Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:43
Beste,

Binnen aanzienbare tijd ontvangen wij 3 nieuwe iphones die moeten werken met exchange.
Op het werk hebben wij 3 computers die nu gezamenlijk in 1 agenda afspraken toevoegen.

Het is dus zo dat niemand een eigen agenda heeft maar dat in de gezamenlijke agenda gewoon de naam van de medewerker plus locatie en in de notities de opdracht gezet word. Soms worden hier ook herinneringen aan vast gemaakt.

Nu lijkt het mij zo dat wanneer er een persoon een herinnering aan zijn afspraak maakt deze herinnering dus op alle 3 de telefoons afgaat. Nu willen wij dit niet. Is het mogelijk dat ieder zijn eigen agenda heeft maar dat het toch gezamenlijk is?

In je iphone kan je als het goed is meerdere exchange accounts toevoegen (dus 3 agenda's en 1 mail) en deze kan je mooi over elkaar heen leggen zodat je op 1 scherm meerdere afspraken kunt zien. In outlook 2007 krijg je aparte vensters wat in mijn ogen het er niet overzichtelijker op maakt. De overlay modus vind ik ook niet ideaal.

Wat is nu de perfecte oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Over het iPhone verhaal kan ik niet oordelen, maar het is wel echt een hele boeren oplossing om met 3 man in 1 agenda te werken. Gewoon iedereen in zijn eigen agenda werken en de agenda onderling delen. Waarschijnlijk (hoewel ik het niet zeker weet) kan je dan die iphone wel vragen om die andere agenda's ook weer te geven.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Dus dit stel je voor:

Collega A -> iPhone A -> Agenda A,B,C + Mail A
Collega B -> iPhone B -> Agenda A,B,C + Mail B
Collega C -> iPhone C -> Agenda A,B,C + Mail C

Dit is een enorm ongewenste situatie, aangezien collega B en C door een enkel vinkje in hun iPhone aan te zetten volledige toegang hebben tot de mail van A.

Binnen Exchange kan je met publieke agenda's werken.
Een iPhone kan alleen geen publieke agenda's syncen, dus zul je binnen Exchange voor elke gebruiker een tweede persoonlijke agenda moeten maken en die laat je syncen met de publieke agenda.

Hier staat en en ander uitgelegd: http://www.codetwo.com/exchange-folder-sync/?sts=1887

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:43
Dat is inderdaad goed uitgeschreven. Dat de een de ander zijn mail kan lezen is geen probleem, het is allemaal puur zakelijk en moet zelf soms bij de 2 andere computers.

Maar je laatste alinea word me allemaal iets te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Oplossing:

3 medewerkers, 4 agenda's
  1. de medewerkers elk hun eigen mailbox met eigen agenda
  2. een extra mailbox met agenda
  3. De planner maakt gebruik van de extra mailbox met de gezamelijke agenda en plant hier de opdrachten in.
  4. Bij het maken van de afspraak/opdracht in de gezamelijke agenda wordt de medewerker uigenodigd (evt als vereiste genodigde) die de opdracht gaat uitvoeren. Deze ontvangt een kopie van de afspraak in zijn persoonlijke agenda en kan deze accepteren en eventueel een herinnering instellen.
  5. Alle medewerkers stellen hun eigen mail en agenda in op hun iphone.
Evt, stellen ze nog een extra account in op de iphone waarbij ze bijv. enkel leesrechten hebben op de gezamelijke mailbox/agenda. Op deze manier heeft iedereen zijn eigen agenda en mail en kunnen toch opdrachten worden uitgedeeld en bekeken via de gezamelijke agenda (op dit profiel in de iPhone worden herinneringen en notificaties uitgezet)

[ Voor 4% gewijzigd door akimosan op 12-10-2012 15:14 ]