FTP client met 2 externe locaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:12
Bestaat er een FTP client met 2 externe sites?
Ik wil graag met FTP direct vanaf mn NAS naar m'n website FTP-en.

Ik gebruik nu filezilla, links lokaal, rechts extern.
Ik wil dus links extern (NAS), rechts extern (website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ja, via een variant van FTP. Het moet wel ook serverside mogelijk worden gemaakt: Wikipedia: File eXchange Protocol

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:12
Ik lees dat beide servers het FXP wel moeten ondersteunen of in ieder geval dat het FXP enabled moet staan.
Ik ga op onderzoek uit, bedankt voor de input! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je kunt je shares op je NAS toch benaderen ? Dan is het net zoals een local disk.
Dus links \\nas en rechts \\extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04:18
KillerAce_NL schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:45:
Je kunt je shares op je NAS toch benaderen ? Dan is het net zoals een local disk.
Dus links \\nas en rechts \\extern
Kan wel maar dan doet volgens mij de computer waar je dat vanaf doet al het rekenwerk (excuse me if im wrong), en de TS wil dus de nas het rekenwerk laten doen, zonder tussenkomst van een derde pc.

Tenminste.. dat denk ik =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Ijstheefles schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:49:
[...]
Kan wel maar dan doet volgens mij de computer waar je dat vanaf doet al het rekenwerk (excuse me if im wrong), en de TS wil dus de nas het rekenwerk laten doen, zonder tussenkomst van een derde pc.
Welk rekenwerk? FTP stuurt gewoon platte bytes over de lijn, daar komt niet veel rekenwerk bij kijken.

Misschien wil TS vermijden de data meerdere malen over de lijn te trekken, namelijk NAS->PC, gevolgd door PC->Webserver, of wil hij geen tussentijdse opslag op de PC.

Dat kan alleen als NAS en Webserver elkaar kunnen "zien", ofwel je moet een tcp-connectie kunnen maken van de ene naar de andere. Daarvoor zul je toch echt moeten inloggen op de NAS, daar het file-transportprogramma starten en daarmee de connectie openen naar de Webserver.

Waarschijnlijk zal dat geen snelheidswinst opleveren: de overdrachtssnelheid wordt bepaald door het langzaamste kanaal; ik neem aan dat dat de adsl- of kabelverbinding van de router thuis naar de webserver zal zijn, en zowel vanaf de NAS als vanaf de PC zul je daar doorheen moeten.

Ofwel: als je niet zo thuis bent op de (Linux) command-line prompt van de NAS, is de oplossing van KillerAce_NL het eenvoudigst.

Als je de ftp command-line gebruikt, heb je misschien wat aan het ftp-commando proxy.

[ Voor 8% gewijzigd door sam.vimes op 08-10-2012 14:57 . Reden: ftp proxy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

sam.vimes schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:17:
Dat kan alleen als NAS en Webserver elkaar kunnen "zien", ofwel je moet een tcp-connectie kunnen maken van de ene naar de andere.

Daarvoor zul je toch echt moeten inloggen op de NAS, daar het file-transportprogramma starten en daarmee de connectie openen naar de Webserver.
Of zul je mijn reactie lezen ;) En inderdaad: het is de kleinste bandbreedte die telt. Dat zal vaak toch de thuisverbinding zijn, die ook nog eens wordt gedeeld door twee ('pakketje opvragen, ack, pakketje doorsturen, ack, volgend pakketje' ipv 'pakketje opvragen, ack, volgend pakketje').

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

F_J_K schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:42:
[...]

Of zul je mijn reactie lezen ;) En inderdaad: het is de kleinste bandbreedte die telt. Dat zal vaak toch de thuisverbinding zijn, die ook nog eens wordt gedeeld door twee ('pakketje opvragen, ack, pakketje doorsturen, ack, volgend pakketje' ipv 'pakketje opvragen, ack, volgend pakketje').
Jouw reactie is heel leuk, maar ik ken geen NAS die zelf een ftp client draait, laat staan 1 met fxp.
Je hebt altijd die pc in het midden nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30
KillerAce_NL schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 07:28:
[...]

Jouw reactie is heel leuk, maar ik ken geen NAS die zelf een ftp client draait, laat staan 1 met fxp.
Je hebt altijd die pc in het midden nodig.
QNAP/Synology kunnen dit zelf. FXP dan weer niet out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ah kijk, de high end's dus wel. weer wat geleerd (heb zelf el-cheapo) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04:18
sam.vimes schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:17:
[...]

Welk rekenwerk? FTP stuurt gewoon platte bytes over de lijn, daar komt niet veel rekenwerk bij kijken.

Misschien wil TS vermijden de data meerdere malen over de lijn te trekken, namelijk NAS->PC, gevolgd door PC->Webserver, of wil hij geen tussentijdse opslag op de PC.
Excuus, verkeerde verwoording, met rekenwerk bedoelde ik inderdaad de middenman weghalen uit die driehoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuupje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 23:47
Ik gebruik zelf het programma FlashFXP. Zoals de naam al aangeeft, support deze client Server <-> Server transfers.

Helaas geen freeware, license kost 30 dollar, al is deze dan weer wel lifetime.

http://www.flashfxp.com
Pagina: 1