VPN toelichting verzameling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 19:56
Hallo mensen,

Ik ben al een tijd niet meer bezig geweest met VPN tunnels en wil mij eens goed inlezen in wat tegenwoordig de way of doing it is. Nu brengt Google mij een heel eind maar bijna alle documentatie is toegespitst op Cisco. Nu is dat natuurlijk niet heel erg, maar ik merk dat het vaak technisch op specifieke Cisco dingen gaat.

Nu is de wiki weer niet uitgebreid genoeg dus dacht ik misschien hebben jullie nog mooie dingen in de bladwijzers staan. :)

En dan vooral over site to site VPN's.

Alvast bedankt :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Breid je zoekactie eens uit met SSL-VPN, Site2Site VPN, IP VPN.

Waar 'vroeger' veel een tunnel werd gerealiseerd met PPTP/L2TP is IPsec of SSL-VPN (point-point, multi-point to point en multi-point to multi-point) de meeste gebruikte techniek.

IPsec is een open standaard. SSL-VPN is veelal een implementatie van de leveranciers. Juniper, Cisco etc. hebben daar hun eigen implementatie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 19:56
Doe het nu inderdaad via IPsec site to site. Dit werkt gewoon goed. Maar ben inderdaad eens aan het kijken hoe het zit met SSL-VPN, al is dit geen site to site oplossing (?).

Neemt niet weg dat het een ideale oplossing is voor de toegang tot onze hosted omgeving :)

Inventaris - Koop mijn meuk!