Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:26
Ik heb net mijn BIOS geprobeerd te updaten met versie 4.2. Daarbij download je een tooltje die je op een USBstick zet, en die dan dingen gaat installeren, waarna je computer reboot. Dat is allemaal succesvol verlopen, dus toen rebootte mijn computer, maar vervolgens gingen mijn beeldschermen niet meer aan en gaf mijn mobo 1 lange piep en 2 korte piepjes, wat kennelijk aangeeft dat er een probleem is met de videokaart. Mijn computer staat nu dus te draaien (de fans draaien vrolijk door) maar ik zie niks, dus ik weet niet of de PC het nog gewoon doet of niet.

Ik heb geprobeerd opnieuw te booten (eerst de stekker eruit gehaald), het BIOS te resetten via de resetknop op mijn moederbord (na de power er af gehaald te hebben), maar dat mocht allemaal niet baten.

Hoe moet ik nu verder :? Ik heb mijn PC wel echt nodig voor zo'n beetje alles wat ik doe, dus ik moet het snel gefixt hebben :P

Hardware:
MSI P67A-GD65 (B3)
HD6870
Core i7 2600
CoolerMaster 750W SilentPro
2x Asus VW222U aangesloten via DVI

Edit: er staat bij de update:
Update CPU Micro Code.
Betekent dit dat ook m'n CPU kapot kan zijn nu?

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 07-10-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:16

Sebazzz

3dp

Daarom haat ik tooltjes die je via Windows moet draaien. Windows is veel te complex om low-level tools in te draaien.

Heb je al geprobeerd om componenten te swappen zoals CPU of videokaart, indien je die tot je beschikking hebt?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:26
Helaas heb ik geen andere CPU liggen die in deze socket past. GPU heb ik misschien nog liggen, even zoeken in m'n rommeldoos (al kan het niet aan de videokaart zélf liggen, daar is niks mee gebeurd... Denk dan eerder dat het BIOS de primaire video-adapter verkeerd in heeft gesteld ofzo, aangezien de CPU ook een ingebouwde GPU heeft).

Edit: videokaart heb ik niet meer liggen ben ik bang, ik denk dat ik m'n doos met (oude) spullen met inhoud en al weg heb gegooid. De PC lijkt overigens niet in Windows te komen... Het LEDje van m'n HDD doet niets als ik op F1 ram tijdens het booten, de lampjes op mijn toetsenbord knipperen niet, en ik hoor geen windows-geluidjes als ik bijvoorbeeld een USBstick aansluit. Na de piepjes doet m'n PC dus niets meer.

[ Voor 38% gewijzigd door Avalaxy op 07-10-2012 23:20 ]