Toon posts:

Hoe moet ik partitiëren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, de nieuwe computer is binnen! :)

Ik heb alleen één probleempje, ik moet nu de HD partitiëren en dat heb ik nog nooit gedaan... :?

Dus zou iemand mij misschien kunnen zeggen hoe ik dat (met fdisk bijvoorbeeld) zou moeten doen?
Dat maakt me namelijk weer erg *D

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Maak een bootflopje op je oude pc
(via configuratiescherm/software/opstartdiskette maken ( of
(format a: /s en fdisk + format ff er bij gooien )
opstarten met flop, en in fdisk kun je dan met keuze 1/1 en vervolgens 1/2, en dan weer 1/2 je hele schijf vol partities gooien, na een reboot formateren, of dit aan je OS overlaten.

Fdisk wijst zichzelf eigenlijk wel. 1/2 is trouwens eerst keuze 1 en vervolgens in het submenu keuze 2

edit:
aanvulling/typo

Verwijderd

eigenlijk helemaal niet zo moeilijk hoor !!

je moet dus naar FDISK en dan krijg je een menutje waar je uit kan kiezen dan moet je dus een primaire partitie en extended partitie maken voor je harde schijf dus optie 1 = partitie maken eerst een primaire dos partitie maken daarna extended (* DUH *)

op je extended (uitgebreide) kan je de nieuwe stations maken en kan je ook kiezen hoeveel en hoe groot ze moeten zijn

als alles goed gaat moet je dan ff rebooten en formatteren en dan is alles okidoki

hoop dat het goed is (*is al zolang geleden*)

systeemkast.nl

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:51
... :? Een tweaker die niet kan partitioneren? Hmmmz... gewoon Partition Magic gebruiken... daarmee kan je vader of moeder het ook... :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 29 maart 2001 15:54 schreef HariZ het volgende:
... :? Een tweaker die niet kan partitioneren?
wel twijfelachtig ja :)