• jeroenemeloen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-02-2024
Beste Tweakers,

Ik heb 2 reepjes geheugen liggen die niet goed werken op mijn huidige moederbord/systeem. Ik heb bij Corsair ook een draadje gemaakt maar die konden mij helaas niet verder helpen...

Het gaat om het volgende:
Geheugen: Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit, CMD8GX3M2A1600C8, Dominator Platinum.
Linkje
CPU: AMD 1090T
Linkje
Moederbord: gigabyte 990fxa-ud3
Linkje
Graag zou ik dit geheugen toch gebruiken maar ik denk dat ik een ander moederbord nodig heb of misschien CPU?

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Voltage bump
- CPU overklok
- Andere timings/snelheid
- Bios update

TL;DR: Als iemand een suggestie heeft over welk moederbord/cpu wel werkt met dit geheugen hoor ik het graag. Alvast bedankt voor het lezen :).

[ Voor 19% gewijzigd door jeroenemeloen op 08-10-2012 12:25 . Reden: Kleine foutjes/toevoeging ]

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
en wat is precies het probleem? 'werkt niet goed' is geen hele nauwkeurgie beschrijven, wat gebeurt er precies en waarom ben je zo zeker dat het je geheugen is?

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• jeroenemeloen
jorg5 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:48:
en wat is precies het probleem? 'werkt niet goed' is geen hele nauwkeurgie beschrijven, wat gebeurt er precies en waarom ben je zo zeker dat het je geheugen is?
Sorry, beetje onduidelijk inderdaad.

Mijn computer crashed of boot zelfs helemaal niet (voor het bios) met dit geheugen. Ik krijg een bluescreen of van het bios zelf een melding dat hij niet eens wil booten met de huidige instellingen. En als ik in windows kom kan ik voor een aantal seconden een memory test starten voor hij crashed. Dat is dus als ik de default (fail safe) instellingen werk.

Mijn oude geheugen werkt perfect. Ik heb dit geheugen (het corsair geheugen dus) op de gok gekocht omdat ik het mooi vond en wilde iets sneller geheugen in mijn systeem.
Geheugen wat ik nu gebruik:
G.Skill 8 GB DDR3-1333 Kit

Ik weet dus dat het aan het geheugen ligt dat hij niet boot of instabiel is. En ik snap dat dit geen grote snelheids winst is op mijn huidige geheugen. Maar was ook meer onder het idee "omdat het kan" en omdat het mooi geheugen is.

[ Voor 7% gewijzigd door jeroenemeloen op 08-10-2012 11:37 ]

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
ik denk niet dat het je geheugen is.

als je op de site je mobo kijkt zie je de volgende alinea
Dual Channel DDR3 2000+ MHz
Delivering native support for DDR3 memory up to 2000MHz, GIGABYTE Ultra Durable 3 series motherboards allow users to easily reach higher memory frequencies at lower voltages; achieving higher memory performance with lower power consumption to run even the most memory intensive applications such as high-definition video and 3D games with ease.
je nieuwe dominator geheugen heeft een frequentie van 1800MHz en valt dus binnen de specs van je mobo. Daarom denk ik eerder dat je mobo niet deugd .

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• jeroenemeloen
jorg5 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:05:
ik denk niet dat het je geheugen is.

als je op de site je mobo kijkt zie je de volgende alinea

[...]

je nieuwe dominator geheugen heeft een frequentie van 1800MHz en valt dus binnen de specs van je mobo. Daarom denk ik eerder dat je mobo niet deugd .
Maar zou dan mijn andere geheugen ook niet moeten werken? Ik zou vrijdag mijn MB om kunnen wisselen.

• jeroenemeloen
Iemand anders een suggestie op mijn orginele vraag?
Pagina: 1