• Maverick24
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-02 13:42
Goedemorgen Tweakers,

Ik zit met een probleempje, mijn computer wil niet booten. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Zo heb ik alle powerplugs al losgehad (8/24pin en 2x 6pin PCI-e voor GPU) Dit maakte geen verschil. Ook heb ik geprobeerd maar met een RAM latje te draaien, daardoor brandde er een rood ledje op het moederbord. Dit heb ik uiteraard opgezocht in de users manual en dit zou de Boot_Device_LED moeten zijn. Verdere definitie kan ik niet vinden maar ik ga er van uit dat het aan het RAM ligt aangezien het na verandering in de configuratie van mijn RAM het LED'je ging branden. Intussen heb ik ook nog een andere RAM module geprobeerd in hetzelfde slot, maar dit maakt geen verschil.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Specs:
i7 2600k
ASUS Maximus Extreme-Z
8GB Mushkin 2133MHz (Redline Ridgeback)
Daarnaast ook nog een simpel 1GB DDR3 1333MHz Kingston latje gebruikt
nVidia Point of View GTX 680
1000W High Power PSU
Crucial m4 128GB + 3x 1TB HHD's

Gr. Reinoud

• TrustNobody
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-12-2025
Probeer eens de instellingen terug te zetten d.m.v bios reset

• Harjo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-01 13:29
Heb je al een bios reset gedaan ?

Highflow Coolermaster

• Maverick24
Jep bijde al geprobeerd. Zowel aan de achterkant als met de BIOS switch jumper op het moederbord. Tevens is nu het LED'je van de BIOS reset knop uit. Deze brand normaal altijd als er stroom op de computer staat.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Gaat de PC nu niet aan, of wil hij niet booten? Als hij niet aan wil is het dikke kans op een voeding, al eens kortsluiting gemaakt tussen de PS_ON pin (14e pin) en een willekeurige aarde-pin van je moederbord?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Maverick24
Hij gaat niet aan. Al brandde er voorheen wel de reguliere LED's na het rommelen met het RAM brand er nu nog maar 1 LED; de Boot_Device_LED

Met die pins bedoel je de connector pins van je case normaal? Denk dat het daar niet aan ligt aangezien ik de PC ook niet kan laten opstarten door de knop direct op het moederbord. Kan het wellicht proberen.

[ Voor 84% gewijzigd door Maverick24 op 08-10-2012 11:47 ]

• xboxlivejunk
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-03-2025

xboxlivejunk

... geweest

Staat je RAM in de compatabilitylijst op de ASUS site? Mijn ASUS mobo heeft een MemOK! switch, misschien dat (als jouw mobo dat ook heeft) je dat ook eens kunt proberen?
Coolreinoudnl schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:48:
Het Mushkin memory heeft voorheen altijd gewerkt, al staat het niet officieel in de compatabilitylijst van ASUS. De Kingston module staat er wel in en met deze heb ik precies het zelfde.
En de MemOK! switch?

[ Voor 49% gewijzigd door xboxlivejunk op 08-10-2012 11:51 ]

• Maverick24
Het Mushkin memory heeft voorheen altijd gewerkt, al staat het niet officieel in de compatabilitylijst van ASUS. De Kingston module staat er wel in en met deze heb ik precies het zelfde.

Na het indrukken van de MemOK switch gebeurt er eigenlijk niks. de LED waarover ik eerder al sprak blijft branden. Verder geen andere effecten.

[ Voor 28% gewijzigd door Maverick24 op 08-10-2012 11:55 ]

• LiquidT_NL
Coolreinoudnl schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:42:
Hij gaat niet aan. Al brandde er voorheen wel de reguliere LED's na het rommelen met het RAM brand er nu nog maar 1 LED; de Boot_Device_LED

Met die pins bedoel je de connector pins van je case normaal? Denk dat het daar niet aan ligt aangezien ik de PC ook niet kan laten opstarten door de knop direct op het moederbord. Kan het wellicht proberen.
Het is niet handig ALLES af te koppelen van de PSU. Laat er nog een optische drive aanhangen, trek de rest los en hotwire die shit! Als hij dan nog niets doet is het hoogstwaarschijnlijk de voeding (of die optische drive, dus nogmaals even proberen met een ander apparaat als een harde schijf).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Maverick24
Ik ga even m'n paperclips derbij pakken :)

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02-2025
hmmm, de racties van CoolReinoudNl waren snel, maar nu hij met paperclipcs zijn 1KW voeding aan het testen is duurt het langer. Ik hoop dat alles goed gaat daar :P

Heb je ondertussen de oude RAM weer teruggeplaatst btw?

I-racing Profile

• Maverick24
Het duurde even. PSU met hotwire proberen aan te krijgen maar zonder succes. Hierna opzoek gegaan naar een testvoeding. Met deze testvoeding starte de PC in een keer op. Conclusie: Kapotte PSU. Oude RAM ook teruggeplaatst maar ook dit is geen probleem voor de andere voeding. Helaas geen garantie dus dit maal maar voor een kwalitatief wat betere voeding gaan zoals een Nexus of Corsair.

Iedereen bedankt voor jullie hulp!

• LiquidT_NL
Coolreinoudnl schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:48:
Helaas geen garantie dus dit maal maar voor een kwalitatief wat betere voeding gaan zoals een Nexus of Corsair.
Tip voor voortaan: nooit besparen op de PSU. Naast het feit dat dit regelmatig kapot kan gaan, is met goedkope PSUs het risico dat als dat ding overlijdt, hij een deel van het systeem mee de dood in trekt :P

• Maverick24
Niet alleen dat. Achteraf dacht ik dat we afgelopen week kortsluiting oid in de magnetron hadden. Hierdoor is de aardlek er verschillende keren eruit geklapt, ondertussen stond de computer gewoon aan. Ik denk dat geen enkele voeding dat leuk vind..

[ Voor 7% gewijzigd door Maverick24 op 08-10-2012 16:14 ]

• LiquidT_NL
Coolreinoudnl schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:13:
Niet alleen dat. Achteraf dacht ik dat we afgelopen week kortsluiting oid in de magnetron hadden. Hierdoor is de aardlek er verschillende keren eruit geklapt, ondertussen stond de computer gewoon aan. Ik denk dat geen enkele voeding dat leuk vind..
Wij hebben bij mijn ouders echt een tijdje extreem veel problemen gehad met de aardlek, in een jaar meer dan 100 keer uitklappen. Mijn Zalman heeft nooit geprotesteerd :)

• Maverick24
Dan heb ik misschien gewoon pech. Als ik op internet kijk zijn de reviews van deze voeding best aardig. Kan natuurlijk altijd dat ik een brak exemplaar heb. Hij is in iedergeval echt kapot en er moet gewoon een nieuwe voor komen. Simple as that :p

• LiquidT_NL
Coolreinoudnl schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:21:
Dan heb ik misschien gewoon pech. Als ik op internet kijk zijn de reviews van deze voeding best aardig. Kan natuurlijk altijd dat ik een brak exemplaar heb. Hij is in iedergeval echt kapot en er moet gewoon een nieuwe voor komen. Simple as that :p
Dat kan ik niet na gaan. Ik lees "high power 1000 Watt PSU", dus ik ging uit van merkloos :+ En tja, alles wat zaken als "high power" gebruikt, is vaak helemaal niet zo high power :P

• Maverick24
Het gaat om deze PSU. Website ziet er inderdaad amateuristisch uit :+ Maar hij komt nog best goed uit de reviews. Ga waarschijnlijk nu voor een 1100W Nexus PSU.
Pagina: 1