Splitser line out geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021
Ik zou graag iets knutselen om te kunnen switchen tussen geluid over mijn pc boxjes (games) en geluid over mijn stereo (mp3) vanaf mijn geluidkaart (kleine stereo jack). ik neem aan dat je er wel een simpel schakelaartje voor kunt maken. Maareh, stereodraad heeft twee draadjes + ik weet eigenlijk weinig van elektronica, dus kan iemand zo even een route voor mijn soldeerbout uitstippelen? Zijn er schakelaars die dus 2 draadjes in naar 2x2 draadjes out kunnen switchen.

mhh, dit klinkt niet echt professioneel he, maar jullie snappen denk ik wel de bedoeling:)

Verwijderd

Als je dat soort knutselen leuk vind moet je het doen. Je kan ook een kant-en-klare kopen bij Conrad.

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021
he dat is ook een optie!
Maareh hoe heet zo'n apparaat dan? Kan het niet echt met de search van Conrad vinden...ben wel benieuwd hoe duur zo'n unit is.

Verwijderd

Ik heb thuis een gids van Conrad waarin ik hem volgens mij heb gezien, als straks nog niemand het al heeft verteld post ik het hier wel ff hoe die heet, wat ie kost ed. :)

Verwijderd

Heeft je geluidskaart niet 2 uitgangen (1 voor speakers en 1 voor stereo)?

Anders kun je voor nog geen 5 piek een JACK-SPLITTER kopen bij elke electronica winkel.

Die gaat op je speaker uitgang en daar kun je 2 jacks (zo'n koptelefoonaansluiting) op aansluiten. Die gebruik ik om zowel m'n speaker als headset op 1 uitgang aan te sluiten. Ik heb de andere uitgang namelijk op mn stereo aangesloten. ;)