[OCZ Vertex Turbo] Ultra DMA CRC Error Count

Pagina: 1
Acties:

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:56
Beste tweakers,

zoals de topic titel aangeeft heb ik een SSD die deze error laat zien in HDTUNE:

Afbeeldingslocatie: http://88.159.207.130/crc.jpg

Reden om deze schijf uit te lezen is dat de laptop waar hij in zat niet meer wilde starten. De SSD wordt herkend, windows begint te booten, maar structureel stopt hij dan met booten, telkens precies op het zelfde punt, terwijl er nog wel activiteit is te zien aan de HD led: Een tijdje aan, tijdje uit etc.

Booten is er echter niet bij.

De laptop is van mijn vader, hij neemt hem NOOIT mee naar buiten, smijt er niet mee of wat dan ook.
De bekabeling in de laptop staat voor mij dan ook niet ter discussie, en is een beetje lastig te vervangen. 8)7

Ik neig naar het feit dat de disk kaputsch is, mede doordat het patroon van opstarten steeds 100% hetzelfde is, terwijl als het aan een kabeltje zou liggen ik zou verwachten dat het patroon telkens anders is.

Kunnen jullie mijn veroeden bevestigen danwel ontkrachten?

Bvd!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:07
SSD al eens in een andere PC geprobeerd?

Even niets...

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Als jij zegt dat bekabeling niet het probleem is...
Douw eens de SSD in een systeem waar je weet waarde bekabeling van klopt... Kijkt hoe het dan is...
Maar volgens mij heb je al de SSD in een ander systeem hangen, want anders had je de SMART readout niet..

Dus let eens op, of de error count omhoog gaat, terwijl je eens wat data van de SSD leeft en erna schrijft...

Gaat hij omhoog, dan ligt het aan de SSD. Gaat het niet omhoog, dan is het de connectie met de laptop.

• KnoxNL
Ik ga er wat data heen en weer sturen, hij hangt op het moment via een usb docking station aan mijn werk pc.
Ook zal ik de ssd voor de zekerheid in de 2e bay van de laptop plaatsen.

Bedankt zover!

• KnoxNL
Oke,

ik heb nu een copy van wat VOB files gedaan.

Na een voorspoedige start:

Afbeeldingslocatie: http://88.159.207.130/copy.jpg

Bleef hij heel lang hangen.

Daarna ging hij met 30 MB/S verder en bleef af en toe weer lang hangen. Hij is nu bijna klaar en hangt weer op 25 seconden resterend.

En terwijl ik dit typ is hij klaar.

De count is ook gestegen naar 15962.

Gevalletje dode schijf dus?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:07
Daar lijkt het wel op. Je kan nog proberen een backup te maken even kijken wat de OCZ tooling ervan vind, als die een foutmelding geeft, direct terusturen (als je nog garantie hebt)

Even niets...

• KnoxNL
Voor zover ik kan zien leest de OCZ tooling ook gewoon de smart data uit:

http://www.ocztechnology....2012_Windows_consumer.pdf

En lijkt ook niet geschikt te zijn voor mijn drive.

het is mij wel duidelijk, die count hoort niet te stijgen en alle variabelen behalve de disk zelf zijn nu anders.

Thanks!
Pagina: 1