Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printvolgorde Brother DCP-7055 instellen

Pagina: 1
Acties:

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04:08
Beste Tweakers,

voor mijn studie moet ik een heleboel teksten uitprinten wat uiteraard heel veel papier kost.
Op de universiteit kan ik dubbelzijdig uitprinten (ik print dan 2x2 pagina's op 1 a4'tje. Dus bijv. pagina 1+2 op de voorkant van het blad en pagina 3+4 op de achterkant van het blad, dit scheelt me een hoop papierwerk)

Nou heb ik echter zelf een laserprinter gekocht (Brother DCP-7055) waarmee ik niet automatisch dubbelzijdig kan printen (ik moet dus het geprinte papier telkens weer opnieuw handmatig invoeren zodat ik dubbelzijdig kan printen)
Hiervoor bieden word&adobe reader gelukkig optie's (oneven en even pagina's afdrukken, waardoor alsnog 2 bladzijden op 1 a4 kunnen worden geprint, zonder erg omslachtig te doen) maar in mijn geval gaat dit echter niet op.
Ik moet echter eerst de pagina's 1-2, 5-6, 9-10 etc. afdrukken en deze dan vervolgens opnieuw bedrukken op de achterkant met de pagina's 3-4, 7-8, 11-12 etc. (ik moet de af te drukken pagina's dus allemaal handmatig invoeren in word/adobe reader wat erg omslachtig is)

Hebben jullie misschien een oplossing zodat mijn patroon (eerst de pagina's 1-2, 5-6, 9-10 etc.) automatisch kan worden toegepast op de printopdracht.

Met vriendelijke groet,

Jos

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Het dubbelzijdig afdrukken moet je dan via de printerdriver regelen als er niet vanzelf wordt aan wordt voldaan door de printer. Ik heb de handleiding gevonden van het apparaat maar gek genoeg wordt er totaal niet over de printerfunctie gesproken, dus exacte aanwijzingen kan ik je niet geven.

Na wat rond googlen begrijp ik dat je in de driver het dubbelzijdig afdrukken kan regelen bij dat apparaat, wat overigens heel raar zou zijn als het niet zo was want een dergelijke functie kan je al op hele oude printers terugvinden. Tis ook een beetje een 'gek' apparaat, want ze noemen het een multifunctional maar ze leunen toch vooral op het kopieer en fax werk als je de handleiding zo doorleest. Wat ook wel grappig is dat de scanner wél een duplex heeft? :F

Je stelt je document dus gewoon in zoals je dat wilt hebben in Word en/of Adobe, wel instellen dat je in principe een dubbelzijdig document wilt hebben etc. want dan weet de printer dat ook zeg maar. Dan klik je in het menu afdrukken vervolgens op 'eigenschappen' om de functies van de driver te openen en dan moet je daar ergens in de menuutjes/tabbladen de optie vinden voor dubbelzijdig afdrukken zodat de printer ook echt begrijpt dat je het papier dus wil omdraaien en niet de instellingen van het document negeert. Belangrijk is dat je dus niet zelf met de paginaprogrammering gaat rommelen, want dan krijg je gekke resultaten. En hou de orientatie van de pagina's goed in de gaten als je de stapel omdraait, anders staat de boel straks niet top-top... oftewel op de kop ten opzichte van elkaar.

[ Voor 41% gewijzigd door MicGlou op 08-10-2012 21:52 ]