[W7] Geen usb meer na msconfig wijziging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Frag
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-06 18:09
Hey allen,

Ik heb gisteren iets stoms gedaan :)

Ik was bezig met een opkuisactie op mijn pc. Schijf defragmenteren, virus scanner laten lopen, Ccleaner doorlopen etc.

In Ccleaner is er een optie om de opstart-modules te beheren. In al mijn ijverigheid heb ik er daar te veel verwijderd. Op het eerste zicht was er geen probleem en de pc werkte nog. Maar toen ik em gisterenavond moest opnieuw opstarten voor updates ging het fout. Tijdens het booten werkt mijn toetsenbord goed (ik kan in de bios geraken enzo), maar eens de pc windows 7 heeft opgestart heb ik geen toetsenbord of muis meer.

Mijn gok is dat de usb poorten niet meer werken doordat ik teveel uit die opstart-lijst heb gehaald :S

Gelukkig had ik remote mouse geinstalleerd een tijdje geleden, en kan ik dus met mijn ipad nog wel de pc bedienen dmv een muis en het virtuele toetsenbord in windows.

Ik heb dan een systeemherstel gedaan naar 6/10/2012, maar de usb poorten werken nog steeds niet.

Iemand enig idee wat ik kan doen om dit probleem op te lossen? De pc beschikt niet over een PS2 poort en ik heb ook geen cd-lezer erin. Ik heb wel daemontools en een windows 7 iso.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07 11:01
Je kan niet bij Apparaatbeheer/Device manager opnieuw laten scannen naar nieuwe hardware en zodoende de drivers weer te laten installeren?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Frag
Hmm, nog niet geprobeerd. Kan het niet zijn dat de drivers er nog wel zijn, maar niet automatisch meer opstarten?

Straks thuis eens kijken in apparaatbeheer.

Maar wat als daar geen 'unknown devices' staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-07 11:45
Wat heb je allemaal bij msconfig aangepast ? ook de services ?

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Frag
Ik heb het niet rechtstreeks in msconfig aangepast, maar via Ccleaner. Daar is er niet echt een onderscheid tussen de verschillende categorieën :S

Eerst heb ik alle items weggedaan waar ik zeker van was dat ze weg mochten. Maar daarna heb ik ook alle items verwijderd waar bij stond 'ingeschakeld: nee'. Waarschijnlijk was dat een stap te ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-07 11:45
Final Frag schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:40:
Ik heb het niet rechtstreeks in msconfig aangepast, maar via Ccleaner. Daar is er niet echt een onderscheid tussen de verschillende categorieën :S

Eerst heb ik alle items weggedaan waar ik zeker van was dat ze weg mochten. Maar daarna heb ik ook alle items verwijderd waar bij stond 'ingeschakeld: nee'. Waarschijnlijk was dat een stap te ver
Net even ccleaner geinstalleerd om ook even te kijken, kun je niet alles weer op enable zetten ?

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Frag
Ik vrees dat ik niet op 'uitschakelen' heb geklikt, maar op 'verwijderen'.

Ik kan het hier op het werk niet nakijken, maar ik zal straks eens zien of het effectief weg is of gewoon op inactief staat.

Even ter duidelijkheid, ik heb dus de items niet op 'ingeschakeld: nee' gezet, maar de items die op die status stonden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Frag
Via apparaatbeheer de usb controller verwijderen en weer laten zoeken naar nieuwe hardware werkte. Dank u wel allemaal!
Pagina: 1