESXi zelf dan kan ik wel alles.

Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen liggen?

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Heb je ook je vCenter Server geupdate? (eigenlijk is het geen update, maar een installatie ernaast en dan de huidige configratie inlezen)

lees stof:
http://kb.vmware.com/self...playKC&externalId=2021193
http://blog.millard.org/2...rom-vsphere-50-to-51.html

[ Voor 96% gewijzigd door Oid op 08-10-2012 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat heb ik niet gedaan.
Dat ga ik zo eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helaas nog steeds geen verbinding maken met vSphere Client

Ik heb zojuist VMWare vCenter Host Agent Pre-Upgrade Checker voor de zekerheid gecontroleerd en hier komen geen fouten uit. Errors: 0

Wanneer ik de pagina https://localhost:9433/admin-app open dan kan ik op RegistervCenter Server klikken.
Vervolgens komt er een popup waarin de onderstaande gegevens invul.

- vCenter Server hostname or IP adress : 192.168.101.6 (ESXi host)
- Username : root (van de ESXi host)
- vSphere Web Clien server name or IP: 192.168.101.14 (vCenter server W2008r2)

Ik klik vervolgens op Register en er komt een vraag voor het certificaat te accepteren,
Hierna komt er de melding:
"VMware ESX and VMware ESXi hosts are not supported with vSphere Web Client 5.1.0"

Wanneer ik de onderstaande gegevens invul komt er een andere melding.
- vCenter Server hostname or IP adress: SERVER-1(DNS name server)
- Username : AD Domain administrator
- vSphere Web Clien server name or IP: SERVER-1

the vsphere web client administration tool only supports registration of vcenter server version 5.0. For newer versions, the vcenter server system must be registered with the Lookup Service to allow the vSphere Web CLient to discover the system

Ik heb een forum gevonden http://communities.vmware.com/thread/343085
waarin hetzelfde probleem wordt omschreven. Van dit forum heb ik het volgende overgenomen

vSphere Web Client -> Administration -> Sign-On and Descovery -> Configuration + Add Identity Source
Ik heb een Identy Source toegevoegd en Test Connection geeft een positief resultaat.
Vervolgens op Add to Default domains geklikt en hij wordt toegevoegd, prioriteit als eerste ingesteld.
Nu valt mij op dat het "refresh cirkeltje"continue blijft draaien en wanneer ik uitlog en weer inlog dat staat het zojuiste toegevoegde domain er niet meer tussen. Wel de Identity Source.

Administration -> SSO Users and Groups --> TABBLAD : Groups --> __Administrators__
Hieraan heb ik alle domain admins toegevoegd.
Het inloggen op de Webclient lukt ook met de domain admins, maar via de vSphere Client nog steeds de
error : Cannot complete login due to an in incorrect user name or password.

Ik denk dat ik iets oversla, maar wat?