[Tv Lcd - Tft Lcd] Voor en nadelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-06 19:45
Hallo,

Zou graag een tv op de kamer hebben. Heb momenteel een 23inch monitor maar deze is wat te klein ook heeft deze geen tuner dus zou ik graag ofwel een tv ofwel monitor met tuner kopen van 27inch.

Heb 3 opties:

1 tv kopen met hdmi aansluiting om ook als pc te gebruiken
1 monitor kopen met tv tuner
1 tv kaart kopen voor mijn huidige monitor en later mss grotere monitor.

Ik heb alleen mijn twijfels over de kwaliteit van het tv kijken.
Ik denk dat deze beter zal zijn via tv zelf ipv monitor met tv tuner.
Zou zowiezo maar analoge kabel zijn dus digitale tuner is niet nodig ben van Belgie zodus is daar een aparte decoder voor nodig maar dat is niet nodig.
Gebruik is vooral savonds nog even tv kijken af en toe is gamen + bureautaken.
Budget is natuurlijk ook belangrijk daarmee dat ik eerst wel tv kaart overweeg maar twijfel sterk aan de gebruiksvriendelijkheid en de kwaliteit ervan.

Hopelijk op enkele tips, meningen groet ik u...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aankoopadvies mag in het daarvoor bestemde adviesforum. Ik verplaats je even! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TV kaart draait gewoon zoals je TV het beeld ook zou laten zien, enige verschil is dat een TV veelal wat 'gimmicks' over het beeld laat gaan dat zelfs analoog er 'best netjes' uitziet. Zou je een 640x480 (of is dat zelfs 320?) analoog beeld via je TV kaart laten lopen en je doet dit fullscreen.. naja, you do the math :)

Andere kant op, een TV met HDMI ingang is het erg afhankelijk van merk/type TV. Sommige hebben aardig wat inputlatency, vrij hoge responsetijd (waar PC monitoren dit altijd erg laag is), of kunnen je specifieke resolutie niet aan (1920x1080 bijvoorbeeld).

Ik heb zelf tijdje TV kaart gehad, Media Center werkt probleemloos met de kaart en met andere software kan je er zelfs een PVR van maken.

Analoge TV kaarten zijn niet bijzonder duur, een Hauppauge heb je al voor 40 euro en usb variant voor zo'n 60.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 09-10-2012 20:55 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.