Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop waarop ik, als ik bij vrienden ben, lekker op kan gamen.
Hun hebben een gt540m en een gt630m en het ziet er allemaal prima uit, echter ben ik bang dat het verschil tussen i3 en i5 groot is.

Ik zat te denken aan de: pricewatch: Acer Aspire 5755G-52456G50Mn
of de: pricewatch: Acer ASV3 571G-53216G50Makk

Hoewel de 2e goedkoper en beter is, lijkt de keus mij duidelijk.

Rond de 600 euro is een richtprijs en daar blijf ik het liefst dicht bij in de buurt, of onder.

Minimaal 630m, liefst een 650m, 640m mag ook.

Jullie aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miyazakiman
  • Laatst online: 08-05 18:18
Ben al beetje voor je aan het kijken wat er te vinden is.

Goedkoopste zover met gforce650 is ong 700 euro.

Maar ik vroeg me nog af wat voor soort scherm je wilt 15inch 17inch?

En evt welke games wil je erop gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Dell Inspiron 15R SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Kan ik niet met prijs vinden, echter wel leuke specs.

Ik zoek een 15 inch.

Mijn broer raad deze aan: pricewatch: HP ProBook 4540s (B6M85EA)

Vanwege de superieure bouwkwaliteit, het enige verschil met de acer is dat de videokaart een stukje zwakker is dan de 640m, maar volgens hem nogsteeds goed kan gamen.

Is het volgens jullie het prijs verschil waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:40
Er zijn verschillende kortingsbonnen voor de Dell laptop, uiteindelijk krijg je dan een prijs van ongeveer 660 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:23

Quad

Doof

venneke schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:16:
Er zijn verschillende kortingsbonnen voor de Dell laptop, uiteindelijk krijg je dan een prijs van ongeveer 660 euro.
Is ook de beste keuze die je kan maken dezer dagen vind ik voor dat budget.
Goed het is €60 erboven, maar je krijgt wel meer laptop voor als een *kuch* Acer *kuch*.

Edit: Als je bereid bent om het geld voor deze pricewatch: HP ProBook 4540s (B6M85EA) uit te geven, heb je voor hetzelfde geld de Inspiron 15R SE van €849,- minus kortingsbonnen/shopkorting etc (klik).

[ Voor 38% gewijzigd door Quad op 08-10-2012 14:23 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:47
Quad schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:20:
[...]

Is ook de beste keuze die je kan maken dezer dagen vind ik voor dat budget.
Goed het is €60 erboven, maar je krijgt wel meer laptop voor als een *kuch* Acer *kuch*.

Edit: Als je bereid bent om het geld voor deze pricewatch: HP ProBook 4540s (B6M85EA) uit te geven, heb je voor hetzelfde geld de Inspiron 15R SE van €849,- minus kortingsbonnen/shopkorting etc (klik).
Ik heb ook ooit een acer gehad, voor mij nooit weer 1. Op dit moment een HP 8510w, die al 4 jaar trouw zijn dienst doet O+ Neem iig geen acer is mijn advies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Ik vind de ProBook's uiterlijk ook erg mooi en het ziet er erg goed uit, iets wat ik bij de Dell minder heb, ik vind de Inspirons niet zo erg mooi, en dat is voor mij ook wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Ik heb wel goede ervaringen met Acer, Aspire timeline, goed, goedkoop en een lange batterijduur.
Dit als tegenwicht voor de veelal negatieve mening die velen t.a.v. Acer hebben, vaak zonder persoonlijke ervaring.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 14:26

NeHoX

Gamer + PV

Al gekeken naar BTO Laptops?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
sorcees schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:50:
Ik heb wel goede ervaringen met Acer, Aspire timeline, goed, goedkoop en een lange batterijduur.
Dit als tegenwicht voor de veelal negatieve mening die velen t.a.v. Acer hebben, vaak zonder persoonlijke ervaring.
Persoonlijke ervaringen zeggen net zo weinig, tenzij je misschien met tientallen exemplaren hebt gewerkt. Ik hoor wel veel problemen over Acer, ook bij mensen in mijn directe omgeving, en ja ook een paar die geen enkel probleem hebben. Echter is het feit dat Acer maar 1 jaar garantie geeft voor mij al signaal hoeveel vertrouwen ze hebben in hun eigen product.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Al naar gekeken ja :)
Weten jullie van andere merken met zo'n soort design als de ProBook?
[geen mac]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

akatsui schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:50:
Ik vind de ProBook's uiterlijk ook erg mooi en het ziet er erg goed uit, iets wat ik bij de Dell minder heb, ik vind de Inspirons niet zo erg mooi, en dat is voor mij ook wel belangrijk.
Mja ik wil wel graag racen op een circuit maar dan wel met een Toyota Prius want die vind ik mooier als de ferrari.

Ik snap je ook wel, maar de Dell is stukken sneller dan de HP en is ook wel een degelijk systeem.
Wil je iets ala uiterlijk macbook, moet je bij de Asus N56 series kijken, alleen die zijn duurder.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Quad schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:12:
[...]

Mja ik wil wel graag racen op een circuit maar dan wel met een Toyota Prius want die vind ik mooier als de ferrari.

Ik snap je ook wel, maar de Dell is stukken sneller dan de HP en is ook wel een degelijk systeem.
Wil je iets ala uiterlijk macbook, moet je bij de Asus N56 series kijken, alleen die zijn duurder.
Ik snap het, ik ben een zeikerd wat dat betreft maar ik vind die strakke aluminium looks heel cool, en idd, een aantal Asus N laptops zijn ook zo.
Dan ga ik wikken en wegen tussen n56 en Probook, kijken welke deal ik het beste kan pakken. [Hoewel je voor die inspiron meer bang for buck krijgt, wil ik toch echt iets zoals bovenstaand, dat oogt heel anders. :)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
akatsui schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:20:
[...]

Ik snap het, ik ben een zeikerd wat dat betreft maar ik vind die strakke aluminium looks heel cool, en idd, een aantal Asus N laptops zijn ook zo.
Dan ga ik wikken en wegen tussen n56 en Probook, kijken welke deal ik het beste kan pakken. [Hoewel je voor die inspiron meer bang for buck krijgt, wil ik toch echt iets zoals bovenstaand, dat oogt heel anders. :)]
De pricewatch: Asus N56VZ-S4035V-NL heeft een resolutie van 1920*1080, de HP die een resolutie heeft van 1366*768.
Op de Asus is best goed te gamen, zo kan ik Saints Row The Third (medium, 1080p), GTA IV (medium, 1080p), Just Cause 2 (high, 1080p), Borderlands (very high, 1080p), Assasin's Creed Brotherhood (very high, 1080p), Sleeping Dogs (low, 1080p) allemaal op minimaal 30FPS spelen.

Als je eenmaal met een notebook hebt gewerkt met een 1080p scherm wil je nooit meer terug naar 1366*768 in ieder geval ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

akatsui schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:20:
[...]

Natuurlijk, als de een zwart een mooie kleur vind is dat niet perse voor de andere zo. Ik raad je aan om dan een iets specifieker pakket dan te gaan samenstellen, want bijvoorbeeld FullHD scherm is echt zo veel beter werken als 1366*768.

Ik heb zelf een laptop met dat laatste, maar werk voornamelijk achter mijn monitor wat een FullHD resolutie heeft omdat je er meer op kwijt kan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Mijn budget ligt rond 700~800 euro want ik wil er nog een SSD bij doen.
Dus jullie raden zeer sterk een Full-HD scherm aan...
maar wordt dat niet erg duur met grafische kracht die minstens gelijkstaat aan de 630m/7670m?
[Ja ik weet dat de probook een mindere kaart heeft, maar hij's zo cool XD]

Ik zag ook de pricewatch: Asus K75VM-TY096V
Echter, heeft die een 1600x900 scherm.
Het maakt verder niet uit of het een 15,6 of 17,3 inch scherm is, ik vind beide best, hoewel ik de Asus hierboven wel wat minder mooi vind, maar het gaat uiteindelijk ook om prestatie.
Dus ik zoek een laptop met full-hd, goede koeling, goede bouwkwaliteit met een aluminium finish.

EDIT:
pricewatch: Asus N76 Series N76VM-V2G-T5113V
Dat is zo'n beetje precies wat ik zoek, niet?
Op het full-hd scherm na, maar het is wel 1600x900 ook vrij groot.

[ Voor 15% gewijzigd door akatsui op 09-10-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

akatsui schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:18:
Mijn budget ligt rond 700~800 euro want ik wil er nog een SSD bij doen.
Dus jullie raden zeer sterk een Full-HD scherm aan...
maar wordt dat niet erg duur met grafische kracht die minstens gelijkstaat aan de 630m/7670m?
[Ja ik weet dat de probook een mindere kaart heeft, maar hij's zo cool XD]

Ik zag ook de pricewatch: Asus K75VM-TY096V
Echter, heeft die een 1600x900 scherm.
Het maakt verder niet uit of het een 15,6 of 17,3 inch scherm is, ik vind beide best, hoewel ik de Asus hierboven wel wat minder mooi vind, maar het gaat uiteindelijk ook om prestatie.
Dus ik zoek een laptop met full-hd, goede koeling, goede bouwkwaliteit met een aluminium finish.

EDIT:
Dat is zo'n beetje precies wat ik zoek, niet?
Op het full-hd scherm na, maar het is wel 1600x900 ook vrij groot.
Je spreekt jezelf een beetje heel erg tegen vindt je niet?
Een GT630 is een rebrand van de GT540m dat ten eerste.

Je geeft bij de Asus K75 aan dat hij een 16600*900 scherm heeft, oke dat kan (geen fullHD btw). Heeft een totaal ander uiterlijk als de HP en de N76/N56.
Vervolgens zeg je; "Dus ik zoek een laptop met full-hd, goede koeling, goede bouwkwaliteit met een aluminium finish."
Je zoekt een laptop uit wat niet een fullHD scherm heeft, maar later geef je aan dat je dat wél zoekt?

De N76 dan, die past prima bij je wensen, alleen een i5 tegen over de i7 in de K75 én geen fullHD scherm.

Ik blijf erbij, als je budget dus omhoog gooit (wat je nu gedaan hebt) kijk dan naar de Dell Inspiron 17R SE (ipv 15R SE), met korting, shopkorting en EPP krijg je echt een schitterende laptop die er goed uit ziet (vind ik dan) voor weinig geld deze laptop verslaat alle laptops wat jij hebt voorgedragen.
Nee, want de Inspiron 17R SE heeft een GT650m, welke nog sneller is dus.

Als je een laptop wilt wat op een macbook lijkt, koop dan gewoon een macbook is mijn advies.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Quad schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:09:
[...]

Je spreekt jezelf een beetje heel erg tegen vindt je niet?
Een GT630 is een rebrand van de GT540m dat ten eerste.
Dat geeft niet, want het heeft wel dezelfde prestaties.
Je geeft bij de Asus K75 aan dat hij een 16600*900 scherm heeft, oke dat kan (geen fullHD btw). Heeft een totaal ander uiterlijk als de HP en de N76/N56.
Vervolgens zeg je; "Dus ik zoek een laptop met full-hd, goede koeling, goede bouwkwaliteit met een aluminium finish."
Je zoekt een laptop uit wat niet een fullHD scherm heeft, maar later geef je aan dat je dat wél zoekt?
Jullie raden Full-HD aan, maar ik denk dat 1600x900 ook voldoet. Verder lijkt hij inderdaad niet op wat ik eigenlijk wil, maar in diezelfde looks is er, of ik moet er naast hebben gekeken, niets vergelijkbaar, of het is minder, of het is duurder.
De N76 dan, die past prima bij je wensen, alleen een i5 tegen over de i7 in de K75 én geen fullHD scherm.
i5 tegenover i7 maakt mij helemaal niet uit, het is niet voor hardcore gaming of zware toepassingen. :)
Ik blijf erbij, als je budget dus omhoog gooit (wat je nu gedaan hebt) kijk dan naar de Dell Inspiron 17R SE (ipv 15R SE), met korting, shopkorting en EPP krijg je echt een schitterende laptop die er goed uit ziet (vind ik dan) voor weinig geld deze laptop verslaat alle laptops wat jij hebt voorgedragen.
Nee, want de Inspiron 17R SE heeft een GT650m, welke nog sneller is dus.
De Inspiron 17R/15R SE is inderdaad erg gunstig kwa prijs, maar ziet er erg anders uit, dat was het punt.
Als je een laptop wilt wat op een macbook lijkt, koop dan gewoon een macbook is mijn advies.
De prijzen daarvan zijn erg over the top en ik ben geen fan van iOS. :D

Conclusie dus ver:
Hoeft niet perse maar zou fijn zijn: Full-HD
Inspiron 15R SE heeft de meest aanlokkelijke specs en prijs.
Probook/Asus N56 zijn het mooist
Asus K76 is ook erg gunstig, en best mooi.

Ik heb ervaring met Asus en HP, echter niet met Dell.
Hoe is hun bouwkwaliteit en koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Iets boven budget, binnenkort bij de Aldi: http://www.aldi.nl/aldi_v...g_1710_48_5_338_3766.html
GT650M, i5-3210M, USB 3.....€699,00
er staat HD, maar is HD-ready. Verder 3 jaar garantie...

Momenteel tik ik op een Dell Inspiron 6400 uit 2006. Ben ook aan het kijken naar een opvolger en neig toch ook naar de 15R SE. Dus weer een Dell ;)

[ Voor 57% gewijzigd door iglo op 09-10-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
iglo schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:34:
Iets boven budget, binnenkort bij de Aldi: http://www.aldi.nl/aldi_v...g_1710_48_5_338_3766.html
GT650M, i5-3210M, USB 3.....€699,00
Volgensmij heeft de op al meerdere malen aangegeven dat hij een aluminium laptop wilt? En een FHD resolutie?

Ik blijf erbij dat je voor de Asus moet gaan, ik heb in mijn omgeving meerdere mensen gezien met een Dell, waar of het scherm echt bagger was (niet de resolutie, maar de kleuren en kijkhoeken) of dat de laptop binnen een jaar al gerepareerd moest worden (en dat is vaak niet gratis bij Dell).

En dan nog even een onderzoek uit 2009:
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/652/laptopreliablemostbestr.jpg

En een onderzoek uit 2011: http://www.pcworld.com/ar...html#tk.nl_wbx_h_topstory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

iglo schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:34:
GT650M, i5-3210M, USB 3.....
Ik heb zelf zo'n soort Medion, is puur plastic (nam ik voor lief). Geven wel veel prestatie dat wel.
In dit geval is zelfs de Dell een betere keuze.

De Dell heeft een degelijke bouwkwaliteit, ik heb er een in handen gehad en kort mogen gebruiken, ze presteren echt prima. Geen plastic maar kunstof afwerking met honingraat ziet er mooi uit.

Ik snap dat uiterlijk best mee telt, maar als ik een nieuwe ga kopen is het uiterlijk wel het laatste waar ik aan denk. Ik (persoonlijk) wil het meeste prestatie voor mijn geld en op dit moment komt daar de Inspiron 17R SE het meest in de buurt, echter koop ik volgend jaar weer een nieuwe wanneer de garantie van mijn Medion is afgelopen.

Je bent geen hardcore gamer, dus zal je de laptop ook niet maximaal gebruiken en hoef je ook niet druk te maken of de laptop wel voldoende koelt is mijn mening.

Opties:
pricewatch: Asus N55 Series N55SF-S1300V
+ FullHD
+ GT555m (vergelijkbaar met de GT650m)
+ Degelijk
- voorloper van de N56
- 4GB DDR3
- Sandy Bridge i7
- Prijs

pricewatch: HP Pavilion dv7 6c20ed
+ FullHD
+ Prijs is vanaf €750,-
- HD7470 (zelfde segment als de GT540m, ene keer sneller andere keer iets langzamer) trager dus.
- Sandy Bridge i5

pricewatch: HP Pavilion dv6 7002ED (B1N39EA)
+ FullHD
+ Ivy Bridge
+ Aluminium afwerking
- 4GB

(OverzichtFullHD Asus & HP's)

Timons106 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:49:
[...]

Volgensmij heeft de op al meerdere malen aangegeven dat hij een aluminium laptop wilt? En een FHD resolutie?

Ik blijf erbij dat je voor de Asus moet gaan, ik heb in mijn omgeving meerdere mensen gezien met een Dell, waar of het scherm echt bagger was (niet de resolutie, maar de kleuren en kijkhoeken) of dat de laptop binnen een jaar al gerepareerd moest worden (en dat is vaak niet gratis bij Dell).

En dan nog even een onderzoek uit 2009:
[afbeelding]

En een onderzoek uit 2011: http://www.pcworld.com/ar...html#tk.nl_wbx_h_topstory
Het overzicht van uit 2009 kan je niet meer serieus nemen. De laptops van nu zijn ruim na die dato geïntroduceerd. De Inspirons en Asus zijn ook allemaal geïntroduceerd na het onderzoek uit 2011. Sterker nog, ik heb een gevoel bij een dergelijke titel gelijk al dat het Apple fanboys zijn. (no offence btw).

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 09-10-2012 17:03 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:58
- HD7470 (zelfde segment als de GT540m, ene keer sneller andere keer iets langzamer)
HD7470 is wel een heel stuk zwakker dan een GT540 hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

nooberke schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:58:
[...]

HD7470 is wel een heel stuk zwakker dan een GT540 hoor!
Je hebt gelijk, http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Plek 139 voor de GT540m en plek 213 voor de HD7470. de cijfers die de tweede haalt is inderdaad minder.

[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 09-10-2012 17:02 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Dusver mijn dank aan jullie allen!

Het wordt nu een keus tussen de;
pricewatch: Asus N56VM-S3088V
pricewatch: HP ProBook 4540s (B6M85EA)
pricewatch: HP Pavilion dv6 7002ED (B1N39EA)

Welke zouden jullie kiezen uit deze 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dan zou ik gaan voor de DV6.
Ivy Bridge i5, FullHD scherm, 15,6".

Deze is in mijn optiek kwa specificaties de beste. De 4GB kan je simpel uitbreiden plus je kan de HDD vervangen door een SSD en die HDD in een caddy plaatsen voor de Optical Drive. Of in een externe behuizing.
De N76 heeft van zichzelf al plek voor een tweede schijf.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-06 01:14
+1 voor mij voor de DV6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Waarom de DV6 als je voor €130 minder de inspiron hebt met betere specs? En de aanbiedingen zijn op moment van spreken nog relatief ongunstig ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 18:51:
Waarom de DV6 als je voor €130 minder de inspiron hebt met betere specs? En de aanbiedingen zijn op moment van spreken nog relatief ongunstig ook..
Ik heb de TS al geprobeerd te overtuigen zoals je kan lezen, maar hij blijft vasthouden aan zijn keuzes, zijn goed recht natuurlijk.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 18:51:
Dit x100...

De Dv series van HP zijn daarnaast ook nog eens behoorlijk dramatisch op het gebied van kwaliteit en afwerking... Met de plastic rand die je er zo af kan pielen, en dvd drive die aan alle kanten rammelt... Dell Inspiron 15R SE is de betere keuze...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jambo585
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
En waarom niet de pricewatch: MSI CX70 0ND-014NL ?

Stuk onder het budget en heeft de gewenste specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat een 900p scherm totale bagger is @ 17.3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Jambo585 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:32:
En waarom niet de pricewatch: MSI CX70 0ND-014NL ?

Stuk onder het budget en heeft de gewenste specs.
Het is wel een oerlelijk ding! xD

@rest;

Sorry... ik ben de Inspiron vergeten in het lijstje op te nemen, dom van mij...
Nogmaals sorry dat ik een lastige TS ben! xD

Ik zou dan de;
pricewatch: Dell Inspiron 15R Special Edition 7520 (n0015s10nlnl)

Met i5 kiezen, die van €749,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik zou voor de 799,- versie gaan.
Met de nodige kortingen etc zou je rond de 700,- uit kunnen komen.
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs

Edit: Tevens heeft deze als enige levering in 2 dagen. Gemiddeld duurt het 5 tot 7 werkdagen voor de Dell in je bezit is na bestelling.

[ Voor 50% gewijzigd door Quad op 10-10-2012 10:56 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Quad schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:54:
Ik zou voor de 799,- versie gaan.
Met de nodige kortingen etc zou je rond de 700,- uit kunnen komen.
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs

Edit: Tevens heeft deze als enige levering in 2 dagen. Gemiddeld duurt het 5 tot 7 werkdagen voor de Dell in je bezit is na bestelling.
Ik heb gekeken naar het dell kortingen topic, echter snap ik niet hoe jij er 700,- van kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

EPP van 5%, geeft je dus €40,- korting.
Volgens Dell betaal je op dat moment € 627,32 +21% BTW = € 759,06

Bij Shopkorting krijg je 7% korting op je orderbedrag excl. BTW dus 7% van € 627,32 = € 583,41
Totaal bedrag incl. BTW = € 705,93

Let wel, het eerste bedrag (€ 759,06) betaal je aan Dell, het verschil met uiteindelijke bedrag krijg je door shopkorting uitbetaald.

De € 749,- kost dan uiteindelijk € 661,74
De € 799,- kost dan uiteindelijk € 705,93
De € 899,- kost dan uiteindelijk € 794,27

In dit geval is de tweede de beste keuze voor jou denk ik, voor dit geld vind je absoluut géén betere laptop.
i7, 1TB Data erbij, een HD7730 voor prima game prestaties.

Stop voor de rest van het geld nog even een Samsung 128GB SSD erin en je hebt een ultieme machine voor het geld.

En ja, deze setup verslaat de DV6 op bijna elk punt en is in geen een geval minder:
i5 vs i7
500GB vs 1TB
4GB vs 8GB
GT630 vs HD7730
FullHD vs FullHD
BT4.0 vs BT4.0
Minder vs betere bouwkwaliteit

Mijn advies:
Dell Inspiron 15R SE van € 799,-
pricewatch: Samsung 830 series 128GB
USB behuizing 2,5" USB 3.0

En dat alles kost dan totaal rond de € 820,- en je bent helemaal klaar.

[ Voor 68% gewijzigd door Quad op 10-10-2012 11:26 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Quad schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:10:

Bij Shopkorting krijg je 7% korting op je orderbedrag excl. BTW dus 7% van € 627,32 = € 583,41

Let wel, het eerste bedrag (€ 759,06) betaal je aan Dell, het verschil met uiteindelijke bedrag krijg je door shopkorting uitbetaald.

De € 749,- kost dan uiteindelijk € 661,74
De € 799,- kost dan uiteindelijk € 705,93
De € 899,- kost dan uiteindelijk € 794,27

In dit geval is de tweede de beste keuze voor jou denk ik, voor dit geld vind je absoluut géén betere laptop.
i7, 1TB Data erbij, een HD7730 voor prima game prestaties.

Stop voor de rest van het geld nog even een Samsung 128GB SSD erin en je hebt een ultieme machine voor het geld.

En ja, deze setup verslaat de DV6 op bijna elk punt en is in geen een geval minder:
i5 vs i7
500GB vs 1TB
4GB vs 8GB
GT630 vs HD7730
FullHD vs FullHD
BT4.0 vs BT4.0
Minder vs betere bouwkwaliteit

Mijn advies:
Dell Inspiron 15R SE van € 799,-
pricewatch: Samsung 830 series 128GB
USB behuizing 2,5" USB 3.0

En dat alles kost dan totaal rond de € 820,- en je bent helemaal klaar.
Wow... wat een kortingen!
Ik probeerde de EPP truuk maar het lukte mij niet.
Naja, ik moet het over 2 weekjes bestellen. [salaris enzo]
En als de 2e optie voor maar 705 is is er meer dan genoeg ruimte voor een SSD!
Wow, super, bedankt man! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriez
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06 12:50
Quad schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:10:

Mag ik je even verbeteren?

- Basisbedrag = €799,-
- 5% EPP korting = 799 x 0,95 = €759,06
- bruto bedrag = 759,06 / 1.21 = €627,32
- 7% shopkorting over bruto bedrag = 627,32 x 0,07 = €43,92

- Totaalprijs = 759,06 - 43,92 = €715,14

Maar dat tientje maakt natuurlijk ook niets meer uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Moriez schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:58:
[...]

Mag ik je even verbeteren?

- Basisbedrag = €799,-
- 5% EPP korting = 799 x 0,95 = €759,06
- bruto bedrag = 759,06 / 1.21 = €627,32
- 7% shopkorting over bruto bedrag = 627,32 x 0,07 = €43,92

- Totaalprijs = 759,06 - 43,92 = €715,14

Maar dat tientje maakt natuurlijk ook niets meer uit ;)
Nee inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Moriez, je hebt gelijk.
Foutje van mijn kant is dat ik het all in shopkorting bedrag hebt berekent terwijl dat apart moet en niet mee telt incl. belasting etc.

Je moet indd totaal bedrag Dell website - shopkorting (=7% over Dell bedrag excl. BTW) = uiteindelijk bedrag.
Goed dat tientje is wel weer een gedeelte externe USB behuizing, maar who cares, het komt dan niet meer op een tientje meer of minder aan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Quad schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:16:
@Moriez, je hebt gelijk.
Foutje van mijn kant is dat ik het all in shopkorting bedrag hebt berekent terwijl dat apart moet en niet mee telt incl. belasting etc.

Je moet indd totaal bedrag Dell website - shopkorting (=7% over Dell bedrag excl. BTW) = uiteindelijk bedrag.
Goed dat tientje is wel weer een gedeelte externe USB behuizing, maar who cares, het komt dan niet meer op een tientje meer of minder aan.
Ik heb gelukkig als het goed is nog een externe 2.5" HDD behuizing liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julian19haas
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-06 11:23
akatsui schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:14:
[...]

Kan ik niet met prijs vinden, echter wel leuke specs.

Ik zoek een 15 inch.

Mijn broer raad deze aan: pricewatch: HP ProBook 4540s (B6M85EA)

Vanwege de superieure bouwkwaliteit, het enige verschil met de acer is dat de videokaart een stukje zwakker is dan de 640m, maar volgens hem nogsteeds goed kan gamen.

Is het volgens jullie het prijs verschil waard?
voor de bouwkwaliteit zou je voor de hp kunnen kiezen, acer heb ik niet echt hele goede ervaringen mee. de laptops gaan vaak vlak na hun garantie periode stuk, voor de specificaties zou je dan wel weer voor de acer kunnen kiezen die bieden namelijk vaak redelijk goede specificaties voor een lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jambo585
Maar voor die EPP korting moet je voor een bedrijf werken dat in contact staat met Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Jambo585 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:54:
Maar voor die EPP korting moet je voor een bedrijf werken dat in contact staat met Dell?
Nee hoor, je kan 'student' of 'Rabobank' invullen. Heb ik ook gedaan (het laatste) en is succesvol gelukt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Quad schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:56:
[...]

Nee hoor, je kan 'student' of 'Rabobank' invullen. Heb ik ook gedaan (het laatste) en is succesvol gelukt.
Waar dan? Ik had de link aangepast maar kon niet vinden waar ik het in moest vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Kort stappenplan:

- shopkorting.nl registreren
- Op shopkorting.nl naar de dell pagina gaan
- link klikken van de Dell site op shopkorting
- Kies je product (Dell Inspiron 15R SE 799,-)
- URL aanpassen naar epp
- In winkelmand plaatsen
- Bij afhandelen bestelling vragen ze welk bedrijf, voer je student in (of rabobank)
- Betalen
- Laptop in ontvangst nemen
- SSD etc plaatsen en windows installeren.

- Klaar!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jambo585
Abn Amro ook mogelijk? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:40
Quad schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:27:
Kort stappenplan:

- shopkorting.nl registreren
- Op shopkorting.nl naar de dell pagina gaan
- link klikken van de Dell site op shopkorting
- Kies je product (Dell Inspiron 15R SE 799,-)
- URL aanpassen naar epp
- In winkelmand plaatsen
- Bij afhandelen bestelling vragen ze welk bedrijf, voer je student in (of rabobank)
- Betalen
- Laptop in ontvangst nemen
- SSD etc plaatsen en windows installeren.

- Klaar!
Fout! Ik heb het ook zo gedaan, maar als je de url aanpast verdwijnt de shopkorting.. Dus eerst laptop selecteren via Dell, url aanpassen naar EPP en dan in het winkelmandje stoppen. Hierna tab afsluiten en via shopkorting naar de dellsite gaan om zo naar je winkelmandje te gaan en je bestelling te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nou, zo is het mij wel gelukt.
Je kan mocht het na 5 werkdagen nog niets in je shopkorting account iets hebben contact met shopkorting opnemen en de ordernummer doorgeven, daarna wordt het alsnog snel geregeld.

Die shopkorting URL verdwijnt sowieso wel als je op een link klikt van betreffende laptop. Gaat puur om de 'click' en afronding van de bestelling.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jambo585
Duidelijk. Zijn er naast de epp en shopkorting toevallig nog andere kortingen mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Misschien nog een keer kortingsbon, maar verder niet. Hou het topic van de Dell Waardebonnen maar in de gaten eventueel.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Er is nu een kortingscode beschikbaar twv €50 te vinden in betreffende topic. Echter niet geldig icm. EPP korting. Je krijgt nu wel de laptop (tot 17-10) met een tientje goedkoper!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Quad schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:18:
Er is nu een kortingscode beschikbaar twv €50 te vinden in betreffende topic. Echter niet geldig icm. EPP korting. Je krijgt nu wel de laptop (tot 17-10) met een tientje goedkoper!
Bedankt voor de melding, helaas krijg ik pas rond de 21e uitbetaald, zal dus even moeten wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:52
De keuze van de Dell is in mijn ogen ook een goede.
Was zelf nooit zo'n fan van Dell, maar het zijn gewoon goede laptops etc.
Ikzelf heb een Dell 22 inch scherm, mijn vrouw een XPS 15 inch met alles erop en eraan. Mijn vader een Dell Inspiron (oude alweer), mijn schoonvader een Dell scherm etc. En stuk voor stuk zonder problemen.
Op mijn werk (onderwijs) staan ook alleen maar Dell pc's en laptops. Hoor vrij weinig problemen wat dat betreft. tuurlijk wordt er op die spullen geragt, maar dan nog vrij weinig problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Arunia schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:27:
De keuze van de Dell is in mijn ogen ook een goede.
Was zelf nooit zo'n fan van Dell, maar het zijn gewoon goede laptops etc.
Ikzelf heb een Dell 22 inch scherm, mijn vrouw een XPS 15 inch met alles erop en eraan. Mijn vader een Dell Inspiron (oude alweer), mijn schoonvader een Dell scherm etc. En stuk voor stuk zonder problemen.
Op mijn werk (onderwijs) staan ook alleen maar Dell pc's en laptops. Hoor vrij weinig problemen wat dat betreft. tuurlijk wordt er op die spullen geragt, maar dan nog vrij weinig problemen.
Bedankt voor de confidence post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kwaliteit verschilt wel tussen de verschillende modellen, hoor. De XPS 15 is zonder twijfel de beste multimedia laptop voor de prijs ooit gemaakt (ja. Ooit). Maar de inspiron 15R is op alles een downgrade behalve de prijs, het toetsenbord en het touchpad :P.

Maar in het lagere segment heb je wat mij betreft geen andere keuze dan de aanschaf van de inspiron. Er is bijna niets. En wat er naast de inspiron is wordt nooit aangeraden. Omdat de inspiron minstens €100 goedkoper lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatsui
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:21:
De kwaliteit verschilt wel tussen de verschillende modellen, hoor. De XPS 15 is zonder twijfel de beste multimedia laptop voor de prijs ooit gemaakt (ja. Ooit). Maar de inspiron 15R is op alles een downgrade behalve de prijs, het toetsenbord en het touchpad :P.

Maar in het lagere segment heb je wat mij betreft geen andere keuze dan de aanschaf van de inspiron. Er is bijna niets. En wat er naast de inspiron is wordt nooit aangeraden. Omdat de inspiron minstens €100 goedkoper lijkt te zijn.
De Inspiron R15 SE ziet er wel echt belachelijk goed uit spec-wise en ik vertrouw op dit forum als ze zeggen dat de bouwkwaliteit goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zolang je er niet mee gaat gooien is het prima kwaliteit :).
Honingraat structuur vind ik zelf ook mooi ogen, keer wat anders dan dat aluminium achtig gedoe.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

En.. Wat is het geworden?

PVOutput☀️