draadloze muis vertraagd bij lees/schrijfactie usb3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midyatmaster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-07 14:20
Ik heb het volgende probleem met mijn pc. Heb op internet naar een oplossing gezocht, maar kon niets vinden.

Ik heb een GA-X58A-UD3R (v1) MoBo, met een i7 930 CPU. Ik ben onlangs bezig geweest met USB 3.0 uitbreiding voor mijn pc (ik heb 4 aansluitingen, 2 poorten op mijn pc-behuizing zelf en 2 via een 5,25 inch interne-cardreader). Ik heb 2 van deze poorten aangesloten de usb poorten van mijn MoBo (via een verloopstuk om gezet van usb3 header in een gewone usb connector en via een doorvoer achter op mijn pc-behuizing aangesloten op de usb3 poorten achter op mijn MoBo) en twee poorten via een interne connector op een PCI-USB kaart van Silverstone (EC01-P).

Verder heb ik een MX5500 draadloze (BT) toetsenbord/muis combinatie aangesloten op een usb 2.0-poort achter op mijn MoBo.

Het probleem wat ik heb is als ik mijn usb-stick (SanDisk 64Gb Extreme USB 3.0 Flash Drive) aansluit op één van de 4 usb 3.0 poorten. als ik vervolgens een lees of schrijf acties doe, dan ontstaat er een geweldige vertraging bij mijn muis (cursor). de lees/schirijft actie gaat wel op een hoge snelheid (dvd-iso met +/- 180MB/s). als ik de usb-stick op een USB2.0 aansluit, dan is er geen probleem. Ik heb gekeken naar driver/bios-updates, maar niets gevonden.

Ik weet verder niet waar ik het in moet zoeken. Ik heb de stick niet op een andere pc met usb 3 geprobeerd (niet 1 2 3 één voorhanden), maar de performance op mijn pc zijn goed, ik vraag me dan af in hoeverre het dan aan de stick zou liggen. daarbij had ik hiervoor een andere usb 3 stick, daarbij had ik hetzelfde probleem. kort nadat ik die stick gebruikt had op mijn usb3 poort, had hij de geest gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edek
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-03 22:21
Volgens mij raakt de controller overbelast en geeft het voorrang aan de USB stick. Doe de stick in 3.0, want daar heeft hij profijt van en de muis waarschijnlijk niet, dus die in de 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midyatmaster
Dank voor je reactie.

Ik had de BT ontvanger van de MX5500 al in een usb2.0 poort zitten. Dit is al een aparte controller, de USB 2.0 wordt door de chipset verzorgd, de USB 3.0 op mijn MoBo is een NEC D720200F1. Daarnaast heb ik nog een PCI-USB 3.0 controller card (Silverstone EC01-P) met 1 header connector. Dus de USB 2.0 en USB 3.0 zijn geschieden.

Dat maakt het probleem daarmee vager. Het probleem treed daarbij ook op beide USB 3.0 controllers (Modo en PCI card), dus in welke USB 3.0 poort ik mijn usb-stick in stop, de "lag" van mijn muis blijft optreden.

[ Voor 8% gewijzigd door midyatmaster op 09-10-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midyatmaster
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb.

http://www.usb.org/developers/whitepapers/327216.pdf

Ik ga vandaag checken of het aansluiten van de ontvangen via een USB verleng kabel en deze op een andere plek te plaatsen soelaas biedt.